Ik ben dankzij de crisis mijn baan kwijt geraakt ( toen de crisis net begon ) Momenteel merken we wel dat alles een stuk duurder word maar we kunnen het goed redden. Soms is het wel even extra de dubbeltjes omdraaien maar goed we leven dan ook op 1 salaris. ( bewust )
Ja ik merk het wel. Alles duurder, boodschappen steeds meer kwijt en lonen stijgen niet. Mijn man gaat nu meestal met de motor naar werk want eerlijk: minimaal 4 dagen 70 km. per dag rijdne gaan we echt voelen in de portomonnaie. Clubjes van de kinderen, sportschool (wel waard, echt waar) maar het kost veel geld. Vakantie zit er dus al 2 jaar niet meer in, ws. komend jaar ook niet, eerst maar eens een goede buffer opbouwen dit jaar. Ik hoop echt dat het beter wordt en ik met het nieuwe jaar 5 uurtjes per week extra kan gaan werken, ws. wel
Ik word misschien ontslagen... Of het ook daadwerkelijk gaat gebeuren kan niemand zeggen, ik ben alleen aangemerkt als eventueel 'probleemgeval'. Bij tijd en wijle benauwd me dat enorm... Verder natuurlijk alle dingen die duurder zijn geworden en lonen die niet voldoende meestijgen om dat weer op te vangen. We mogen nog steeds niet klagen, maar moeten wel wat meer opletten.
Ik ben ook ontslagen, per 1 december. 300 man op straat. En zie nu maar aan een baan te komen, dan moet ik een burka aan om mn buik te verdoezelen.
Dat hadden wij ook, 3 jaar geleden ging een klant failliet die nog 6 ton open hadden staan. Ook wel onze eigen schuld, maar we hadden er vertrouwen in dat het goed zou komen. Niet dus.
ben sinds half juni werkloos en geen uitzicht op werk. Komend jaar gaan ze bij mn man op het werk reorganiseren. Ik zie de bui al hangen. De helft van mijn vriendenkring is werkloos, terwijl ze allemaal goed geschoold zijn.
Hier allebei nog steeds wel een vaste baan maar idd geen loonsverhogingen meer of benzinevergoedingen... Ook krijgt mijn man al driekwart jaar geen kwartaalbonus meer uitgekeerd waar hij volgens zijn contract toch echt recht op heeft. Maar dat zijn ze nu wel uit aan het zoeken. En we kunnen het geld goed gebruiken want we kunnen hier helaas vrijwel niets sparen op dit moment..
Mijn man is bijna 3 jaar geleden zijn baan kwijt geraakt. Hij is vanaf toen gaan werken vanuit het uitzendbureau. Van de week is hij op gesprek gemogen en hopelijk wordt dit iets. Het is maar voor 25 uur, maar als hij binnen is zijn er natuurlijk meer mogelijkheden. Ik ben mijn baan kwijt geraakt een maand voor ik zwanger raakte. Na de geboorte aan de slag gegaan bij een KDV, maar door terug lopend kind aantallen weer mijn baan verloren. Nu werk ik in een zorginstelling, uren op contract en de vooruitzichten zijn goed. Ik hoop dat we snel allebei zekerheid hebben in werk, dan wordt het toch een stuk makkelijker/ontspannender in huis.. We zijn wel toe aan een stabiele inkomst van financiën.
Door de crisis zelf weinig, alleen dat t allemaal duurder is geworden en we daardoor wel wat minder te besteden hebben. Ik had daarvoor al een vast contract en manlief zat ziek thuis en is nadat hij weer beter was (na langdurig ziekte) gestart bij een nieuwe baan met half jaar contract.
Hier vrij weinig. We hebben ons huis met restschuld moeten verkopen, maar het huis wat we nu gekocht hebben hadden we zonder de crisis waarschijnlijk niet gekocht, omdat het dan te duur zou zijn. Verder hebben we allebei een redelijke zekere baan; mijn man is anderhalf jaar geleden nog van baan gewisseld en gelukkig maar wat dat bedrijf waar hij toen werkte is niet veel meer. Hij is daar ook weggaan, omdat dat niet meer lekker liep.
Wij merken in principe niks...maar eigenlijk wel We zijn echt heel veel meer gaan verdienen maar houden niet heel veel over. Natuurlijk wel meer dan eerst....maar als je kijkt hoeveel het meer is zouden we 4 jaar geleden meer over hebben gehouden.
Hier eigenlijk hetzelfde als Bosi. Ik heb een veel betere baan gekregen waardoor ik netto een paar honderd euro meer per maand verdien (ook iets meer uren maak), maar tegelijkertijd zijn de vaste lasten de laatste 2 jaar zoveel hoger geworden, voornamelijk door benzine en kinderopvang, dat we alsnog maar weinig extra overhouden. We mogen nog niet klagen, maar het contract van m'n vriend loopt begin volgend jaar af en wordt niet verlengd omdat ze geen contracten voor onbepaalde tijd meer aanbieden. Hij is al een tijdje aan het rondkijken naar iets anders, maar heeft nog niets geschikts gezien. Daar maak ik me wel aardig zorgen om. Zelf ook een tijdelijk contract, maar de vooruitzichten zijn goed.
nou ondanks dat er hier maar weinig van gemerkt wordt, tenminste wat ik hier lees, merk ik dr genoeg van... Wij leven hier van 1 salaris, en dat kan gelukkig zo blijven , maar er zitten maanden bij dat het echt opletten is.
wij merken eigenlijk ook niets. vriend gaat zelfs per 1 dec in een overname naar een nieuwe baas gaat iets meer verdienen en behoud gewoon zijn contract zoals het nu is.
-Ik krijg in juni 2013 ontslag -de kosten van kdv zijn ontzettend duur - de premie van de zorgverzekering is ook flink omhoog gegaan
Ik studeer over 2 maanden af aan de Pabo en kan het waarschijnlijk de eerste jaren wel vergeten om een vaste baan te vinden in het onderwijs dankzij al die geweldige bezuinigingsideeën uit Den Haag...
Niks, Ik heb besloten te stoppen met werken vanaf december zodat ik bij mijn kindjes kan blijven de komende jaren. Vanaf volgend jaar dus wel minder inkomen maar nog steeds voldoende om van rond te komen dus verwacht geen problemen.
Wij merken tot nu toe gelukkig niks, de zaak van mijn man is juist onwijs gegroeid gek genoeg. Het enige waar wij het aan merken is dat wij ons huis gewoon niet verkocht krijgen en niet naar een rijtjeshuis kunnen maar dan denken we maar; ach we hebben een dak boven ons hoofd, ik kan fulltime thuisblijven met 2 kindjes, hebben dalijk 2 auto's, kunnen nog goed op vakantie, hebben goed te eten en kunnen kleding kopen voor het gezin. Dat vinden we het belangrijkste dus nee we willen niet klagen...
Tot nu toe nog niks, ml is wel 2,5 jaar geleden zijn baan kwijtgeraakt door de crisis, maar had toen binnen 1 maand 3 nieuwe aanbiedingen. We hebben beiden een vast contract. Het bedrijf waar hij werkt groeit ontzettend goed en ik werk in een bedrijf waar het juist goed gaat lopen in crisistijden. Tja. Moet wel zeggen dat het wel net zoals met bosi gaat, we zijn veel omhoog gegaan de afgelopen jaren in salaris, maar werken er weinig tot niets van, maar al met al hebben we niet te klagen gelukkig.