Waar te beginnen.... - Keuken afmaken - Beneden nieuwe kozijnen en buitendeuren (boven is al gedaan) - Badkamer - Slaapkamer verven (wil manlief niet) - Zolder; muurtje bouwen, vliering dicht laten maken, schuifdeurtje onder stuk schuin dak, meer isoleren, stucen, vloer leggen, gordijnen, nieuwe wasbak - Beneden alles weer schilderen - Beneden vloer vervangen, zijn hier allebei echt klaar mee - Daarna nieuwe gordijnen beneden - Nieuwe binnendeuren Hebben al gedaan: - Kozijnen boven en zolder - Dakkapel gerenoveerd - Begane en eerste alle plafonds en muren gespachteld enzo - Grootste deel keuken - Begane en eerste nieuwe vloeren (maar die van beneden valt dus tegen dus die gaat wat mij betreft naar zolder)
Wij moeten eigenlijk nog traphekjes ophangen en er staan nog wat dozen om uitgepakt te worden.. Verder zijn we redelijk bij..
Wij hebben net een bouwvalletje gekocht. We gaan nog een muur eruit halen, andere muur er weer in. Badkamer vanuit niets opbouwen. Keuken erin. Daarna nog alles schuren en schilderen. Vloeren erin. Kortom: alles
Nog te doen: -nieuwe schuttingen - schilderen buitenom -plafond witten -woonkamer muur verven -trappen schuren en opnieuw verven - hal opnieuw verven -nieuwe plinten door hele woonkamer en dan.....in de verkoop!!
De hele benedenverdieping: - muur tussen keuken en kamer eruit - tuindeuren plaatsen - keuken verplaatsen - toilet - muren/plafond/vloeren vernieuwen. Deze zomer hebben we de achtertuin gedaan en vorig jaar de bovenverdieping. (Toen we hier kwamen wonen) Hopelijk doen we beneden in 2016 Voor daarna staat de voortuin nig op het programma, de buitenboel (kozijnen ed) en op de zolder een dakkapel plaatsen, al kan dat nog wel een paar jaar duren! Plannen genoeg!
Nieuwe vloeren, Zorgen dat de haard weer werkt, De muur tussen de keuken openbreken en dan een nieuwe keuken, Vaste trap naar zolder en daar een kamer creëen. Trap,radoatoren,deuren en deurposten lakken, De muur in de tuin die de tuin nu in 2en splitst verplaatsen zodat we 1 grote achtertuin hebben. Mijn man zou graag een garage willen. Maar aangezien we huren zal er op verfwerk na niks veranderen voorlopig. Wel komt de woningbouw klussen : nieuwe ramen,cv ketel, dak en muur isolatie.
Keuken verplaatsen om het plek van de oude keuken een zithoek te creëeren en meer ruimte in de woonkamer te hebben. En een vaste trap naar zolder met een dakkapel. Nieuwe vloer komt over een aantal maanden.
Wij laten de zolder betimmeren met maatkasten voor meer opbergruimte. En maatkast op de kleine kamer. Verder afgelopen weekend nieuwe gordijnen besteld voor boven en beneden en hebben we pas nieuwe eetkamerstoelen en fauteuil. Blijven ook graag bezig.
Het liefst verhuizen naar een grotere woning in een andere buurt. Voel me hier niet zo thuis maar manlief is niet om en wil hier nog even blijven zitten want we hebben er 3 jaar geleden z'n 30 duizend euro uitgegeven om het helemaal op te knappen. De zolder moet nog gebeuren en ik zou erg graag een aanbouw willen
Ik zou nog zoveel willen opknappen.. wonen er sinds februari.. De vloer beneden schuren/lakken (parket) De tuin moet nodig aangepakt Schilderwerk buiten (gaan we begin volgend jaar doen) Nieuwe binnendeuren Traprenovatie Nieuwe keuken zou ook fijn zijn.. en dan het liefst ook nog allemaal nieuwe meubels..
badkamer moet nog nieuw... die zit er al in sinds 1973.. dan moet de zolder nog afgewerkt zodat zoon eindelijk echte kamer heeft, de boeiborden moeten nog, en dan de volledige gang..
