wat waren jullie kwijt voor een nieuwe keuken?

Discussie in 'De lounge' gestart door spriet, 22 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Ik wil graag een nieuwe keuken, ben me nu een beetje aan het verdiepen hoeveel het kost enzo.

Ikea keukens hoe zijn die kwalitatief?

Wij willen niet heel veel geld erin investeren aangezien we hier niet extreem lang meer willen wonen maar we zijn wel toe aan een nieuwe keuken.

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    goh, zou mijn verhaal kunnen zijn haha.. ik lees mee.

3. woez

woez Fanatiek lid

19 sep 2009
    1.129
    205
    63
    Wij hebben er 5000 voor betaald, grote hoekkeuken met ingebouwde koel/vriescombinatie, inductie kookplaat, rvs afzuigkap, vaatwasser en combimagnetron. Gekocht bij de keukenconcurrent

4. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    ook de ervaring met showmodel keukens mogen geplaatst worden
    mijn keuken is daar wel geschikt voor 1 lange muur waar die moet komen.

umm85
    wat zijn jou mensen m.b.t. een nieuwe keuken?
    ik wil sowieso een grotere oven erin, in de huidige zit zo`n combi geval echt nooit weer.

5. Porsche

Porsche Niet meer actief

Ik kan wel vertellen wat die van ons heeft gekost maar ik de k toch echt dat je het beste naar een keuken zaak kunt gaan,
    Prijzen verschillen etc ...
    En vergeet niet dat er misschien nog extra kosten bij komen voor bijv leidingen te verleggen etc ..

Succes

6. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    dat snap ik maar ik wil ook weten wat ongeveer Ikea keukens kosten
    en op deze manier is het wat makkelijker te vergelijken.
    en de Ikea bijvoorbeeld zit hier niet om de hoek en dan nog weet ik niet of die kwalitatief wel wat goed zijn.

7. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Aan mij heb je niets waren ruim 10.000 euro kwijt. Maar dan heel luxe, voor ons nieuwbouw huis.
    Maar schoonzusje heeft een Ikea keuken en die vind ik erg mooi voor het geld. Vorig jaar gekocht, dus weer niet Hoelang hij mooi/goed blijft.
    En showroom zou ook ideaal zijn als je maar 1 muur hebt. Hebben wij ook gekeken, maar zitten aan 2 kortere muren vast.

Succes, best lastig zoeken..

8. Porsche

Porsche Niet meer actief

Rare vraag maar wat bedoel je met toe zijn aan een nieuwe keuken ?

Is hij niet zelf te repareren? Vrienden van ons hebben alleen nieuwe deurtjes gekocht en zo hadden ze een " nieuwe " keuken
    Andere vrienden hebben de keuken geverfd

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Nou, ik mis nu allemaal deurtjes ivm een lekkage, dus deurtjes uberhaupt lijkt me al heel wat ;). En wil heel graag een vaatwasser.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Die deurtjes vallen me qua prijs ook tegen moet ik zeggen hoor.

showroom kijk ik trouwens ook al een tijdje naar, maar idd lastig met afmeting. We hebben een niet zo grote keuken, en de droger en wasmachine staan ook in de keuken.

11. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Zo'n 13000 inclusief installeren. Maar ja: luxe fornuis, amerikaanse koelkast, granieten blad en een grote hoekkeuken.

Het kan stukken goedkoper en het kan veel duurder.
    Ik zou eerst op een rijtje zetten wat je belangrijk vind en wat je ongeveer wilt; qua blad, apparatuur, grootte, kastjes etc. Heeft ikea niet online zo'n programma dat je je eigen keuken kan tekenen en dan kan inrichten? Volgens mij bij keukens en dan onderaan: ontwerp je droomkeuken of zoiets.

12. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    Ik was 13000 kwijt maar heb hem bij bruijnzeel vandaan

13. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    mijn kleine lieve manneke
    zuid-holland
    Wij hebben al bijna 10 jaar een ikea keuken en hij is kwalitatief erg goed, weinig tot geen beschadigingen (maar die kan je ook met een keuken uit de keukenzaak hebben) en nog steeds prima schoon te houden.
    Ik heb alleen geen idee meer wat we er voor betaald hebben.

Succes met zoeken!

