Wat te doen tegen stinkvoeten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Dahlia, 28 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Met dit weer heb ik vaak blote voeten in mijn schoenen, ook loop ik wel veel met blote voeten door het huis.
    Het probleem is dat mijn voeten alleen ontzettend stinken. Niet normaal. Wie weet wat je daar tegen kan doen? Ook al heb ik net gedouched, als ik dan weer aangekleed en wel in de kamer zit beginnen ze na een tijd weer te ruiken. Wie heeft de gouden tip. Oja, heb ook best veel eelt, dat ik zo nu en dan weg schraap met zo'n speciaal blokje puimsteen. Kan de eelt er ook mee te maken hebben? En zijn er meer dames die er last van hebben?

2. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Syneo5 ik zweete erg onder me oksels maar nu ook bij me voeten daar gebruik ik het ook voor nu ik ruik mezelf ook als ik me schoenen uittrek.

3. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Jamaar het is niet zo zeer zweet hoor, ze zijn niet vochtig. Ze stinken alleen heel erg.

4. Lynn22

Lynn22 Actief lid

30 apr 2008
    300
    0
    16
    Den Haag
    Ik ken iemand die heeft heel veel baat bij pedispray. Te koop bij drogist.

5. H83

H83 Lid

9 jul 2009
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn vriend gebruikt een middeltje (spray) van de pedicure, alleen te koop bij pedicure's, maar het helpt onzettend goed. Elke ochtend je voeten ermee inwrijven na het wassen.... that's it!

6. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    De bacterien die op je voeten leven veroorzaken die geur.
    Dermatologen adviseren altijd eerst de voeten te wassen, zonder zeep . Dan goed drogen met katoenen handdoek, en daarna inwrijven met betadinezalf. Dit is een zalf te koop bij drogist en apotheek die desinfecteerd.

7. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Watvoor schoenen draag je?

Ik heb dit probleem nl alleen met plastic schoenen. Met leren schoenen is het meteen over!

8. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

@ duches, heb van die goedkope schoenen van Scapino. Dus zal wel geen echt leer zijn. Heb niet veel verstand van materialen.

Maar ik hoor het al wel. Denk dat ik hier wel mee verder kan. Allerlei middeltjes die ik hoor, daar kan ik wel wat mee. Dank u voor de reacties.

9. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    oh meid ik loop al weken op slippers omdat ik mijn schoenen niet meer aan kan en ook nu heb ik stink voeten.
    Lijkt wel alsof het door de zwangerschap erger is geworden.

10. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Je voeten wassen met azijn.
    Mijn schoonvader deed dit vroeger altijd zodra hij uit zijn werk kwam.
    Geen zeep gebruiken, niet te heet wassen, en 's avonds met azijn wassen.
    Maar hij had dan ook wel enorme stinkvoeten, ik denk niet dat het bij jou zo erg zal zijn. :)

11. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik heb altijd giga last van zweetvoeten gehad alle middeltjes enz geprobeerd en wat zij de huisarts heel veel op blote voeten lopen en er zo weinig mogelijk op smeren want dan sluit je de porien af.
    En leren schoenen (aan de binnen en buiten kant) dragen dat scheelt ook heel veel.

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    Je kunt bij de huisarts een middel krijgen waarmee je je voeten moet deppen. Had mijn ex ook, hielp erg goed

13. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Ik heb er ook last van, sinds mijn zwangerschap en helaas niet overgegaan. Dus ik lees mee voor de hopelijk gouden tip...

14. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Eigenlijk koop ik nooit leren schoenen, want vind dat zo duur. Koop veel schoenen bij Schoenenreus, van Haren en Scapino. Ik vind 30 of 40 euro voor een paar schoenen wel goed.... Niet meer.

Maar mijn voeten met azijn wassen? Dat denk ik ook niet dat ik dat zou doen. Dan gaan ze nog harder stinken, haha.

Gelukkig zijn er meer dames en ben ik niet de enige hier met stinkvoeten, haha.
    Ik kan ook wel een keer bij de drogist kijken bij de 'voetenafdeling' en op zoek naar een crempje tegen stinkvoeten.

15. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    misschien wat talkpoeder ook in je stoffen schoen dan doen...idd komt het vaak door schoenen die niet van leer zijn....

16. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Jamaar mijn schoenen zijn niet van stof, zou wel meer een beetje kunststofachtig zijn.
    Maar het is een goed idee, ik zou er talkpoeder indoen. Misschien helpt dat!

17. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    talkpoeder helpt bij mij in iedergeval niets noppes nada.
    Heb er alleen maar witte sokken en witte schoenen van.

18. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik zou iets van pantysokjes aan doen in je schoenen, en ze als je ze een dag aan hebt gehad goed laten luchten steeds.

19. zustertje

zustertje Niet meer actief

Misschien een idee schoenen in de uitverkoop kopen? Dan heb je echt leren schoenen voor bijna niks en ze gaan nog lang mee ook!
    En wat net iemand schreef van die pantyvoetjes

20. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Ik raad je ook aan om te investeren in een paar goede, leren schoenen (zowel binnenwerk als bovenkant) - nu moet je immers geld gaan uitgeven voor middeltjes om een symptoom te bestrijden, terwijl de oorzaak aangepakt kan worden ;) Ik vermoed namelijk dat het door het materiaal van je schoenen komt.

In de uitverkoop vind je vaak heel goede en leuke schoenen en die 40 euro max red je dan wel :)

Tip voor de zomer: voor 40 euro een paar Birckenstocks, lekker luchtig ook!

Succes en ik hoop dat je de oplossing vindt!

Deel Deze Pagina