wat zijn de meest kritieke momenten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Linana, 28 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ziezo1980

Ziezo1980 Lid

14 dec 2010
    88
    0
    0
    Niet te veel druk over maken! Het kan altijd nog mis gaan, ook al ben je veel verder dan die 12 weken. Die 1% is toch 1 op de 100. Helaas ben ik die ene geweest... En je kunt er niets aan doen...

Maar ik vroeg het ook aan vriendin die VK is en die zei: eerst het moment dat het hartje gaat kloppen rond 5,5 a 6 weken en daarna is rond 9 weken de bloedsomloop helemaal op gang. Daarna is de kans nog maar heel klein dat het mis gaat. De 12 weken grens wordt volgens haar aangehouden omdat het vaak nog even duurt voor de miskraam op gang komt, terwijl het kindje dan al gestopt is met groeien. Dat was dus wat ik hoorde.

x

2. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    Mijn vk zei hetzelfde

je kan je wel druk gaan maken maar dat heeft geen enkele zin, jij kan er niks aan doen mocht het wel misgaan.

in de meeste gevallen gaat het wel goed he!
    je bent nu zwanger, dus geniet!

3. Gaby83

Gaby83 Bekend lid

24 mrt 2008
    596
    0
    0
    Twente
    Ik vind dit nogal een uitspraak van je verloskundige. Hier praten ze niet in procenten. Het kan altijd nog mis gaan. Mijn vorige zwangerschap is gestopt met 16 wkn. Procenten zeggen mij helemaal niets, net zoals termijnen en kritieke momenten.
    Elke vrouw zal tijdens de zwangerschap ongerust zijn en blijven maar ook als je kindje er is, dan heb je weer nieuwe dingen om je zorgen over te maken. De kunst is om er mee om te gaan, leren vertrouwen te hebben in je eigen lichaam en je kindje en niet naar procenten of wat dan ook te kijken, dan maak je jezelf alleen maar gek.

Deel Deze Pagina