Adreswijziging niet goed doorgekomen bij UWV?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Koningsgezin, 9 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Beste UWV Webcare,

Sinds 1 juli ben ik werkloos, sinds 24 juni ook verhuisd. Ik ben sinds 24 juni ingeschreven in het GBA van mijn nieuwe woonplaats.

Nu had ik jullie vandaag nodig, vanwege een fout in de werkmap. Toen gaf de telefoniste ook aan dat ik in het ene systeem nog ingeschreven stond in mijn oude woonplaats, maar in het andere systeem staat mijn nieuwe adres. Heel erg vaag en ik snap er niks van. Nu was haar advies om mijn adres nogmaals te wijzigen. Ik heb mij toen ingelogd op de website van het UWV. En wat zag ik? Mijn gewone, goede, nieuwe adres.

Ik snap jullie om heel eerlijk te zijn nu echt niet meer. Het is enorm frustrerend. Ik ben enorm druk met meer dingen dat aan het UWV door geven dat mijn adres gewijzigd is. Dit is namelijk niet de eerste keer dat ik mijn adres wijziging heb doorgegeven. Bij aanvragen van WW al aangegeven, ook als extra opmerking erbij gezet, via de telefoon heb ik het op de dag van WW aanvraag aangegeven. Blijkbaar lopen jullie systemen langs elkaar heen.

Hoe lossen jullie dit op? Ik wil graag GEEN post ontvangen op mijn oude woonadres!

Met vriendelijke groet,
    Koningsgezin

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Koningsgezin,

Ik begrijp je frustraties goed en ik wil je graag verder helpen. Om te kijken of je nieuwe adres inmiddels overal bekend is wil ik graag contact met je opnemen. Kun je daarom via een privébericht je telefoonnummer achterlaten?

Met vriendelijke groet,

Mariël
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Vervelend dat jullie maar 1 keer bellen. Probleem is niet opgelost. Ontvang nog steeds post op mijn oude adres, terwijl mijn goede adres op het wijzigingsformulier staat. Jammer dat UWV hier zo mee om gaat, jammer dat ik van het UWV afhankelijk ben. Heb hier niet voor gekozen. Dat jullie moeten bezuinigen, is niet ons probleem. Wordt helaas zo wel in de schoenen geschoven. Contact werkcoach alleen maar via de mail? Hoe onpersoonlijk is dat?! 3,5 jaar geleden werd je nog door je werkcoach opgebeld voor een kennismakingsgesprek. Nu gaat al het "contact" met de werkcoach via die stomme laptop/computer/werkmap.

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Koningsgezin,

Inmiddels heb ik telefonisch contact met jou gehad en hebben we uitgevonden waar het probleem ligt.

Zoals Mariël ook al aangaf begrijpen we jouw frustraties goed. Je geeft het zelf al aan. UWV moet inderdaad bezuinigen en heeft moeten kiezen voor digitaliseren van de dienstverlening.

Dit heeft natuurlijk wel gezorgd voor het ontstaan van ons team.;)

Laat het ons gerust weten als je tegen zaken aanloopt. We zullen altijd ons best doen je te helpen als dit in ons vermogen ligt.

Ik ga ervan uit dat je de afspraak die we telefonisch maakten aanhoudt. Is het dan nog niet geregeld? Dan hoor ik dat graag van je.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina