Wat vieren met Pasen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Emmarijn, 1 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Ik vier met Pasen:

1. De opstanding van Jezus.

2. Gezellig samen zijn met paasbrunch e.d.

3. Niks, valt er wat te vieren dan?

4. Niks, maar ik weet wel de betekenis van Pasen.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ja wel jammer inderdaad, maar ook wel begrijpelijk omdat je dan waarschijnlijk nog meer discussies krijgt.
    Je mag me altijd een pb'tje sturen hoor:) (of mag dat ook niet over het geloof gaan hier?)

2. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Ik ken het verhaal wat erbij hoort (ja voor mij is het een verhaal, voor een ander de waarheid. Verschillen horen erbij :)).

Maar wij brunchen inderdaad wat uitgebreider. Niet om ongestoord te kunnen vreten maar omdat het gewoon een mooie gelegenheid is om weer eens extra met familie samen te kunnen zijn en de gezelligheid. (Ja, dat kan ook op andere dagen, niet feestdagen, en dat doen we ook wel maar toch wat minder snel en makkelijk ivm allerlei verschillende werktijden en werkdagen).

En natuurlijk verstoppen wij wat eitjes die de meiden mogen zoeken.

3. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Nee ben niet Christelijk.

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik dacht al: :(

:)

5. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Wij vieren pasen gewoon als het feest van de vruchtbaarheid, eieren schilderen/zoeken, paasvuren kijken :) Verder niks met het geloof, die betekenis is er pas veel later aan gegeven.

6. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Wij vieren hier de opstanding van Jezus.

7. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Laatst op de radio ook een leuke gehoord, met Pasen vieren we dat Jezus uit een ei is gekropen haha.

8. IS88

IS88 Fanatiek lid

8 jul 2012
    1.133
    1
    38
    NULL
    NULL
    Wij hebben dit weekend ook de kruisdood en de opstanding gevierd. Ik heb voor het eerst 40 dagen gevast door geen druppel alcohol te drinken. Echt een bijzondere periode ook in de voorbereiding naar afgelopen vrijdag/zondag.
    Mol en Mar, groepsPB? :D

9. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik ben gezellig samen met familie en geniet van een extra vrije dag. Heb niks met het geloof, en dit jaar (toevallig) ook geen paas decoratie in huis

10. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    hier ook de dood en opstanding van Jezus.... houd niet van al die "wereldse paaspoeha "als paasboom en paashaas.....

het enige wat we daarin wel doen is eieren verven en zoeken, maar dat doe ik echt voor de kinderen......

de lente en vruchtbaarheid gaat trouwens symbolisch heel goed samen met pasen... zaad van bloemen etc sterft ook eerst af in de grond om vervolgens nieuw leven te geven.....

11. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik geloof niet in Jezus,God of wie dan ook.
    Voor mij zijn het allemaal sprookjes..

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij vierden dat we een lang weekend hadden.
    Ik weet waar witte donderdag, goede vrijdag, stille zaterdag etc. over gaan, maar wij geloven niet.

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Dan is het antwoord: ik vier niks.

Wij vieren hier ook niks trouwens.. Wel altijd een paasontbijtje.
    Gewoon omdat ik dat al 35 jaar doe dus :)

En dochterlief heeft dit jaar voor het eerst paaseieren gezocht en dat vond ze helemaal geweldig. Dus dat doen we dan volgend jaar wel weer denk ik :)

14. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Lijkt mij wel leuk:)

15. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Dat kan.
    Ik heb liever dat iemand zegt "voor mij zijn het sprookjes" als dat iemand zwart-wit gaat zeggen "het is onzin."

16. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Eeeh nee,mijn antwoord is hetgeen dat ik typte.. Dit is jouw antwoord.

17. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    De kerstkilo's zijn er weer een beetje af, en dan komt Pasen:p

18. o0Mrkk0o

o0Mrkk0o Niet meer actief

Ik vier carnaval niet in de vorm van verkleden en feest vieren, maar die dag eet ik wel uitgebreid en 'vier' ik de rijkdom die we hebben (dagelijks goed eten, goede gezondheid). Vanaf aswoensdag vast ik idd tot pasen, ik eet geen vlees, drink niet, snoep niet en laat alle luxe dingen vervallen..daarnaast bid ik meerdere keren op een dag, want vasten door op mn eten te letten is maar een deel, de bezinning is net zo belangrijk..

nu ik het zo lees lijkt het net of ik heel streng katholiek ben, maar dat is niet zo hoor..maar dit vindt ik een hele mooie tijd om bij mn geloof stil te staan..

mooi hoe iedereen zo z'n eigen ding heeft! :)

19. mol81

mol81 Niet meer actief

Ik heb al geprobeerd of we een topic of club mogen openen, maar helaaa
    S...andere opties?

20. mamabri

mamabri Niet meer actief

Wat bijzonder dat je dat nog doet zeg :) Wij zijn zelf ook Katholiek, maar vasten doe ik niet, nooit ook bij stil gestaan ook, en idd klinkt het erg streng ;) Het enige wat ik wel doe is meerdere keren per dag bidden, maar dat doe ik eigenlijk het hele jaar wel en op goede vrijdag eten wij simpel, dus brood of wel gewoon warm, maar dan geen uitgebreide maaltijd en geen toetje, iets wat we altijd wel doen. Dat is eigenlijk onze enige vastendag in het jaar :):)
    Vast jij ook nog elke vrijdag dan? Dus geen vlees, maar vis?

Deel Deze Pagina