Wat vertel jij je kind? Van wie krijgen ze cadeaus: van de kerstman of papa en mama?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mama1978, 24 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama1978

Mama1978 Actief lid

10 jun 2009
    348
    1
    0
    NULL
    NULL
    Meiden,

Tweede kerstdag vieren we met familie kerst en doen we cadeautjes onder de boom. Mijn dochter denkt dat de kerstman echt is, maar waar de cadeaus vandaan komen daar hebben we het nog niet over gehad. Nu heeft ze iets voor de kerstman gemaakt, ze denkt dus dat die, net als sinterklaas, bij ons thuis komt. En ik vermoed dat ze ook denkt dat hij de cadeaus brengt.

Nu doe ik met sinterklaas volop mee met die traditie, maar van huis uit heb ik eigenlijk nooi in de kerstman geloofd. Kerst is voor ons een feest van gezellig samenzijn, lekker eten en goede gesprekken. En een paar cadeautjes voor de kinderen onder de boom. Met de volwassenen doen we een dobbelspel met een paar cadeautjes als de kleintjes op bed liggen.

Wat vertellen jullie je kinderen waar de cadeaus vandaan komen?
    Is het heel erg cru als ik gewoon zeg dat papa en mama ze kopen?

2. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Met Sinterklaas komen de cadeautjes van Sinterklaas en Zwarte Piet, met Kerst komen ze van papa en mama en opa en oma.
    Hier komt geen Kerstman aan te pas.

3. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Wij doen geen cadeaus met kerst maar ik zou zeggen dat ze van papa en mama komen.

4. bo2008

bo2008 Niet meer actief

wij zegge vanmama en papa de kerstman is alleen in amerika kan niet helemaal hier heen komen dus vraagt die aan mama en papa of die kadootjes willen kopen , ze geloof het maar ovr een paar jaar hopelijk niet meer

5. DunjaTamara

DunjaTamara Actief lid

10 feb 2011
    223
    0
    0
    opt moment ff niets
    Apeldoorn
    Van papa en mama!!!

Altijd zo verteld, alleen de sint brengt kadotjes maar daar geloofd hij al niet meer in dus das ook geen geheim meer!

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij doen niet aan de Kerstman. Sinterklaas is de enige echte ;) Kadootjes zijn van ons, opa en oma's en overige familie.

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Sinterklaas laat ik ze wel in geloven.
    De kerstman niet, ik heb dus gewoon verteld dat de cadeautjes van papa en mama komen.
    Ze heeft me ook wat cadeautjes (voor oma) zien inpakken.

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    kerstman heb ik het nooit over. Maar ik zeg eigelijk niet van wie de kados komen. Ze verschijnen ineens magisch onder de kerstboom. Ze weet vast wel dat iemand ze heeft gekocht maar van mij hoeft ze niet perse te weten wie wat heeft gekocht.

9. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Hier komen de kadootjes onder de kerstboom ook gewoon van papa en mama. Ik wil niet dat hij Sinterklaas en de kerstman door elkaar haalt.

10. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

Ik zeg dat ze van de kerstman komen.

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik ook. ik bedoel wie is dan die pipo in films??wie loopt er door de stad etc? gister in dld werd er trouwens groots uitgepekt met de kerst man dus ik denk niet dat het alleen in amerika is. ik denk juist overal wel maar aangezien wij nederlander apart een sinterklaas hebben word hier de kerstman vergeten

12. justjes

justjes Bekend lid

3 okt 2011
    613
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met sinterklaas komen de cadeautjes van Sinterklaas met kerst van papa en mama. Door allerlei films vroeg ze van de week wel naar de kerstman, toen heb ik gezegd dat in Nederland sinterklaas komt en de kerstman in Amerika.

13. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    wij vierden thuis nooit sinterklaas (nee ook niet toen we klein waren) maar altijd met kerst op kerstavond (vanavond dus). wij wisten altijd wel dat onze ouders de cadeautjes kochten, weet niet meer hoe en of dit is verteld voor mijn idee wisten we dit gewoon. mijn nichtje van 1,5 jaar groeit hier dus ook mee op en weet ook dat de volwassenen de cadeautjes kopen.

14. Vosjejemi

Vosjejemi Bekend lid

24 jun 2011
    760
    1
    0
    Wij zegen van de kerstman,
    wij vieren sinterklaas ook klein en kerst groot, maar wij wonen dan wel in het zuiden. en daar vieren ze eigelijk allemaal kerst.

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hij ziet me hier de cadeaus in pakken, hij gaat zelfs mee met shoppen, maar gelooft er toch heilig in dat de kerstman ze brengt.
    Ach ja, wie ben ik dan om hem dat niet te laten geloven?

16. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Wij hebben van thuis ook nooit gezegd/gehoord gekregen dat de kado's van de kerstman komt. Dus ook hier thuis komen de kado's van ons hoor, dat ziet die. Hij gaat mee kado's kopen, helpen inpakken. Daarentegen zeggen schoonouders wel dat het kerstkindje kado's komt brengen. Prima.

Alleen vond ze het dus stom dat we hier thuis daar niet aan doen. Dus hier liggen de kado's al vanaf dat de kerstboom staat onder de boom. En heeft me vaker geprobeerd over te halen. Maar ik doe mijn eigen ding hier in huis. Vind het juist gezellig.

Alleen waren we vorige week daar op visite, Joris kijkt naar de boom en zegt doodleuk; wat een stomme boom zonder kadootjes. Oma gepikeerd, vond ze niet leuk om te horen. Ze is daarna wel overstag gegaan en haar traditie laten vallen. Ik had haar gezegd dat ze het zelf moet weten en best aan Joris mag zeggen dat de kado's bij haar thuis van het kerstkindje komen. Moet ze helemaal zelf weten. Maar ook daar is sinds dit jaar de kado's van opa en oma ;)

Joris heeft er ook nog nooit om gevraagd of ze nu wel of niet van de kerstman komen.

17. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Hier zei ze dat de kerstman echt was.
    Ik heb verteld dat de kerstman alleen in amerika en duitsland komt en dat sinterklaas in nederland komt.
    De cadeaus met kerst komen dus van Papa en mama.
    Ze is ook zelf mee geweest uitzoeken en we hebben samen de cadeaus ingepakt.
    Overigens met kerst voor Papa en mama iets groots en voor tess 1 cadeau van ongeveer 30 euro, de dure cadeaus zijn voor sinterklaas.

18. Cadeaus krijgen ze van de kerstman.
    Wij vinden alle 2 kerstmis leuker dan Sinterklaas en ze krijgen op 5 december al zo veel.
    Ze krijgen ieder 2 kadootjes van ons en nog iets van oma.

19. Kleine Muis

Kleine Muis Actief lid

20 dec 2011
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij ons komen de kadootjes van sinterklaas. in sommige andere landen komt de kerstman, want sinterklaas kan niet overal komen dat is veel teveel werk. de kerstkadootjes komen van papa en mama. in feite wordt het bugget gewoon in 2 gedeeld en komt de helft met sint en de andere helft met kerst. het is dus niet dubbelop. ik vind dat zelf gezelliger.

20. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

Inderdaad, en opa annex kerstman ;) komt hier de kado's brengen dus dan kan ik moeilijk zeggen dat ze van mij komen :D

En in kerstverhalen komt hij niet alleen in amerika maar over de hele wereld dus dan ga ik hem niet vertellen dat hij hier niet komt omdat sinterklaas hier groter gevierd wordt.. Dus bij ons word ook gewoon gezegd dat het van de kerstman komt ..

Deel Deze Pagina