Wat nemen jullie mee aan boodschappen ?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door linda84, 22 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Over 3 1/2 week gaan wij naar de Ardèche in Frankrijk. Ik zou graag wat vlees mee willen nemen in de elektrische koelbox. Zijn er meer die dit doen en zo ja hoe neem je het mee ?

Wat nemen jullie nog meer mee ?
    Ik zat ge denken aan :
    SAtesaus
    Macaroni/bami mix

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    49.708
    35.069
    113
    Niks... Je kunt alles wel kopen toch en wat er niet is, tja, dan kunnen we daar vast wel een paar daagjes zonder.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.199
    7.250
    113
    Vrouw
    Brabant
    Blijft dat goed koud in de koelbox? Ga je met de auto of caravan? Ons koelkastje kan aangesloten worden op de sigarettenaansteker, maar wordt toch best warm. We gaan altijd met auto en tent en dus geen caravan met stroom ;)

Wij nemen naar Frankrijk niets mee. Alles is daar wel te koop en wat ze niet hebben, eten we dan dus gewoon niet :)
    Voor een weekend weg in Nederland nemen wij veel mee, omdat we anders thuis alles dubbel hebben.

En vlees meenemen snap ik dan niet, dat hebben ze sowieso in Frankrijk ook. Pindakaas of hagelslag zou ik dan meer begrijpen ;)

4. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Ik neem wat yogho mee (dat hebben ze wel in italie maar daar betaal je makkelijk 4 euro voor een pak) omdat een van mijn kinderen dat graag drinkt. Een grote fles ranja. Wat potjes eten voor ons meisje. Wat melkpoeder voor de fles. En kaas en hagelslag.
    O, ja paar rollen wc papier in de auto.

Echt vlees zou ik niet durven.

5. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Je kunt het bij de slager trouwens wel laten inblikken heb ik me laten vertellen. Misschien is dat een idee?

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    49.708
    35.069
    113
    Ja, ik vraag mij ook echt af of het koud genoeg blijft? Zeker als je meerdere dagen onderweg bent. Vorig jaar naar Zuid-Frankrijk was echt niets meer koud ondanks de koelbox.

7. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik hoorde van mensen om me heen dat het vlees in Frankrijk heel erg grof is en er weinig keuze is. Nou ben ik nogal een tut met eten 😔
    Het word onze eerste keer dus ik heb geen idee wat ik kan verwachten.

We gaan met de auto en onze koelbox koelt heel goed. Hij staat hier thuis ook aan met verjaardagen voor bier.
    Hagelslag mag idd ook op het lijstje.

8. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Wij gaan in de avond rijden en komen in de ochtend aan. We rijden het in een keer.

9. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.365
    340
    83
    Vrouw
    Vlees zou ik niet doen eigenlijk, vaak hebben ze wel een Lidl in de buurt en dat is echt niet veel duurder als hier in Nederland

Wij nemen mee rijst ( wij lusten alleen die van lassie haha hoezo verwend ;) ) en aardappels uit eigen tuin gewoon omdat we die lekkerder vinden :p een aantal snoepjes voor de jongste ( schatkistjes hebben ze bijv niet en zo af en toe vind ze dat wel erg lekker ) en van die ijsjes die kunt invriezen op de camping, de rest halen wij allemaal wel bij de Lidl of hyper u

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.199
    7.250
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar thuis staat hij toch aan de stroom, dat kan in de auto niet ;)

Ik vind het vlees in Frankrijk gewoon goed trouwens en ook genoeg keuze.

11. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Maar hij kan toch aan de sigaretten aansteker of is hij dan minder koud ?
    Dan blijft het vlees gewoon thuis. Of alleen een ingevroren pakketje voor de eerste avond.

12. Lindalovesmo

Lindalovesmo Niet meer actief

Verder dan hagelslag, een zak drop en curry om mee te nemen kom ik niet.

Naar mijn weten is het vlees in Frankrijk gewoon goed hoor, en ook keus zat. Vlees meenemen zou ik zelf echt niet zo snel doen.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.199
    7.250
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben een Electrolux koelkast die op 220v heel goed koelt, maar de sigarettenaansteker is maar 12 volt geloof ik, dat koelt echt niet goed. Wij hadden er een aantal jaar terug wat spullen in gedaan, maar ik denk dat de temperatuur 10 graden kouder was dan de buitentemperatuur. In ons geval was de koelkast zo'n 20 graden, niet echt lekker voor je vlees ;). Wel beter voor hagelslag dan 30 graden :)

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    49.708
    35.069
    113
    Vlees in Frankrijk is trouwens prima hoor, hoogstens wat duurder dan hier.

15. p1982

p1982 Niet meer actief

gaan naar italie en nemen het volgende mee

- flessen ranja (dochter heeft speciale)
    - pannenkoekenmix
    - 2 broden

16. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Wij blijven meestal in Nederland. Soms gaan we naar België. Dit jaar ook. Wij nemen altijd genoeg spullen mee om de eerste nacht door te komen.
    Dat is dus drinken voor 's avonds (koffie, thee, fris en wat bier) En dan verder alles voor het ontbijt. (brood, beleg en melk)
    Dan hoeven we de eerste dag niet meteen op zoek naar een winkel, dat doen we dan de 2de dag.

17. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Wij gaan naar Duitsland en nemen oa de boodschappen voor de eerste dag mee.
    Verder wat chips voor de meiden,chocovlokken,satesaus en satemarinade.
    Dat is daar bijna niet te krijgen.

18. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.486
    4.310
    113
    Vrouw
    Wij kamperen meestal en nemen dan boodschappen voor de eerste paar dagen mee, meestal iets van een pasta en een wereldgericht oid, verder koffie, zoetjes, poedermelk, hagelslag, pindakaas, jam, boter, melk, afbakbroodjes, drinken, chips, koekjes, peper, zout. Best veel eigenlijk, Haha, maar veel staat rond deze tijd standaard in de caravan... (Wij gaan veel weg)
    Vlees neem ik niet mee, in Frankrijk is het vlees prima en de visafdeling in bv de Carrefour is een droom!

19. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.640
    173
    63
    Vrouw
    Ik neem chocoladehagelslag en vruchtenhagel mee.
    Verder kopen wij daar alles.

20. Aszz

Aszz Niet meer actief

2 lekkere Hollandse kaasjes voor de mensen daar.
    Pak hagelslag, suiker, peper/zout, pak groene thee en thats it.
    Van die dingen die wij nooit op maken in 2/3 weken en ik hier gewoon in de kast heb staan.

Deel Deze Pagina