Wat is doorgaans de procedure na een sollicitatiegesprek?

Discussie in 'De lounge' gestart door Annelin, 12 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annelin

Annelin Actief lid

23 aug 2011
    245
    0
    0
    Zuid Holland
    Wat zijn jullie ervaringen? Ik ben even benieuwd, vorige week woensdag op sollicitatie gesprek geweest. Positief wat mij betreft, ik wil erg graag deze baan! Er zijn nog 3 kandidaten die ook vorige week een gesprek hadden.
    Ze hebben aangegeven eind deze week terug te koppelen. Stiekum had ik gehoopt al iets terug te horen. En denk ik dat ze dan nu waarschijnlijk met een ander door zijn naar een volgend gesprek en als ze daarmee hebben afgerond en de functie ook vervuld is ze mij en de anderen afbellen. Of werkt het niet zo? Is het gebruikelijk dat alle kandidaten tegelijk opgebeld worden over de uitslag óf kan mijn scenario ook?
    Hebben jullie hier wat ervaring mee? Het betreft een functie onderin het management.

2. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Normaal gesproken laten+ze het ook weten als je niet door bent naar de volgende ronde.

Succes!!

3. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Je kunt altijd zelf even vragen of er al wat bekend is. Dat is ook geen verkeerde zet.

4. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.021
    284
    83
    Vrouw
    Als ze aangeven dat ze eind vd week erop terug komen zou ik dat eerst afwachten. In principe zijn beide scenario's mogelijk, maar ik zou van de vier kandidaten de 'zekere' afvaller(s) wel direct afbellen. Maar ja, dat is nou eenmaal persoon en bedrijfsgebonden.
    Ik zou nog even afwachten tot bij vrijdagochtend en evt dan zelf informeren.

Succes!

5. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    vaak bellen ze de anderen pas af, als het contract getekend is. Mocht het onverhoopt niet doorgaan, dan hebben ze nog de 2e keus..
    Ik heb het ook wel gehad, dat ik toch voor ander bedrijf besloot te werken. Tja, het risico van meerdere sollicitaties tegelijk.

6. Kiki33

Kiki33 Bekend lid

30 sep 2009
    705
    9
    18
    Ik bel nooit pas af als t contract getekend is. Ik bel de voorkeurskandidaat gelijk met de afgevallen kandidaten. Ik vind dat t anders te lang duurt voordat de sollicitanten bericht ontvangen. Dus meerdere scenario's mogelijk zoals al geschreven werd. Ik zou iig vrijdag afwachten en niet eerder bellen. Ze hebben niets voor niets gezegd er op terug te komen aan t einde van de week.

7. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik had vorige maand twee gesprekken. De ene belde de zelfde middag nog dat ik door was naar de volgende ronden en de week daarop een dag mee lopen en direct aangenomen. Het andere gesprek duurde een week dat ik voor een tweede gesprek mocht komen. Dus dat is heel verschillend. Volgens mij ligt het er ook aan of ze alle kandidaten op die dag spreken of niet.

8. Annelin

Annelin Actief lid

23 aug 2011
    245
    0
    0
    Zuid Holland
    Bedankt voor de reacties! Ik wacht nog maar even (geduldig;) af..

9. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Ik zou het inderdaad afwachten. Anders kom je opdringerig over. Wanneer ze vrijdag nog niet gebeld hebben, kun je volgende week wel een keer bellen. Heel veel succes, ik hoop dat jij de baan krijgt!!

10. Annelin

Annelin Actief lid

23 aug 2011
    245
    0
    0
    Zuid Holland
    Helaas ben ik het niet geworden, wél de beste van de kandidaten gaven ze aan, maar ze willen toch nog een vacature uitzetten om te kijken of er ook iemand is met specifiekere kennis in huis is. Erg jammer!! Ik hoor sowieso nog terug van ze of dit wel of niet lukt. Als het niet lukt willen ze alsnog met mij door.

Deel Deze Pagina