Ik heb net de periode-afrekening ontvangen en zie dat ons waterverbruik 192 m3 is. Wij zijn met 2 volwassenen en 3 kinderen. Volgens het Nibud is dat gemiddeld. https://www.nibud.nl/consumenten/energie-en-water/
ca 150 kuub met 2 volw. 2 kindjes, wij hebben een water besparende douchekop maar verder letten we nergens op, dus de kraan staat gerust open tijdens tanden poetsen, en we douchen lang, gaan in bad, sproeien de tuin etc.
Geen idee hoeveel het precies is maar wel onder het gemiddelde gelukkig. We proberen zuinig met water om te gaan.
Proberen ook om zo min mogelijk te verspillen, maar het kan altijd beter. Electriciteit en gas zitten we wel ver onder het gemiddelde.
177 kuub per jaar met 2 volwassenen. Vaatwasser gaat elke dag aan, wasmachine elke dag, douchen allebei elke dag, grote tuin. Het water voor de paarden komt ook uit de kraan. Wij verbruiken veel water, maar weet wel waar dat door komt.
geen idee of het veel scheelt, wij hebben nooit anders gehad we douchen wel allebei erg lang, en aangezien dat water is wat zo bijna schoon verdwijnt in het putje, vond ik dat dan nog wel de moeite waard maar zoals ik al schreef letten we eigenlijk niet heel goed op ons water verbruik.
Rond de 85 kuub met 2 volwassenen en 2 kinderen Klinkt echt weinig als ik het zo lees. Man doucht elke dag, ik en de kids om de dag. Vaat en wasmachine staan elke dag aan. Waar we wel een gewoonte van hebben gemaakt is als er 1 moet plassen dat we dan even vragen of de ander ook moet, zo bespaard het een keer doortrekken. Doen we al jaren
120 met z'n drieën. Ik lees hier over tandenpoetsen met de kraan aan, waarom? Ik las een tijdje terug iets over waterbesparende tips en dat was het moment dat ik erachter kwam dat mensen dat überhaupt doen, was echt nog nooit in me opgekomen. Waarom zou je per persoon twee keer per dag twee minuten de kraan laten doorlopen voor niks?
Ik vraag me dit ook af. Je hebt de kraan toch niet nodig als je je tanden poetst. Dit zou echt niet in mij zijn opgekomen, ook toen ik nog minder zuinig met water omging.
195m3 2 volwassenen 3 kinderen. Maar is dat gemiddeld? Want ik vind het ontzettend veel het scheelt misschien dat toen ik alleen woonde met 2 kindjes het waterverbruik iets van 90m3 was, het is dus ruim verdubbeld met 1 v en 1 k extra.
Haha dat na elkaar plassen doen wij ook Hier volgens mij iets van 110 ofzo weet het niet exact. 2 volwassenen, wij douchen ongeveer 2 a 3 keer per week. Vaatwasser elke dag. Ongeveer 4 wasmachines per week. Een 180 liter aquarium. 5 kippen. 3 honden en 3 katten. Dus water word wel gebruikt hier. Oh en ook het sproeien van de tuin natuurlijk.
Hier 95. Met ze drieën. Was om de dag sowieso Douche ook elke dag naar was me haar om de 2 dagen scheelt 10 min douchen jelmer gaat 4x per week in bad is 2 persoons bad moet dus veel water in. We hebben ook kat en hond en aquarium. En in de zomer vullen we het zwembad 2 tot 3x Vind dat we redelijk zuinig zijn met water. Zal straks wel wat meer worden
Denk dat wij op 110 uitkomen maar hou het niet echt bij, wonen op een schip dus geen watermaatschappij die geld wil zien. We rekenen 2 kuub per week en klopt haast altijd. 2 volwassenen en 3 kinderen. Let voor de rest niet echt op maar de kinderen gaan tegelijk in bad om de dag dus dat scheelt al hoop water. Wasmachine enzo draaien wanneer nodig
Vorig jaar was het 152m3 met 2 volwassenen en 2 kinderen.. Nog geen idee waar het dit jaar op uitkomt, haha. Wij letten eigenlijk ook nergens op, als het om water gaat. Wij douchen elke dag. Onze zoon kan rustig 3 kwartier onder de douche spelen, en zich de volgende dag alleen wassen en binnen 5 minuten klaar zijn. Als het zwembad in de tuin staat, doen me niet moeilijk met chloor en weet ik veel wat allemaal, maar verversen we het water elke keer. Gezien de paar weken mooi weer die we in Nederland per jaar hebben, is dat goedkoper dan al het spul aanschaffen om het water schoon te houden. Maar goed, daar staat dan dus tegenover dat je wel elke paar dagen een paar duizend liter water 'verspilt'.. Maar goed, 152m3 lijkt me best netjes
Wij hebben ook net de afrekening gekregen: 109m3. Is geloof ik niet zoveel. De kinderen gaan 2 keer per week in bad, tussendoor wassen en soms kort douchen. Zelf douchen we eigenlijk nooit lang, dus hooguit 5 minuten, soms in het weekend misschien 10 minuten. Verder met mooi weer een zwembadje in de tuin, gaat redelijk wat water in, maar daarmee sproeien we 's avonds dan de tuin (pomp van 50 euro gekocht). Ik draai elke week 3 a 4 wasjes. Vaatwasser gaat elke dag aan. Kraan aanlaten tijdens het tanden poetsen, waarom?