Waterwratjes aanstippen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door gitaartje, 10 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Mijn zoon heeft al een tijd waterwratjes. Begon met drie op z’n rug, inmiddels zijn het er een stuk of 15 op rug, oksel, arm en knieholte. Ook zit er nu eczeem omheen.

Van het weekend liep hij met korte mouwen en hij zat er steeds aan. Omdat er dan meer kans is op verspreiding vandaag de huisarts gebeld. De assistente stelde voor om ze aan te stippen en nu hebben we morgen een afspraak.

Aanstippen doet een beetje pijn, onze zoon is geen held (ahum, absoluut geen held!) en ik voorzie Drama. met een Hoofdletter.

Daarom ben ik op zoek naar alternatieven. Wat kunnen we doen om verspreiding te voorkomen?

En zijn er mensen met ervaring met het aanstippen? Bij een kind? Deed het zeer? Kwamen ze daarna niet meer terug?

2. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje had 2 wratten op zijn grote teen, van die “gewone” wratten die een beetje op een bloemkool lijken zeg maar. Ik had bij de Kruidvat een Formule W wrattenpen gekocht en dat werkte boven verwachting goed! De wratten gingen er volledig mee weg.

https://www.kruidvat.nl/formule-w-wrattenpen/p/2151031

3. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Helaas niet voor waterwratjes...

4. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
  5. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.259
    25.715
    113
    Bij mijn dochter smeerde ik met betadine. Dat werkte heel goed. Wel heel onhandig dat alles dan oranje kleurt.

6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.142
    23.223
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Wij stippen die ook nooit aan. Zou dat ook echt zielig vinden, doet best pijn! Ze gaan vanzelf weer weg. Als ie er erg veel aan zit, zou ik ze afdekken.

gitaartje vindt dit leuk.
  7. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Dat deed geen zeer denk ik?
    Hoe lang duurde het toen voor de wratjes weg waren?

8. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Bedankt voor de link! Veel adviezen volg ik al op, het afplakken ga ik zeker doen als hij weer korte mouwen aanheeft!

9. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.259
    25.715
    113
    Nee, dat deed geen zeer. Hoe lang het duurde voordat ze weg waren weet ik echt niet meer. Ze heeft ze wel heel lang gehad, maar nadat ik ging smeren kwamerber iig geen nieuwe meer bij.

10. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.285
    10.251
    113
    Misschien afhankelijk van waar ze zitten maar bij mijn man hebben ze vroeger dat plan ook gehad en hij weet het nog steeds ondanks hij heel jong was. Deed hem vreselijk veel pijn.

Onze uk heeft ze voornamelijk op benen, knieholte en billen gehad. Zodra ze bijna kapot gingen dekte we ze af met een pleister, soms wel 8 pleisters op zijn lijfje. Het deed hem geen pijn, had er geen last van en gingen sneller weg.
    Zodra ze kapot gaan trekken ze weg en als je ze dan net daar voor afplakt verspreid het zich niet.

Ik zou ze in ieder geval niet aanstippen.

11. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Niet laten aanstippen hoor! Het lichaam moet ze zelf opruimen. Dit gebeurt zodra het lichaam genoeg antistoffen heeft gemaakt. Helaas kan dit even duren, maar aanstippen is niet effectief en er is grote kans op littekens

12. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Dit! Niks doen en accepteren helaas. Het kan tot 2 jaar duren voordat het lichaam antistoffen heeft aangemaakt en het zelf kan overwinnen.
    Mijn dochter kreeg waterwratjes na het krabben van de waterpokken. Op haar billen en tussen haar bovenbenen, vond het er zo vies uitzien! :confused: En baalde echt dat ze ermee besmet was geraakt. :( Ik heb er echter nooit wat aan gedaan omdat ik gelezen had dat dat toch niet veel bijdraagt. Heb haar wel gezegd dat ze er niet aan moest krabben, maar ja een 4 jarige doet dat toch. Ze heeft er een aantal bij gekregen op verschillende plekken (arm/been). Gelukkig langzaam aan gingen ze 1 voor 1 weg. Nu na 9 maanden is ze er helemaal vanaf! Je ziet alleen nog een paar vlekjes over die nog langzaam wegtrekken. Als het goed is kan ze nu geen waterwratjes meer krijgen :thumup: (wel gewone wratten dan)

13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hier ook naar wat ik vermoed waterwratjes en ik heb echt zo’n figuur die aan ALLES pulkt...

Ik zie dus echt niet voor me hoe ik straks in de zomer dat zou moeten afdekken

14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.142
    23.223
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Sommige plekken zijn sowieso moeilijk af te dekken. Ik heb makkelijk praten hoor, dafne heeft ze gelukkig niet. Maar als dat wel zo zou zijn, zou ik ze echt niet aanstippen. En dr op blijven hameren dat ze niet moet pulken. Maar ja, das makkelijker gezegd dan gedaan. Uiteindelijk verdwijnen ze gelukkig vanzelf.

15. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Zou het zeker niet aan laten stippen...lijkt me erg pijnlijk...

Mijn dochter heeft thuja olie gebruikt, werkte bijnhaar erg goed.

16. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.071
    12.030
    113
    Je zou een bezoekje kunnen brengen aan een homeopaat. Ik ken betrouwbare ervaringen over kinderen waarbij de waterwratten binnen 2 weken verdwenen.

17. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Laatst was er op een FBgroep waar ik in zit ook een vraag over. Er waren moeders die zeiden dat ze de wratjes met kleurloze lak bedekten of met ductape. Dan krijgen ze geen zuurstof en schijnen ze af te sterven.
    Hier ook een peuter die ze heeft, een paar op zijn rug, borst en idd op zijn billen. Op zijn billen smeer ik elke luierwissel dik in met Sudocreme. Op het moment zie ik geen uitbreiding.

Het ziet er vervelend uit maar gaat vanzelf weer weg, kan wel 2 jaar duren!

18. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Aanstippen kan erg gevoelig zijn en vergroot de kans op littekens; ik zou eerst andere opties proberen zoals bv betadine scrub.

19. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    We zijn net geweest en van aanstippen was geen sprake. Dat was een beetje voorbarig geroepen van de assistent. Ze kon er niks aan doen, maar gaf als tip om zinkzalf te smeren bij jeuk en roodheid. Dat betekent dat ze weg gaan trouwens.

Dat ga ik dus nu maar proberen en wellicht dat ik die olie nog ga gebruiken die hierboven word genoemd.

Athina vindt dit leuk.
  20. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.071
    12.030
    113
    Gezinshomeopaat kan ook echt uitkomst bieden.

Deel Deze Pagina