Wat zouden jullie doen? Mijn waterkoker was al langer slecht - hij schakelde niet zelf meer uit, maar inmiddels heeft hij het helemaal begeven. Nu twijfel ik over een waterkoker of een fluitketel. Een fluitketel hoort op het fornuis - een waterkoker neemt een plek in op het aanrecht (ruimte genoeg overigens) . Qua tijd merk ik dat de inductie ontzettend snel water kookt.... Ik zie online overigens geweldige fluitketels (creuset) - maar ga er dan weer geen 80 euro aan uitgeven . Dat zou ik voor een waterkoker ook niet doen - 25 euro ofzo - prima. Ook voor minder zijn er goede fluitketels. Wie heeft de omschakeling ook gemaakt en hoe bevalt het? groetjes Athina ps; qua energieverbruik lijkt het niet heel veel uit te maken geloof ik - als ik de verhalen online moet geloven.. en bij zon overdag maakt het helemaal niet uit: We hebben een paar zonnepanelen op het dak...
Ik ben 2 weken geleden op een fluitketel overgestapt. Ik heb het dus voornamelijk gedaan voor de plek die de waterkoker anders in neemt. Het duurt misschien iets langer, maar ik ben er heel blij mee. Vind het ook gewoon gezellig en staat leuk!
Wij hebben meteen een fluitketel gekocht toen we onze keuken met inductiekookplaat kregen. Gaat veel sneller ook dan een waterkoker. En ik vind het prettig dat ik hem makkelijk weg kan zetten als hij in de weg staat.
Ik zou niet zonder waterkoker willen, maar ik gebruik hem dan ook heel veel. Ik zou dan weer geen koffieapparaat nodig hebben. Als jij je waterkoker niet veel gebruikt dan zou je een fluitketel kunnen kopen (ik vind ze er altijd wel heel leuk uitzien) Ik heb wel ooit een fluitketel erbij gehad maar ik vond het geluid verschrikkelijk en hij blijft net zo lang fluiten tot je hem van de kookplaat haalt, en dat vond ik echt een nadeel.
Als je hem heel weinig gaat gebruiken zou ik voor een fluitketel gaan. Wij hebben gekozen voor een ‘design’ waterkoker. Hij staat perfect bij de keuken dus is geen doorn in het oog.
Ik programmeer mijn kookplaat op 1, 2 of 3 minuten. Afhankelijk van hoeveel water er in de fluitketel zit. De dop laat ik eraf. Dus geen gepiep en hij slaat alsnog vanzelf af. Dus ik heb nooit last van dat gefluit. @ts daardoor bedenk ik me nog een voordeel van de fluitketel. Je kan de kookplaat op de warmhoudstand zetten en zo houdt hij het water langer warm, mocht dat nodig/handig zijn.
Quooker konden we nog net niet betalen in deze keuken.. die staat over een jaar of 2 op de planning - aansluitingen zijn er al wel voor gemaakt . Dat wegzetten is een goeie ja... Ik denk ook dat het sneller gaat - water in een pannetje kookt zó ontzettend snel! Ik gebruik 'm dus wel een keer of 3 per dag. Ik gebruik 'm ook best wat - maar merk dat ik 'm vaak weer extra sta op te warmen omdat ik ben vergeten mijn thee te zetten als ik 'm aangezet had. Dus dat irritante fluitje komt eigenlijk wel van pas. Mijn man echter ziet dat ook als een groot nadeel 'kan je niet eens even rustig naar de wc ' .
ik twijfel momenteel tussen deze: https://www.blokker.nl/p/blokker-comfort-fluitketel-rvs-2-5-liter/1908252 en deze: https://www.blokker.nl/p/blokker-waterkoker-bl-10107-rvs-1-8-liter/1904329 nou oke - en deze; https://www.bol.com/nl/p/kinghoff-fluitketel-wit-stippel-2-6-l/9200000105723297/?suggestionType=browse&bltgh=rMkgpSuL7irUNtC7pmNKWg.nwgJWfjFosqs5qqM2OVMig_0.4.ProductTitle -voordeel van de waterkoker in dit geval is de thermometer... niet extra opwarmen als het water nog 85+ graden is.