Waterpokken gevaarlijk voor baby van drie weken oud?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaMiaatje, 21 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Hallo,

Weten jullie of de waterpokken gevaarlijk zijn voor ons kindje van 3 weken oud?
    Ons oudste kindje is pasgeleden in aanraking geweest met een kindje dat nog geen bultjes/blaasjes had, maar waarschijnlijk wel al besmet was met het virus. De kans zit er dus in dat onze oudste de waterpokken gaat krijgen.
    Kan onze oudste de kleine van 3 weken ook besmetten en is dit gevaarlijk? Je hoort namelijk weleens dat het net na de bevalling gevaarlijk kan zijn, maar we zijn nu 3 weken verder.
    Hebben jullie ervaring ermee? Wiens kindjes het ook als pasgeboren baby gehad en is het goed verlopen?
    Je hoort namelijk weleens van die horroverhalen over 30% kans op sterfte of uitdrogingsverschijnselen en daardoor ziekenhuisopname, etc.

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik heb geen idee maar ik zou wel even voor advies je huisarts of cb bellen. met zo'n kleintje wil je geen risico lopen.

3. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Ik heb even ge-googled voor je en kwam dit tegen:

Pasgeboren baby’s hebben vaak nog de beschermende antistoffen van de moeder in het bloed, mits de moeder vroeger waterpokken heeft gehad. Baby’s die heel jong (tot drie maanden) waterpokken krijgen, hebben daarom vaak een milde vorm van waterpokken. Hierdoor kan de kleine kans op herhaling van de ziekte op latere leeftijd misschien net iets groter zijn

4. Mijn dokter zei dat als ze klein zijn ze goed bescherm zijn door mama en het vaak nog geeneens krijgen dan!

Mijn dochtertje is nu 10 maanden..
    Met 2.5 maand, 6 maanden en 9 maanden was ze een paar keer in aanraking gekomen met een nichtje/neefje met waterpokken maar ze heeft het zelf nog geen 1x gehad!

Ik had laatste ook waterpokken, maar toen kreeg ze het ook niet..

Deel Deze Pagina