Ben even anoniem want ik wil niet herkend worden... Maar wat vinden jullie van Jolie als tweede naam, en zouden jullie wel een tweede naam doen? Is dat tegenwoordig niet meer zo? Mijn eerste dochtertje heeft maar 1 naam gekregen, misschien dat het dan ook raar is om bij de tweede wel 2 namen te geven?
Jolie vind ik leuk, hoor je niet zo vaak! Maar om nou te zeggen of het wel of niet bij de eerste naam past is het handig om te weten wat de 1ste naam dan is Ik zelf geef mijn kind(eren) later geen 2de naam. Zie het nut hier niet van in. Hoor wel een hele hoop meiden die nog wel 2de en evt. 3de namen geven!
het kan heel goed hoor zijn er tegenwoordig weer zat die het doen. al is het dan niet zoals het vroeger was als doopnamen maar gewoon omdat ze het leuk vinden. wij hebben het niet gedaan omdat we het dan wel wilden doen in trant van vernoemen maar dat paste allemaal niet dus dan maar niet.
Onze dochte heeft 3 namen en haar 2e en 3e naam ouderwets vernoemd naar de oma's. Maar als je 1e dochter maar 1 naam heeft zou ik nu geen 2 namen geven aan je "nieuwe" kindje. Jolie is niet mijn smaak trouwens.
Ik vind Jolie persoonlijk helemaal niks. Ik moet direct denken aan ene Angelina... Wij doen wel een twee namen overigens, maar geen vernoeming.Ik vind 2 voorletters gewoon mooi staan en vind het leuk om 2 mooie voornamen te geven. De 2e naam is dan dus "extra" en de 1e naam gebruiken we als roepnaam.
De eerste naam word Loïs, vernoemd naar oma. (wat vinden jullie daarvan?) Mermaid, datzelfde had ik ook dat ik dan gelijk moet denken aan angelina... dat is dan weer minder. We twijfelen telkens maar dan besluiten we iedere keer weer dat we voor één naam gaan... en dan komen we er weer op terug.. haha.. Wij vinden jolie gewoon een mooie naam en de betekenis is mooi / knap. Maar verder voegt het inderdaad niks toe de roepnaam is alleen de eerste naam.
Loïs Jolie klinkt goed, door de open klank aan het einde van de tweede naam. Persoonlijk zou ik het echter bij één naam houden, aangezien je eerste kindje ook één naam heeft. Mooi trouwens dat jullie de kleine willen vernoemen naar haar oma.....
Loïs vind ik een hele mooie naam, en vind de combi Loïs Jolie ook heel mooi staan! Alleen tja, je eerste kindje heeft ook maar 1 naam dus dan zou ik het bij deze ook bij 1 houden.
Lekker doen waar je zin in hebt hoor, ik heb zelf maar één naam, en mijn broer heeft er twee, ik heb er zelf nog geen minuut over wakker gelegen. Ik vind het ook een mooie combi.
vind het een erg leuke naam! hier ook 2 namen, voor de leuk. (geen vernoeming, geen doop) wel moeilijk, omdat 1e dus 2 namen heeft en we dit gewoon mooier vinden willen we dat nu met 2e ook, maar het is al moeilijk genoeg om 1 naam te vinden.. heb er wel even spijt van gehad dat we de 1e 2 namen hadden gegeven toen we nu voor naam gingen kijken, was toch makkelijker geweest als de 1e maar 1 naam had gehad, hadden we nu die 2e naam als voornaam voor de 2e kunnen gebruiken.
2e namen: waarom niet? Je hoort het nu zo vaak. Allebei mijn dochters hebben twee namen. Lois vind ik echt schitterend, Jolie ben ik niet zo weg van. Het "bekt" niet zo lekker.
Persoonlijk zou ik het tweede kindje niet 2 namen geven, terwijl de eerste 1 naam heeft. Maar dat is mijn gevoel daarover! Loïs vind ik wel leuk, Jolie minder, de combi struikel ik een beetje met mijn tong over..! Maar ga geheel je eigen gevoel na! Dat is het belangrijkste!
Hier sluit ik me bij aan! Ik zou zelf sowieso alleen maar een tweede (en derde, vierde, etc.) naam geven als 't een vernoeming is, anders zie ik 't nut er niet zo van in, omdat je die naam eigenlijk toch niet gebruikt.
Wij hebben ook 2 namen bedacht als jongens en als meisjesnaam. (Ben nog niet eens zwanger...). Maar dat hebben we ook gewoon voor de leuk gedaan. Ik vind het mooi staan, ook als je later overal je innitialen op hebt staan. Gewoon het gevoel wat ik erover heb, dus ook geen vernoemingen!
Dat dus! Kenji heeft wel doopnamen, maar dat is dus echt iets van vroeger. Hij is in principe vernoemd naar mijn schoonvader en naar mijn vader.
ik vind het een hele mooie en lieve naam en vormt ook een mooie combi met Loïs! En een tweede naam vind ik persoonlijk ook altijd erg mooi, als het elkaar maar goed aanvult. Maar misschien is het inderdaad wel logischer om het bij de tweede ook bij 1 naam te houden als je dat bij de eerste ook hebt gedaan....
Allemaal hartstikke bedankt voor jullie reactie! We blijven de combinatie heel mooi vinden maar neigen toch meer naar één naam, dit ook omdat onze eerste dochter ook maar 1 naam heeft gekregen. Wel vind ik het fijn om te horen dat de meningen positief zijn over de eerst gekozen naam loïs! Had ik niet verwacht... Misschien dat we ons op het laatst nog bedenken...hihi.... maar voorlopig houden we het op 1 naam.