Al ben ik pas 22 weken zwanger, ik krijg steeds vaker vragen over wat ik graag als cadeau voor de baby zou willen hebben. Ik heb echt geen idee wat ik nodig heb! Ben zo'n newbie wat dat betreft.. Ik weet dat ik geen kleding en knuffels meer wil/nodig heb, maar wat dan wel? Welke kraamcadeaus vonden jullie als mama's nu echt fijn/leuk/handig?
Ik lees even mee! Wij hebben vrijwel alles nog van de eerste. Kleertjes genoeg en knuffels eigenlijk ook nog over.
- Gepersonaliseerde dingen, zoals: (Prenten)boeken, badcape, badjas ed - Haarlokdoosje/Tandendoosje - Cadeaubonnen! - Lightbox - Spaarpot - Decoratie dingen voor de babykamer - Newbornshoot - Namentreintje Zoiets?
Ik ben vrij vlot begonnen met het opschrijven van dingen die me wel erg leuk leken. Merk dat ik daar nu al blij mee ben. Zou nog toevoegen Verzorgingsspullen of luiertaarten Showerglove Dooky Organizer/opbergspulletjes
Zo’n boek waarin je nadat de baby geboren is van alles kunt bijhouden. Antwoorden geven op vragen als; waar hebben papa en mama elkaar ontmoet, de eerste keer lachen, mijn eerste kerst enz enz. Cadeaubonnen zijn ook altijd fijn. Hema ofzo. O en mijn vriendin nam mij, na de geboorte, zonder kind een dagje mee naar de sauna. Heerlijk!
Alles van je uitzet? Wipper, dekentje, eetsetje, sterilisator, dekentje, spiegel voor in de auto, buggy, reisbedje, draagdoek, voetenzak, wasproducten...
Wat wij leuk vonden om te krijgen: gegraveerde zilveren rammelaar met bijtring spaarpot gegraveerd draagdoek bonnen (om bv eten te kunnen halen in de kraamweek) en verder eerlijk gezegd kregen we (vooral bij de derde) vooral geld. Omdat niemand wist wat te geven en wij niet wisten wat te vragen. Het geld hebben we in de spaarpotten van de kinderen gedaan.
Muziek mobiel Speelboog voor aan de wandelwagen en maxi cosie Wareme voetenzak voor de wandelwagen Speelkleed voor op de grond te spelen Foto shoot Speelgoed
Baby badje met standaard Dekentjes Haarbandjes Muziek mobiel voor aan de box Mobiel of lichtjes projector voor op de baby kamer Slofjes Slabbetjes / spuugdoekjes Luiers Inbaker doek of de Puckababy Boxkleed Cadeaubonnen Tummytub Luieremmer Knisperboekje
- XXL hydrofielen - Hydrofielen met printje - box tas (voor speelgoed) - wipstoel - moedermelk potjes (als je bv gaat geven) - fruithapje potjes (voor zelfgemaakt in te vriezen) - cadeaubonnen - zonnekap of hoes maxi cosi - baby shower glove - besteksetje met naam
De meeste van deze dingen koop je toch zelf voor dat de baby geboren is. Wat mij in ieder geval leuk lijkt om te krijgen is een eerste zwembroekje + zwemluiers. Een speenketting met naam is ook erg leuk en cadeaubonnen zijn altijd goed!
Ik was zelf vooral blij met speelgoed en kadobonnen. Op het moment dat ik het speelgoed kreeg dacht ik, dat hebben we nog lang niet nodig... Het was heerlijk ineens iets uit de kast te kunnen trekken. Mijn fijnste kados verder waren een Vtech dromen beertje, die heeft zo’n fijn hartslag deuntje, ideaal met slapen. Bestek met naam en datum gegraveerd. En speelgoed dan, we hebben zelfs Duplo gekregen. Ideaal om te hebben liggen.
Wij hebben alles nog van de oudste. Dus niks nodig. Ik vraag straks een draag consult. Dat soort dingen. Bonnen.
Kipkep Kinderstoel Badzitje Fietsje We hebben nu natuurlijk alles al van mijn zoontje maar er moet nog een kinderstoel bij en verder vraag ik bonnen en een rieten/houten poppenwagentje.
Ik had laatst ook zo’n topic geopend, en veel aan gehad. Heb babyshower gehad, dus inmiddels al veel leuks gekregen. Maar op ons lijstje staat/stond: - Boxmobiel. - Boxzak van Koeka - Wagenspanner - Buggyboekje - Philips Avent Eetset (vanaf 6 maanden). - Dooky universal cover - Maxicosi hoes - Maxicosi kap - Showerglove - KipKep Woller - Babyfloat - Luiers - Stomer + blender voor babyhapjes maken. - Voorleesboeken Van onze ouders hebben we de maxicosi gekregen en de Tripp Trapp newbornset.