Hallo dames Dit is mijn eerste zwangerschap En nu hebben ze mij vertelt dat mijn placenta achter ligt maar verder niet uitgelegd wat het verschil is met voor of achter liggen En ik ben nogal nieuwschierig aangelegd dus weet iemand wat het verschil is
Maakt niet zo veel uit geloof ik alleen als de placenta achter ligt kun je de bewegingen van je kindje beter voelen als dat die voor ligt.
oke ja dat kan dan wel kloppen ik word echt helemaal gek van de kleine hahaha die beweegt de hele dag door hahaha
ze kijken ook naar de ligging van de placenta omdat die ook wel eens (deels) voor de opening kan liggen en dan moet je een keizersnee.
Klopt er word gekeken naar de ligging, mocht hij voor liggen dan kan hij deels voor de opening liggen en soms helemaal. Ik heb een voorliggende placenta, betekend dus tegen de buikkant aan en daardoor zijn de bewegingen vaak minder goed te voelen dan iemand bij wie de placenta achter ligt.
ik heb ook voorliggende placenta, maar heb de baby redelijk vroeg wel gevoeld omdat het eerst een volledig laagliggende placenta was, dus volledig voor de opening, nu met de weken is het wel beetje naar boven geschoven maar krijg nu om de 4 weken zowiezo echo om te zien of hij blijft stijgen anders wordt het hier idd een keizersnede
hier ook voorliggende, maar voelde de kleine al met 15 weken. Hij ligt gelukkig niet te laag, anders had de echoscopist wel iets gezegd
Een voorliggende placenta betekent niet dat hij aan de voorkant ligt, maar dat hij voor de baarmoedermond ligt. Dat kan soms voor bloedverlies zorgen en tijdens de zwangerschap moet de placenta geleidelijk aan opschuiven, anders kun je niet normaal bevallen. Voorliggend is de medische term die hiervoor gebruikt wordt. Een placenta aan de voorkant, betekent dat hij aan de buikkant zit. Daardoor zit er als het ware een extra laag tussen je buik en de baby, waardoor je je kindje wat later kunt voelen. Een placenta aan de achterkant betekent dat hij aan de rugkant zit. Hij kan ook gedeeltelijk aan de zijkant zitten.