webshop beginnen.

Discussie in 'De lounge' gestart door Tese, 5 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tese

Tese Niet meer actief

Mijn man en ik lopen al een tijdje met dit idee een webshop te beginnen. In eerste instantie als.hobby en het zou leuk zijn als het kan uitgroeien tot meer.
    Zitten hier dames met een succesvolle webshop en hebben jullie tips? Mag ook via pb. En zijn hier dames die ervaring hebben met dropshipping?
    Wij gaan dit nu naast onze baan doen. Ik vraag me af of we meteen bij de kvk ik ben inschrijvenof later als het gaat lopen.
    Tips en ervaringen zijn welkom!

2. jijenikke

jijenikke Niet meer actief

Hoi! Super leuk en vooral samen..

Een KvK inschrijving is wel een must, niet alleen voor de KvK maar ook
    voor het vertrouwen van je klant en het verkopen van je naam en product.
    Ook kun je alvast zaken als Paypal regelen ( inschrijven, bij welke bank is het voordelig ) Een zakelijke rekening openen?

Er zijn hier vast veel dames met goede tips!
    Dropshipping heb ik geen kaas van gegeten. Veel succes en plezier!

3. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.510
    175
    63
    wat wilen jullie gaan verkopen.?

Wij hebben een zakelijke rekening lopen bij knab.nl volgens mij is dat 1 van de goedkoopste.. Bevalt ons erg goed..

4. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Ik lees even mee, wij hebben ook deze intentie.

5. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    snsbank is voordelig met zakelijke rekening en zeker inschrijven bij kvk anders nemen de groothandels je ook niet serieus.

6. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier iemand met een grote webshop, 3 jaar geleden begonnen als afleiding en nu gestopt met werken en vanaf volgende maand start mijn 6e personeelslid.

Inschrijven is een must!

Verder zou ik een onderzoeksrapport laten maken naar je zoekwoorden ed zodat je weet welke teksten op je site moeten komen. Ik betaal daar €1600 voor maar dat heeft zich al vaak terug betaald.

Dropshipping doe ik niet aan, ik bestel in de us en alles komt eerst hierheen.

Succes met je plannen!

7. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Ik zou geen dropshipping doen..
    Ik heb daar toen ook naar gekeken maar zag alleen nadelen ..
    Het is duurder dan een leverancier .. Het voordeel is minder administratie en je heb de voorraden niet thuis al is dat tegelijk ook een nadeel.. Wat ik ook een nadeel vind is je kan minder korting geven bijvoorbeeld ..
    Ik vind het leuk om een leuke actie te doen elke week ofzo met een bepaald product .. KvK moet vaak wel voor de leveranciers .. Die vragen daar altijd om .. Verder zou ik idd onderzoek doen met wat je wilt en/of er vraag naar is ... Wat wil je er mee bereiken en wat is je doel daarin ...
    Ondernemers plan schrijven .. Ik ben opzoek naar een pand en dan moet je ook een ondernemers plan hebben .. Leg daarin goed uit wat je wilt verkopen en wat je doelen zijn.. Vraag bij de gemeente aan waar je doelgroep zit.. Heb ik ook gedaan.. Mijn doelgroep is vaak 2 verdieners met kleine kinderen.. Ik kreeg een mooi verslag waar veel gezinnen wonen en wat bijvoorbeeld de gemiddelde inkomen daar is en het gemiddelde hypotheek .. Echt heel handig .. Ik doe het ook samen .. Ik doe de webshop inkopen verkopen klanten contact en mijn partner de boekhouding enzo is gediplomeerd scheelt weer ..

Ik zou eerst goed nadenken wat je wilt .. Wat voor product je wilt verkopen dan naam verzinnenen dan naar kvk en dan zakelijke rekening openen (daar heb je kvk voor nodig ) zelf zit ik bij ING omdat al onze rekeningen daar zitten was het voor ons het handigste ... Bedenk ook voor je er rijk van wilt worden of niet .. Wil je er rijk van worden kom je vaak van een koude kermis thuis.. Vooral het eerste jaar haal je geen omzet .. Ze zeggen zelfs pas naar 3 jaar .. Maar dat hoeft natuurlijk niet .. Dat kan wel eerder ...

