wat zijn de meest kritieke momenten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Linana, 28 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linana

Linana Niet meer actief

Hallo allemaal!

Ik ben nu bijna 6 weken zwanger van mijn eerste kindje.
    zoals, denk ik, iedere vrouw die zwanger is maak ik me druk om elk krampje, pijntje etc

Nu hoor en lees ik overal dat de eerste 3 maanden het meest kritiek zijn. Maar wat ik me afvroeg is of er binnen die 3 maanden nog bepaalde momenten zijn die dan kritiek te noemen zijn.

Iemand?

Liefs

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Het enige moment dat ik weet is de overgang van vruchtzakdooier ofzo naar placenta... Dat gebeurd rond 10-11weken.
    Maar er zullen vast nog meer momenten zijn in de aanleg enzo.
    Probeer er aub niet te veel bij stil te staan meid.

3. Linana

Linana Niet meer actief

Bedankt voor het antwoorden!
    Ik probeer er ook niet teveel stil bij te staan en er gewoon van te genieten (voor zover dat kan, heb met vlagen buikkramp :S)

Maar ik vind het ook allemaal zo ontzettend spannend en ik hoop gewoon dat alles goed gaat :)

4. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Kan me alleen maar helemaal bij je aansluiten Linana. We zijn ongeveer even ver en voel ook vanalles. Volgens mij moetenw ij maar gewoon gaan genieten en proberen ons niet teveel druk te maken. Als het goed gaat, gaat het goed. Mocht het mis gaan, dan heeft dat een reden en is er ook niets wat je daar tegen kunt doen helaas.

Veel succes!

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Als het hartje moet gaan kloppen, dus met 5,5 a 6 weken. Daarna neemt de kans op een mk steeds meer af, het klopt dus niet dat 10a 11 weken heel kritiek is is mij verteld.

Maar maak je er geen zorgen over, je kunt er toch niets aan veranderen wat er ook gebeurt. Gewoon rustig afwachten en genieten van die eerste weken!

6. Linana

Linana Niet meer actief

@ Lieke
    Ja erg is het he, al die zorgen die je kan hebben!!
    Mocht het mis gaan dan is het waarschijnlijk een reden, maar laten we daar maar niet vanuit gaan!

Hopelijk verteld de vk mij 18 juli dat alles er gewoon goed uitziet en ben ik dan iets minder beladen met vragen en zorgen haha

7. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Niet teveel over piekeren hoor!

Er kan vanalles mis gaan, maar meestal gaat alles goed ;)

Het meest kritieke is toch wanneer je aan het bevallen bent en het hoofdje moet eruit :D

8. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

ja je moet je niet zo druk maken hoor. ik heb in dec een mk gehad, maar wist ook dat ik daar geen enkele invloed op kon hebben en heb me bij deze zwangerschap dan ook echt geen zorgen gemaakt erover.
    de kans op een mk is er altijd, maar de kans is vele malen groter dat het goed gaat!! dus maak je ECHT NIET druk.

En de meest kritische momenten zijn idd geloof ik het moment dat het hartje moet gaan kloppen en het moment van overgang van dooierzak naar placenta! (rond 10/11 weken)

in ieder geval nog van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! gewoon genieten!

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Naarmate die 3 maand vorderen, hoe minder het risico.
    Het begint al met de ontwikkeling van alle organen (of de aanleg ervan). Het starten van het hartje. de overgang naar placenta. Er gebeurd een hoop in die eerste weken.
    Elke stap die gezet is, maakt de kans op een miskraam kleiner. Ook al blijft er altijd een risico..
    Maar ik zou me daar niet zo druk over maken. Je kunt het verder niet beinvloeden. Alleen hopen dat je straks op de echo een mooi en gezond beeld hebt.

10. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    In mijn zwangerschapsboek staat ook dat de 12 wk grens is berekend omdat vanaf dat moment de hartslag te horen is. Maar mocht je (om wat voor reden dan ook) eerder een echo krijgen en de hartslag is te zien, dan zit je grotendeels goed en komt die 12 wk grens te vervallen.
    (ik ben nu bijna 8 wk en heb morgen mijn eerste echo. duimen dus he;))

11. Nynke Baukje

18 jun 2011
    58
    0
    0
    Klinkt wel erg herkenbaar die zorgen.. ik ben nu ook 6.5 week zwanger van ons 1e kindje. Steeds meer last van gevoelige borsten en veel opgeblazen darmen, dit blijft nu wat gelijk en het opgeblazen gevoel neemt wat af. Dit maakt me erg onzeker, want ik ben verder ook niet misselijk of heel erg moe. Dus dan ga je je afvragen of het wel goed gaat... je leest zo vaak dat vaak voor een mk de kwaaltjes afnemen...
    wie herkent dit??
    Mag volgende week donderdag naar vk maar echo duurt dan nog 1 a 2 wken.... erg onzeker..

12. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Genieten ja! Zorgen zijn al helemaal niet bevorderlijk...!

13. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Kijk dat stelt mij ook weer gerust! Had vandaag echt een down moment...heilig van overtuigd dat het niet goed zit terwijl ik daar totaal geen reden toe heb!

14. 2011isonsjaar

2011isonsjaar Actief lid

11 jan 2011
    309
    0
    0
    Heb niet alles gelezen dus weet neit of het er al tussen staat maar.. Rond de 6de a 7de week worden alle orgaantjes getest. Mocht er iets niet goed werken dan wordt het kindje afgestoten. .
    Vond ik ook wel een belangrijk moment!..

15. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Spannend allemaal! Ik heb in april ook een miskraam gehad, maar t was dus al snel weer raak.
    Nu maar hopen dat ook alles goed is. Heb er wel een goed gevoel bij. 8 juli mijn eerste echo.

Ik weet niet meer zo wie het schreef, maar is je echo vandaag goed gegaan?

16. Linana

Linana Niet meer actief

@ ukkie

Een hele geruststelling!

@ iedereen
    bedankt voor de reacties :d lucht toch wel enigszins op

ik denk trouwens dat het niet meer 18 juli wordt dat ik naar een vk ga, ik ben op zoek naar een andere aangezien deze mij nu al niet bevalt :(

17. Serephina83

Serephina83 Actief lid

3 jan 2011
    356
    1
    0
    Kwaaltjes kunnen komen en gaan, soms is het fijn om kwaaltjes te hebben zodat je weet dat de hormonen hun werk doen. Toen ik dat riep ben ik vlak daarna zoooo ziek geweest. En dan zou je weer willen dat de kwaaltjes minder zijn. Niets om je druk om te maken dus! Al is het wel heel herkenbaar.

18. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

hoe is de echo geweest?? :) hoop dat het goed is gegaan!!

19. Linana

Linana Niet meer actief

:D dan is het voor mij dus nu een spannende tijd, zit vandaag precies op 6 weken (blij blij blij!!)

Ik maak me wel steeds minder zorgen nu, heel vreemd. Kan misschien komen omdat ik bijna vakantie heb en dan dus ook minder aan mijn hoofd heb :p

20. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    ik had vanmorgen termijnecho. Die was goed, vk vertelde dat de kan nu nog 4% is dat het mis gaat. Na de 10 weken is die kans tot eind zwangerschap 1%

Deel Deze Pagina