Wij hebben een prima standaard badkamer maar ik wil veel mooier! Daar gaan we aankomend jaar mee bezig.
Wij hebben afgelopen maand een Veranda laten plaatsen! Een lang gewenste droom! Ben er zo blij mee! Het volgende is een nieuwe keuken, maar heb daar dus zo geen zin in...hahaha
In de 5 jaar die we hier nu wonen hebben we al gedaan: - Alle kozijnen laten vervangen door kunststof - Wc eerste verdieping verbouwd - Muur geplaatst om van 1 kamer 2 kamers te maken op eerste verdieping - nieuwe laminaatvloer op eerste verdieping - hele zolder opnieuw opgebouwd vanaf de isolatielaag, strak gemaakt en indeling veranderd Nu begint de natuurstenen vloer beneden ons te vervelen en willen we hier eigenlijk ook de hele indeling veranderen. En oja, er moet een nieuw dak op ons huis. Zitten nu dus een beetje te dubben of we weer gaan verbouwen of toch maar verhuizen....
Wij wonen hier pas een jaar en het huis is opzich heel netjes waar weinig aan gedaan moet worden. Enige wat ik de komende 5 jaar wel wil is; Tuin opnieuw bestraten en/of kunstgras. Tuin is nu een beetje verwilderd door onze "groene vingers" Nieuwe keuken. Deze is 15 jaar oud en langzaam aan begin je dat te merken, hoewel die er nog wel netjes uit ziet. Nieuwe badkamer en wc. Allebei nog netjes maar 15 jaar oud. Wil graag grotere tegels en een zwevend toilet bijv.
Eeh ik wil zoveel veranderen - nieuwe keuken/keuken verplaatsen. Deze komt dan ook in het midden van de woning ( u huis) De hal deur moet dan ook iets verplaatst worden. Dan is deze ook niet meer lang en smal. En kan ik wat opbergruimte creëeren. -de zolder, ruimere slaapkamer met oa dakkapel en airco systeem. Maar verhuizen zou ik ook leuk vinden
Afgelopen zomer de achtertuin grotendeels opgeknapt. Er moet nog een klein stukje, maar daar is het weer nu niet naar. Dat komt dus van het voorjaar en dan ook gelijk de voortuin. Intussen druk binnenshuis bezig. Meubels opknappen, andere gordijnen, kleurtje op de muren. Ook op de bovenverdieping nog een slaapkamer aanpakken. Vanmiddag komt de stucadoor, want er was een muur ontzettend slecht. Als dat klaar is dan verven en behangen. Stukje bij beetje knapt het hier op en ik word er echt ontzettend blij van
Het liefst maak ik ons huis met de grond gelijk en bouw ik een nieuwe maarja, woon midden in de stad he Ik zou de muur tussen de keuken en woonkamer slopen voor extra ruimte. En beide slaapkamers en badkamer moeten worden opgesplitst want die zijn echt buiten proportioneel groot haha. Nu het geld nog hahaha.
Ons huis is af en staat in de verkoop.. Maar als we hier zouden blijven wonen dan hadden we 3 meter uitgebouwd. De schuur vergroot en de trapskast gesloopt.
Nieuwe keuken Al het spachtelputz weg en glad stucen, Plafonds verlagen, zodat er spotjes inkunnen en plafons dan glad stucen Deur van 2 slaapkamers verplaatsten zodat ik inbouwkasten kan maken Overal nieuwe deuren Radiatoren vervangen of een ombouw eromheen Kunststof kozijnen voor en een nieuwe hardhouten voordeur Aanbouw van 4 meter! Zoveel wensen. Maar we pakken het rustig aan aan. Hebben al een nieuwe badkamer, nieuwe vloerbedekking in hal overloop en trappen opnieuw gestoffeerd. Tuin is opgeknapt inclusief. Nieuwe schutting en poortdeur, schilderwerk is gedaan en we hebben een nieuw dakkapel met rolluiken.