Wat zit er in het kraampakket van CZ?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door RoAn1981, 12 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Ik ben verzekerd bij CZ en krijg binnenkort het kraampakket toegestuurd. Wie weet wat er ongeveer in zit? Ik hoorde ergens iets van een digitale thermometer, en aangezien ik die nog zou moeten aanschaffen, zou ik graag willen weten of die niet toevallig in het kraampakket zit. En sowiezo: zitten er nog leuke dingetjes in, of is het alleen maar steriele gaasjes en andere enge dingen :) ?

2. Ilse73

Ilse73 Actief lid

9 jan 2013
    208
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb mijn pakket van cz een paar weken geleden ontvangen en het bestaat idd uit gaasjes, verband, matraslegger etc. Het enige 'leuks' wat erin zat Was een knuffel. Maar goed je kunt ook van die babydozen gratis aanvragen bij bijv Prenatal, daar zitten weer andere dingen in. Ik vind het cz pakket wel handig en hoef m'n geld niet uit te geven aan dit soort dingen

3. Ilse73

Ilse73 Actief lid

9 jan 2013
    208
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb mijn pakket van cz een paar weken geleden ontvangen en het bestaat idd uit gaasjes, verband, matraslegger etc. Het enige 'leuks' wat erin zat Was een knuffel. Maar goed je kunt ook van die babydozen gratis aanvragen bij bijv Prenatal, daar zitten weer andere dingen in. Ik vind het cz pakket wel handig en hoef m'n geld niet uit te geven aan dit soort dingen

4. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Spatlappuh :D

5. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    :D:D:D

He, jammer, alleen een knuffel? Karig...tis zeker crisis :p

6. Gitster

Gitster Bekend lid

23 nov 2012
    518
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Stom pakket idd,....en geen digitale thermometer gezien....idd wel een knuffel.
    En heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele grote verbanden :$ :)

7. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.736
    1.059
    113
    Het is ook geen pret pakket hè dames ;)

Nee geen digi thermometer, ik heb de mijne toen bij de kijkshop gehaald, daar hadden ze van die thermometers met een zacht rubberen puntje. Dat vond ik voor zowel mezelf en mijn baby prettiger. Kostte ook niet zoveel..

En inderdaad zetje zebra zit er nog bij..

8. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Alleen maar enge dingen haha, behalve die knuffel en geen dig therm. Maar wel heel praktisch allemaal. Zelfs de hele grote verbanden ;).

9. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Bij mij zat er ook een boekje bij hoe je een leuke papa of mama kon zijn. Hierin staan ideeën wat je met een baby kan doen.

10. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Joh dus de gebruiksaanwijzing van de baby zit er gewoon bij?!?! :D Had ik eerder moeten weten, was ik overgestapt whahaa!

11. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Topic verplaatst van zwangerschap naar baby uitzet

Met vriendelijke groet,

Myrthe

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.221
    7.272
    113
    Vrouw
    Brabant
    Is altijd al zo geweest, eind 2007 zat er qua leuk ook alleen een knuffel bij. En een namenboekje geloof ik.

Verder krijgt je kindje van CZ wel 2 keer per jaar ofzo een klein cadeautje.

13. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Een kraampakket is inderdaad meer functioneel dan pret. :D Voor de leukere dingen zijn de gratis babydozen van de Etos en het Kruidvat ed. ;)

Hier twee keer zo'n prachtige (...) knuffel gehad...en inderdaad twee keer een cadeautje en bij de tweede ook een boekje over dat Zetje een zusje krijgt. :)

14. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    ik heb mijn pakket 2 weken geleden gehad en er zat dit keer geen namen boekje bij wel een boekje over dat zetje een zusje krijgt die had ik bij de 2e zwangerschap ook.
    verder idd wel alleen praktische dingen.

15. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Mijn zus was verzekerd bij Zilveren Kruis ten tijde van de geboorte van mn nichtje, en daar zat dus bijv. wel een digitale thermometer bij. Is inderdaad niet echt 'pretpakket-materiaal' maar wel handig, en kostenbesparend, omdat je die vaak toch moet kopen volgens de verschillende uitzetlijsten.

16. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Ach, wat kost nou een thermometer... Om daar nou een andere (duurdere?) verzekering voor te nemen? ;)

Ik had in 2009 het pakket van de VGZ, inderdaad ook alleen de 'enge' dingen, haha. Oww ja, en die groene luiertas, die wrs iedereen wel herkent. Heb het pakket trouwens voor 90% door kunnen geven aan iemand anders die geen pakket kreeg bij zijn verzekering, had er bijna niets uit gebruikt (zkh bevalling).

17. Jet

Jet Actief lid

3 nov 2010
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van al die meuk die je 'erbij krijgt' gaat je premie alleen maar omhoog! Je hebt die stomme knuffel/luiertas/ik weet niet wat gewoon zelf betaald hoor. Een digitale thermometer kost bij de Hema echt maar een paar euro. Een tip voor je overgebleven dingen uit het kraampakket, er zijn verschillende stichtingen waar je deze kunt doneren. Ze gebruiken het dan voor bevallingen in Afrika, komt het toch nog goed terecht.

18. PluizigSpook

PluizigSpook Actief lid

28 jan 2012
    450
    0
    0
    Buiten de gaasjes, verbanden, watten, flesje alcohol etc. zat er bij mij ook een knuffel en een boekje met tips in. Bij Kruidvat hebben ze een digitale thermometer die in 10 seconden de temperatuur meet voor ongeveer vijf euro(waarbij ze trouwens wel uitgaan van een baby die doodstil ligt geloof ik en dat doet die van mij nou nooit :-D).

Deel Deze Pagina