Asociaal van die oma? Of ben ik bekrompen?

Discussie in 'De lounge' gestart door DeeLighT, 11 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Vandaag ging ik ergens een broodje halen. Voor me stond een oma met twee kleinkinderen. (kon ik opmaken uit hoe ze tegen elkaar praatten).
    Het meisje was denk ik een jaar of 2-2,5 en het jongetje zat in de buggy met een koekje.

Nu had ze haar brood al gekregen van de bakker en met meisje begon enorm te piepen (om iets lekkers bleek uit de reactie van de oma).
    De oma vroeg hierop het personeel om wat lekkers voor de kinderen, want dat kregen ze immers altijd als ze hier boodschappen deden!
    Ze kreeg wat voor het meisje, maar daarna waren de uitdeelhapjes op. Gaat ze toch nog wat vragen voor het jongetje, terwijl die nog met zijn koekje bezig was en niet eens meezeurde oid!

Zelf vond ik dit nogal brutaal. Ik vind dat kinderen moeten leren dat ze niet mogen vragen om wat lekkers, maar blij moeten zijn als ze wat krijgen. En ook dat het voor kan komen dat ze eens niks krijgen.

Ben ik te netjes, of was deze oma niet zo netjes?

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

nou ik vind het aso sorry maar daar vraag je toch niet om?

3. 078mama

078mama Niet meer actief

Vragen is inderdaad wel een beetje ordi! Ik snap het wel een beetje maar dan nog hoor je dat gewoon niet te doen. Ik heb altijd zelf een snoepje in mijn zak voor het geval dat maar eigenlijk vind ik dat ook al overdreven van mezelf haha

4. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Wij doen boodschappen bij de Jumbo, en daar krijgen ze bij de kassa altijd een appeltje. Mijn oudste (toen net 3 jaar) begon in de rij al te roepen om een appel. Ik heb hem duidelijk gezegd dat hij niet moest roepen, en niet om iets mocht vragen. Toen het meisje hem een appel aanbood heb ik dus ook geweigerd, en mijn zoon uitgelegd dat dat dus gebeurde als je onbeleefd bent.
    Hij heeft er nooit meer om gevraagd, maar zegt netjes ja graag als hij er eentje aangeboden krijgt.

Ik vind het ronduit asociaal als een volwassene gaat eisen iets te eten te krijgen voor je (klein)kinderen.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    oi, ik vind het ook wel aso inderdaad..

Ik zou het echt niet vragen. Tenzij de slager worst uitdeelt aan andere kinderen en mijn kindje over het hoofd ziet. Dan geef ik de slager wel even een hint ;)

Gelukkig zijn er hier in de buurt niet veel winkels die iets geven. Onze vaste supermarkt misschien eens per 2-3 weken, dus daar leert mijn zoontje mooi dat hij soms iets krijgt, en soms niet. En dat hij daar niet om mag vragen/zeuren, want dan lopen we sowieso door..

6. 078mama

078mama Niet meer actief

Het helpt wel mee! Lotte krijgt bij de plus een snoepje, bij de slager een stukje worst, bij de kaasboer een stukje kaas en bij de bakker een koek. En dat allemaal net voor de lunch...

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.228
    6.088
    113
    IK zou het nooit vragen, en sowieso niet als de kids al wat hebben.
    Maar ja, brutalen hebben de halve wereld he? Misschien wil die oma wel leren: nee heb je, ja kan je krijgen. ;)

8. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    haha, achja ze maken het er zelf na door overal maar wat te geven aan kinderen.... soms dan hebben mijn dochters al een lekker broodje in hun handen en dan vraagt de kaasboer of ze een stukje kaas willen... dat vind ik dan weer niet nodig.... en 1x zat mijn oudste te zeuren om NOG een plakje kaas bij de boer... tja dan voel je je best lullig en heb ook uitgelegd dat ze niet mag vragen om iets en wanneer ze iets krijgt ze netjes dankjewel mevrouw/meneer moet zeggen... aah zegt die vrouw dat geeft toch niet, zijn nog kinderen... tja ik wil dat ze het fatsoen hebben in zulke situaties....

9. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Jongetjes die vragen... worden overgeslagen ;)

Dat zal ik onze Mini leren. Inderdaad beleefdheid. Niet vragen, maar wel netjes dank u wel leren zeggen.

Om op TS terug te komen: Nee die oma, dat vind ik echt niet kunnen!

10. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.025
    3.839
    113
    Vrouw
    Thuis
    Toen ik zelf nog voor het vlees, de kaas en het brood zorgde in een supermarkt, had ik echt een hekel aan dat soort mensen.

Eerst waren daar de kinderen die je als het ware dichterbij hoorde komen, omdat ze onophoudelijk 'plakje worst' scandeerden.

Daarnaast had je de mensen die boos werden omdat er altijd alleen maar kaas klaar stond en hun kind had nou eenmaal liever een plakje worst.

Ook mooi waren de mensen die je 's avonds apart aanspraken als je elders in de supermarkt aan het werk was, want hun kind wilde wat lekkers. Deze mensen wilden dan verder niets van de afdeling.

