weer aan t werk

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Kimi1, 14 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimi1

    Kimi1 Fanatiek lid

    17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    hallo dames..

    even van me afschrijven..

    ben net moeder geworden van een geweldige dochter, maar moet helaas 8 juli weer aant werk want dan zit mijn verlof erop..
    mijn vriend zorgt dan voor de kleine maar ik begin al bijna te huilen als ik er aan denk.. niet voor mijn vriend want hij is al vader van een zoontje dus hij weet echt wel wat hij doet... maar gewoon omdat ik mijn kleine spruit zo erg ga missen op t werk.. mijn vriend zit in de ziektewet en gaat in september weer terug na school, dan ga ik mijn uren verlagen zodat ik overdag thuis ben voor de kleine...

    als ik er alleen al aan denk word t me bijna teveel *zucht*

    ik ben net 6 weken moeder van m,n eerste kindje en ik begin haar steeds meer te begrijpen en ook echt plezier te hebben in alles...en dan moet je weer gaan werken...

    ik moest t even van me afschrijven, ik zal denk ik niet de enige zijn die dit zo voelt...

    gr Kim
     
  2. Romaira

    Romaira Fanatiek lid

    23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    nee je bent zeer zeker niet de enige !
    denk dat 90% van alle moeders dit gevoel hebben of gehad hebben.
    Maar hoeveel verdriet je er nu ook van hebt er komt een keer een tijd/ moment dat je het lekker vind weer even te kunnen werken , weer iemand anders te zijn dan alleen mama.

    ( woensdags is mijn zoontje de hele dag op het kdv en ik werk nu tijdelijk alleen de ochtenden maar laat hem de middag wel daar gewoon omdat ik het ook wel ff lekker vind alleen te zijn / heerlijk me eigen ding te kunnen doen )
     
  3. tjessia

    tjessia Fanatiek lid

    1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Het is ook moeilijk in het begin maar het went wel hoor!
    Straks wil je misschien niet meer anders...
     
  4. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Heel herkenbaar hoor... ik moest er ook niet aandenken en het begin was echt wel moeilijk maar ik ben zooooo blij dat ik heb doorgezet en gewoon aan het werk ben gegaan! Ik vind de combinatie moederschap/werken heerlijk verdeeld en zou gek worden als ik 24/7 thuis zou zitten maar dat is voor mij persoonlijk natuurlijk. Als je kindje ouder is wordt het echt makkelijker. Sterkte en succes!
     
  5. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief

    ik kan het me heel goed voorstellen hoor. ik heb er hier gelukkig geen last van omdat ik fulltime moeder ben. Begin je net te wennen aan je kleintje moet je weer aan het werk. Maar ik denk dat het na een tijdje ook wel went.
     
  6. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    herkenbaar! Maar bij mij ging het over. Pas na anderhalf jaar ofzo hoor, maar het ging wel over ;)
     
  7. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Heel herkenbaar. Hier ging het gelukkig wel wat sneller over dan bij guppie ;) Ik denk na zo'n 2 weken.

    De eerste keer heb ik keihard staan janken (wel toen ik thuis was ;)) en heb ik zelfs overwogen om een ander KDV te regelen omdat ik dacht dat de leidsters hartstikke evil zouden zijn! Haha. Ik kon echt niet meer helder nadenken want al vrij snel bleek dat ze gewoon hartstikke lief zijn ;)
     
  8. zonnetjes

    zonnetjes Fanatiek lid

    19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    ben bang dat dit topic verplaatst gaat worden, staat niet op de goede plek....

    maar... ook ik zie er enorm tegenop hoor. ik moet 5 juli weer beginnen, en moet thijs dan ook wegbrengen. terwijl ik het met sophie al een keer heb meegemaakt. dit wordt weer net zon drama ;)
    maar ben na een tijdje idd wel weer blij dat ik werk, ook niet meer dan 20 uur. vind ik meer dan zat.

    trouwens, ik heb straks na 3 weken alweer zomervakantie ;)
     
  9. Lemi

    Lemi VIP lid

    5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Yep, heel herkenbaar. Ik MOET wel werk zoeken, maar het idee alleen al doet pijn!!! Ik wil mn ventje ook nog niet achter laten. :(
     
  10. evenstar

    evenstar VIP lid

    22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    De laatste weken van mijn verlof heb ik tranen met tuiten gehuild omdat het alweer bijna voorbij was. Ik voelde me zo ontaard, dat ik mijn kind in handen van een 'vreemde' zou achterlaten om weer te werken.

    De eerste volle week genoot ik alweer van mijn werk. Ik heb wel werk waar ik enorm veel plezier in heb (meer een 'zware hobby' zeg maar). En ik kom nu NOG grager thuis - wetend dat daar een kleine meid met een brede glimlach zit!

    Het gaat echt goedkomen, het is even wennen!
     
  11. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    ik moet 16 juli weer....Zie er nu al tegenop! Ook om mijn kleine meisje bij iemand anders achter te laten (wel bij mijn moeder, maar toch!). Gelukkig werk ik op 15 autominuutjes van huis, als er echt iets is, ben ik er zo, dat idee geeft wel rust :). En het is vast wel fijn weer eens even uit huis te zijn en even iets anders te doen. Maar voor nu geen zin!
     
