Hoi meiden, Onze dochter van 6 heeft last van waterwratjes op haar billen. Kort geleden zag ik er ook 1 op haar hoofd (bij het begin van haar haargroei). Deze doet nu zoveel pijn dat ik net keek, en zag dat hij vol zit met pus. Het lijkt net een enorme puist. Huid eromheen is rustig. Iemand enig idee wat ik kan doen? Een pleister plakken kan niet want hij zit echt onder haar haren. Kan ik er iets op smeren? Uitdrukken, afwachten? Alvast bedankt!
Ik zou een naaldje goed ontsmetten er er een gaatje inprikken zodat hij leeg loopt, mits je echt zeker weet dat het gewoon pus is... en het daarna goed ontsmetten en schoonhouden. En anders gewoon even met de dokter bellen. Succes
Oh ships, dat is echt zo vervelend. Ik ken het van mijn dochter. Die heeft tig waterwratjes op haar knieƫn gehad, later breidden die zich uit naar haar billen, in haar knieholtes en enkele bij haar vagina. Hier hielp maar 1.ding, nadat de huisarts ernaar gekeken had omdat sommigen ook pus hadden en ze echt amper kon spelen omdat het gewoon echt zeer deed als ze die stootte. Hij zei dat ze vanzelf weggingen, maar ze heeft ze toch wel enkele maanden gehad. Wij kochten tea trea olie. En die vermengen we 3 druppels met twee eetlepels dode zeezout. Bij elke badbeurt deden we dat in het water. In die hoeveelheid. Verder stipten we twee keer per dag de wratjes aan met 1 theelepel sudocreme vermengd met 1 druppel tea teea olie. Wat overbleef kon gewoon tot de volgende keer de koelkast in. Toen we daarmee begonnen, was ze er binnen drie weken vanaf.
Ik zou het met rust laten. Onze zoon heeft ze ook gehad, vooral in knieholtes en daarna aan de achterkant van zijn onderbenen en bovenbenen. Een aantal waren echt enorm en ook heel pijnlijk. Voordeel dat ik ze af kon plakken maar dat deed ik pas als ze echt heel erg bol stonden. Zodra ze knappen gaan ze weg maar is het heel besmettelijk.
Ik heb vandaag deze olie gehaald, maar er staat op dat je het pas vanaf 6 jaar mag gebruiken. Dat duurt nog even voor mijn tweejarige... Weet iemand waarom dat is, en of het ook geldt als je de olie mengt zoals hierboven beschreven?
De wrat is inmiddels geknapt tijdens zwemles. Hij lag half open met etter dus heb de rest zelf weggehaald. Hopelijk krijgt ze er niet meer op haar hoofd.