Volwassenen konden overigens net zo erg zijn voor zichzelf, er was ooit een dame die plastic zakjes meenam om een handvol kaas voor thuis mee te nemen, het lag er tenslotte gratis om te proeven, waarom kon dan niet een onsje gratis meenemen?

Mijn collega's en ik amuseerden ons altijd met de vraag wat een onmogelijke pubers die kleintjes zouden worden, omdat ze gewend waren altijd hun zin te krijgen.

11. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik vind dat die oma erg onbeleefd is, wees blij als je iets krijgt en zo niet jammer, kin moet ook leren dat het niet altijd wat krijgt.

hier 1 die bij elke winkel (les bouwmarkt, tuincentrum en dierenwinkel) zeurt om een ballon of flaggetje.
    nu kreeg ze afgelopen zaterdag geen ballon, gelukkig is ze dan niet dat e een drifbui krijgt of gaat huilen,
    hier in de winkels wordt veel snoep uitgedeeld, dat krijgt ze van ons ook niet, dus dat scheelt heel wat schooi gedrag.

wel weet ze dat als we de markt op gaan dat ze een broodje krijgt, ik haal zaterdags vaak bolletjes en geef haar meestal al 1 in de buggy, kan ze lekker peuzelen als we naar huis lopen, maar goed dat is lekker gezond (en ik peuzel ook mee hihihihihi)

12. 078mama

078mama Niet meer actief

OMG dit is echt te schaamteloos! haha

13. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Ik vind het idd vreemd om om zoiets te vragen in een winkel... En inderdaad zou ik zo'n zeurend kind ook niet meteen z'n zin geven ;)!

14. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.651
    1.411
    113
    tja hier ook iemand die zegt kinderen die vragen worden overgeslagen. Ik zou dan ook echt niet om iets voor mijn kind vragen tenzij zoals iemand al eerder aangaf er 1 kindje vergeten wordt dan spreek ik wel op, niet alleen voor mijn eigen kindje :)

15. adi

adi Niet meer actief

Dit had mijn stuk kunnen zijn :)

Ik heb ook ooit op de versafdeling bij de Jumbo gewerkt, en wat voor brutale mensen er dan voorbij komen!

Naast bovenstaande had ik ook 'klanten' die kwamen vragen of we wat vleeswaren hadden voor hun hond! Van de soorten die moeilijker verkopen, die konden we toch best gratis meegeven?

Of mensen die het vleeswaren dat al te proeven lag niet lekker vonden en dan vragen of we iets anders konden neerleggen.

of als je bijzondere vleeswaren laat proeven kwamen ze vragen om een plakje boterhamworst voor de kinderen, want DAT lusten ze niet (wijzend op het presentatiebordje) enz enz enz

16. danip

danip Niet meer actief

Ja dat vind ik ook aso. Ik ergerde me er ook altijd aan toen ik nog op de vleeswarenafdeling in een supermarkt werkte. Van die ouders die dan roepen dat hun kinderen een plak worst moeten!. Vond dat wel zo vreselijk brutaal. We gaven de kinderen meestal wat, maar als het erg druk was hadden we daar gewoon geen tijd voor. En daarnaast lag er altijd wel wat te snaaien qua vlees van de week of kaas, of cake. Dan geef je dat toch voor een keer? En inderdaad ook kinderen die al in het begin van de winkel schreeuwens worst worst zo naar ons toe stormden met hun ouders er lachend achteraan want het was toch zo schattig! Nou ik zou dat bij mijn eigen kind absoluut niet schattig vinden. Je leert ze toch niet dat dat leuk is? Ik bedoel van zo'n kindje snap ik het nog wel, en dat je er voor een keer om moet lachen als ouder ook nog wel. Ook al zou ik mijn lachen dan inhouden en zeggen dat dat niet mocht.

Er kwam bij ons ook altijd een aso volwassene trouwens. Die nam altijd kuipjes koffiemelk en zakjes suiker mee bij de koffieautomaten :( vaag.. heel vaag..

17. adi

adi Niet meer actief

Inderdaad vaag die mensen ;)

Onze Jumbo bevindt zich tegenover een bejaardenhuis. Echt, de halve dag stonden er groepen bejaarden naast de koffieapparaat. Op gegeven moment hebben ze daar een bankje neergezet :D.
    En vaak kwamen ze even langs de brood afdeling vragen of we een lekkere cake konden laten proeven, ze hadden niks bij de koffie ;)

18. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ik werk bij de AH, en ik kan je vertellen:"Er zijn meer volwassenen die vragen dan kinderen"
    Vooral het excuus dat we het ze zelf leren.
    Nee, de nieuwe generatie is nog niks geleerd, dat doen de ouders zelf al wel.

19. tulip

tulip Niet meer actief

ik vind het ook aso. Hier weet meisje ook heel goed dat ze bijna altijd een plakje b'hamworst krijgt, maar ik leg haar ook heel duidelijk uit dat ze er niet om mag vragen, omdat het niet beleefd is. Maar die andere verhalen die ik hier lees OMG, schamen zulke mensen zich nergens voor???

20. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.855
    5.114
    113
    Home
    ja ik vind dat echt aso, als het aangeboden word prima maar om het nu te vragen... nee, zeker niet netjes.

Deel Deze Pagina