S6 het is leuk om te beginnen .. Maar het is ook hard werken 😊

8. jijenikke

Wat Muppetje zegt, verl factoren zijn afhankelijk van wat je wilt gaan verkopen. Een zoekwoorden/vinbaarheids analyse, vind ik dat dat heel erg afhankelijk is van je product. Wij hebben ook een bedrijf en konden prima rondkomen van hoe we gevonden werden zonder analyses, omdat het product uniek is, nu jaren later zijn we erg gegroeid en hebben we een bedrijf in handen genomen die Google Adwords regelt, kosten zijn rendabel tegenover inkomen. ( Google adwords is ook nog een tip dus, kun je zelf doen als je zou willen in het begin ) .. Voor een naam zou ik een vel papier pakken, hoofd product/onderwerp in het midden en daarom heen elke gedachte schrijven. ( Brainstorm sessie ) Niks is raar of mag niet.. Dit zorgt voor inspiratie ( hoeft niet perse voor de naam als je die al
    hebt, kan ook voor andere dingen ) Controleer de beschikbaarheid van je naam op de website van het KvK en claim de domeinnaam (namen)
    Als je een goede betrouwbare host wilt, heb ik nog een adres ( pb me maar dan )

9. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik zou zelf niet aan dropshipping beginnen, ik heb besloten om het zelf te gaan doen.
    Ik moest hiervoor een grote schuur naast het huis laten bouwen (huren in omgeving was amper te vinden) maar dit heeft zich al lang en breed terugverdiend.

Houd er wel rekening mee dat klanten hun bestelling snel in huis willen hebben. Dus als je beide een fulltime baan hebt en je krijgt de bestellingen niet op tijd de deur uit, vermeld dit dan wel goed op de webshop.

Een dag langer wachten is een ramp voor de meeste klanten:)

10. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Betalen jullie alle inkopen dan gelijk uit eigen zak? Of hoe gaat dat dan.

11. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Ik lees even mee. Ik ben nu eigenaar van een stichting, en ik zoek daar iets bij zodat ik iets heb om bij beurzen te verkopen en niet alleen maar flyers uit hoef te delen.

12. Tese

Tese Niet meer actief

Bedankt mensen hier kan ik wat mee. Maar hoe kom je erachter wat voor een product loopt en of er vraag naar is? Hoe doe je zo'n onderzoek?

13. Tese

Tese Niet meer actief

En hoe kom je aan leveranciers

14. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Zoeken! Kost een heleboel tijd:)

Kijken of het aanslaat? Ik heb het gewoon geprobeerd.
    Lukte het niet dan rekening houden met verlies en proberen om de ingekochte artikelen toch via marktplaats te verkopen of via een opkoop bedrijf oid..

Uiteindelijk heeft het heel goed uitgepakt met inmiddels al de 4de webshop!:D

15. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Een onderzoek heb ik laten doen.

16. jijenikke

Zelf marktonderzoek doen, hier leer je ook veel van en zo kom je misschien andere dingen tegen. Vraag offertes aan. Vind het wel lastig om je tips te geven, aangezien ik geen idee heb wat voor product je in gedachten hebt. Ik kan begrijpen dat je dat niet aan de grote klok wil hangen als het echt uniek is, maar misschien kun je een klein beetje vertellen hoe en wat? Is het voor telefoons, groot klein?, voor in huis? Voor de badkamer ....Frankwatching.com is trouwens een goede website voor wat duwtjes in de goede richting.

17. Tese

Tese Niet meer actief

We hebben meerdere ideeën dus dat is het lastige. Jullie willen zeker niet zeggen waar jullie.een webshop in hebben? Per pb bijv?
    Snap het als je dat niet wilt hoor.

De ideeën hier zijn nog te uiteenlopend om wat over te zeggen. We zitten zelfs te denken om een van alles en nog wat webshop te doen maar ik denk niet dat dat een goed idee is.

18. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
  19. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Je zult eerst duidelijk moeten hebben wat je wilt verkopen. Wij hebben een vanalles webshop gehad maar teveel gedoe.
    Hier geen dropshipping omdat we onze eigen flyers nog in de pakketten willen bijvoegen.
    Hebben in het verleden wel dropshipping gehad. Ging meestal wel goed. Alleen 1 leverancier had er een handje aan om de inkoopfacturen in het dropshipping pakket te stoppen :$ daar zijn we dus snel mee gestopt.

Ben altijd erg nieuwsgierig naar webshops van anderen. Professionele uitstraling is ook heel belangrijk.
    catmommy en Charlie julie maken me heel nieiwsgierig. Zou ik jullie shop in PB mogen ontvangen?

20. Tese

Tese Niet meer actief

Wat voor een webshop hebben jullie? Ik lees overal dat seo een mooie is om mee te beginnen. Hebben jullie daar ervaring mee? Welke hebben jullie en wat zijn de voor en nadelen?

Deel Deze Pagina