  12. mariska1978

    mariska1978 Bekend lid

    22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Heel herkenbaar. Ik vond het in het begin ook vreselijk om weer aan het werk te gaan. Maar hoe cliche het ook klinkt...het went. Ik ben nu alweer bijna 10 maanden aan het werk en ik ben blij dat ik doorgezet heb. Want ik vind het heerlijk om thuis bij Jasmine te zijn, maar vind het ook lekker om naar mijn werk te gaan en even andere dingen te doen. Combinatie van moeder zijn en werken bevalt me prima en maakt dat ik meer ontspannen ben, dan wanneer ik 24/7 thuis zou zitten.
     
  13. angel522

    angel522 Lid

    20 jun 2010
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    haalo! ik snap je heel goed, mijn kleine bender is nou 3 maanden oud, en toen we met 6 weken een kinderopvang aan het checken waren moest ik al huilen, ik vind het verschrikkelijk dat het hier in nederland zo slecht geregeld is allemaal. ik vind 9 maanden zwanger zijn en 9 maanden ontzwangeren moeten ze in de wet zetten.mij kleine zoon slaapt over dag heel slecht, maar hooguit een uurtje, maar savonds vanaf 20uur slaapt hij wel tot 4.30 door, dan red hij nog net 2 tot 3 uurtjes en dan weer die hasenslaapjes. als ik eraan denk dat ze hem straks in de opvang in bed doen en laten huilen, wil ik hem het liefst hier thuis laten.maar je bent ja verplicht om weer te gaan werken, maar wat als ik nog geen oke van de kinderopvang heb, heb ik dan wel recht op uitkering??????

    groetjes angel
     
  14. fenneke80

    fenneke80 Niet meer actief

    Ik herken het ook en ook bij mij werd het snel minder!

    Gewoon proberen, waarschijnlijk vind je het snel juist lekker dat je even kan werken. En als het heel erg vervelend blijft kan je misschien ook geen betaald werk meer doen (Ik weet niet of je het financieel gezien kan om niet te werken?).

    @angel: wat voor uitkering bedoel je? Als je een baan hebt heb je normaal gesproken geen uitkering...
     
  15. evenstar

    evenstar VIP lid

    22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik snap je vraag niet, heb je geen baan dan, waar je gewoon naar terug gaat? Als je ontslagen bent, heb je recht op WW. Als je recht op WW hebt, heb je ook recht op kinderopvangtoeslag voor de rest van het jaar waarin je nog werk had (weet niet of je dit bedoelde, maar dacht dat is mss handig om te weten).

    Of overweeg je om te stoppen met werken, als je zoontje niet aardt op de kinderopvang? Dan heb je geen recht op WW- dat heb je niet als je zelf ontslag neemt, dat is immers je eigen keuze. En recht op bijstand heb je alleen als je geen partner hebt met werk. In deze economie en banenmarkt zou ik voorzichtig zijn met dit soort keuzes en eerder denken aan ouderschapsverlof, daar heb je wel recht op namelijk en dan behoud je je baan!
     
  16. angel522

    angel522 Lid

    20 jun 2010
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik had wel werk maar zonder contract, en nu zit ik weer gewoon met uitkering van uwv, maar als ik geen oke krijg van de opvang dat ze hem nog niet kunnen opnemen omdat de wachtlijst eecht lang is, maar ik eigenlijk wel werken wil, dan kunnen ze doch niet stoppen, want recht naar 7 jaar werken heb ik wel op uitkering, maar kan natuurlijk niet zonder eigen vervoer een opvang nemen die te verr weg is, want een kind van 3-4 maanden kan ik slecht op de fiets wegbrengen, en met de kinderwagen zou het te lang duren tot ik dan eindelijk op werk zou kunnen zijn.....maar gisteren eerstmal 1 maand vakantie aangevraagd ,want daar heb ik nog recht op, dus nog lekker een maand langer bij mijn klein mannetje blijven.....
     
  17. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    15.097
    5.921
    113
    @Angel, weet je nu nog niet of je kinderopvang kan krijgen? En je kindje is al geboren? Wanneer heb je je kind opgegeven dan als ik vragen mag?
    Ikzelf bijv met 5 weken zwangerschap en ik moet na mn verlof nog een maand overbruggen zonder kinderopvang. En dan valt t hier nog mee.. maar misschien woon jij in een gemeente waar er niet zo'n wachtlijst is.
    En volgens mij hebben ze bij een ww-uitkering geen boodschap aan het feit dat jij je kindje niet kan opvangen. Als jij niet beschikbaar bent voor werk, heb je volgens mij ook geen recht op uitkering, maar misschien heb ik dat mis.
     
  18. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Opvang is je eigen verantwoordelijkheid. Daar houden ze dus geen rekening mee. Als een KDV niet lukt, zul je het anders moeten regelen dmv een gastouder of familieopvang. Zou wel erg makkelijk zijn; dan worden kinderen bij 1 KDV ingeschreven en wordt er verontschuldigend een schouder opgehaald als die ene geen plek heeft.
     

Deel Deze Pagina