14. ducky

ducky Bekend lid

30 aug 2010
    531
    0
    0
    Zuid Holland
    7500 euro. Hoekkeuken, Dik composiet aanrechtblad, alleen Siemens apparatuur, 6 pits met wokbrander. Alleen met een Ikea opzet. De tip: alles los bestellen. Apparatuur online, blad bij de granietboer ( werd door hun keurig gemonteerd en bewerkt) en keuken zelf bij Ikea. Mijn man heeft in de keukens gezeten. Je wordt daar zo verschrikkelijk genaaid! Zelfs met de scherpste kortingen bij de speciaalzaak ( via een maat ) waren we op deze manier veel minder geld kwijt! En de service van Ikea is super! Alles kan je ten alle tijden terugbrengen, omruilen en kost in verhouding niks. Bij de keukenboer betaal je voor elk onderdeeltje een vermogen als iets stuk is. Je hebt ook 20 jaar garantie op je kastjes enzo. Wij hebben nu bv overal lades waar we wilden, daar betaal je veel extra voor bij de keukenzaak. Deze keuken had ons zeker dubbel zoveel gekost in een keukenzaak en dan moet je als leek ook nog eens echt goed zien te onderhandelen. Ik moet er wel bij zeggen dat wij geluk hadden dat we iemand hadden die de keuken kon monteren. Maar dat kun je ook tregen betaling door een ikea monteur laten doen. Wij zijn erg tevreden! Dus misschien ook voor jullie een goede tip?!

15. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Onze vaatwasser is bijna ten einde
    het aanrecht blad is verrot bij de kraan
    de combi magnetron/oven wil ik een normale oven voor in plaats.
    de achterwand ben ik op uitgekeken en kan je niet verven.
    verder is hij nog prima kastjes e.d.

16. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

wij hebben grote U keuken, met alles siemens, afzuiger itho vriezer, combistoomoven, veel lades, dik graniet blad.... grote koelkast.... we hebben 12000 euro betaald bij een speciaalzaak, ik heb overal offertes gevraagd incl Ikea, Ikea was in ons geval niet echt goedkoper (kwam denk ik door graniet blad) en zaten we ivm de maat met passtukken, dat wilde ik niet.
    mijn tip, vraag overal offertes aan en teken nooit direct, hoe scherp de aanbieding is, het kan altijd beter!

er zijn in mijn omgeving mensen met Ikea keuken prima te vreden!

17. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik weet zo niet wat de ikea keukens kosten, maar ik weet wel dat ze van goede kwaliteit zijn.
    Mijn schoonzusje en mijn schoonbroer hebben ook een keuken van ikea, super van kwaliteit.
    Een vriendin van mij heeft een ikea keuken, ook die is super goed van kwaliteit. Ze zijn beide dik tevreden.

Wij hebben 7 jaar geleden een best duren keuken uitgezocht, bij een keukenzaak voor ons nieuwbouwhuis.
    Maar we zijn echt totaal niet tevreden, de kastjes laten los, ze zijn al 3 keer vervangen, maar het gebeurd de hele tijd opnieuw.
    Zeggen ze, ja mevrouw dat komt door de vaatwasser, en het koffieapparaat.
    Ik zei ja meneer, maar dit is keukenapparatuur, en ik neem aan dat een keuken daar tegen moet kunnen.
    Toen was hij ineens stil.

Als we nog ooit een nieuwe keuken doen, denk ik eroverna om een keuken uit te zoeken bij ikea, want ik hoor echt veel goeie verhalen erover, en scheeld blijkbaar enorm in prijs.

Wij waren ik denk in totaal 7000 euro kwijt voor onze keuken, moet er wel bijzeggen dat de keuken niet groot is.

18. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

2000 euro inclusief vaatwasser en oven. Bij de praxis vandaan en zit nu al acht jaar erin. Nog steeds goed! Mijn vader is aannemers waserg kritisch over een praxis keuken maar heeft zijn mening herzien ;)

19. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik heb een waanzinnige luxe keuken met alleen maar apothekerskasten, magnetron & vaatwasmachine ingebouwd, groot gasfornuis/oven met wokbrander, design afzuigkap & wasbak/kraan en allemaal Neff-apparatuur en granieten werkblad en ik was 15.000€ kwijt, inclusief montage. Wel wat extra geld kwijt aan leidingen verleggen maar dat hebben we laten doen tijdens de hele verbouwing dus dat zat in budget klusbedrijf ad. €30.000 :p

Wel in Duitsland overigens gekocht, scheelt echt geld! Vriendin van me heeft een Ikea-keuken. Leuk ding maar het Ikea-gehalte spat er wel vanaf... En de deurtjes zijn niet helemaal kwalitatief goed....

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.151
    35.792
    113
    Hier een ikeakeuken, kostte inclusief plaatsing 6500 euro. Plaatsen etc was vrij duur in verhouding. Geen spijt tot nu toe, super keuken.

Deel Deze Pagina