Wat/hoe eten jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door anja89, 22 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    @Anja, heb je er al afspraken over gemaakt hoe hij dat gaat doen als je kinderen zich daar bewust van worden? (dat hij bijna geen groenten eet)
    Want het is kindeigen om te zeggen: als papa het niet hoeft, hoef ik het ook niet.
    Wij proberen dan ook om minimaal iets te eten, al is het maar 1 of 2 happen.

Het werd hier trouwens beter toen ze zelf ook daadwerkelijk mee gingen eten hoor, de eerste maanden was het nog net zo makkelijk en zelfs daarna was ik nog erg makkelijk met potjes voeding ;)

2. Marjolijn

Marjolijn Fanatiek lid

22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij aten eerder vaak erg makkelijk en te vaak ongezond, maar sinds ik streng op dieet ben geweest is het roer om.
    Nu eten we bijna iedere dag groente (250 gram) een beetje aardappelen en een beetje vlees. Ongeveer 1x per week iets met rijst.
    Heb er zelfs schik in gekregen om met verse producten een gezonde maaltijd op tafel te krijgen :)

3. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Wij eten sowieso elke dag groente, meestal ook vers. Vaak met rijst, couscous, gebakken aardappelen of pasta. Ik maak ook vaak ovenschotels met verse groente en aardappelpuree.

Gemiddeld 1x per week eten we wat minder gezond; friet, pizza of iets dergelijks. Meestal wel ook met iets van groente erbij!

4. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Nou het is wel de bedoeling dat mijn vriend dan ook wat beter aan de groente gaat.
    Idd vooral om het feit dat het anders wordt 'als papa geen groenten eet, dan ik ook niet'.
    En ik vind het heel erg belangrijk dat onze kleine straks groente leert eten, dus dan heeft mijn vriend toch dikke pech en dan eet hij maar wat de pot schaft.
    Al zijn het idd maar een paar happen, maar dan geeft hij iig het goede voorbeeld.

5. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    6 dagen in de week groenten ed
    en vaak 1 x in de week uit eten of makkelijk

6. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    wij proberen toch vrij gezond te eten,
    meestal is zondag frietdag, behalve als manlief nachtdienst heeft dan switchen we dat naar een andere dag,

De rest van de week is het aardappels groente vlees,
    dan iets met rijst,
    iets met pasta,
    iets van soep, of ovenschotel enz
    iets met vis ook nog 1x per week

Dat we wat halen is meestal 1x per maand ofzo, voor de rest kook ik eigenlijk altijd.

7. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Heel wisselend. Meestal probeer ik overal groente bij te eten. Pasta met veel verse groenten vind ik erg lekker, dus dat eten we al 1x per week. Ik denk 2x per week aardappelen met groente ( brocolli, bloemkool oid) en vlees. Ik ben ook wel van de rauwe groente. Rond een uurtje of 5 een paar wortels ofzo heerlijk:) Maar soms heb ik ook echt geen zin en dan halen we wat of bakken we patat, meestal gaat daar geen groente meer bij, of iets van komkommer oid.
    Fruit eet ik wel elke dag. Meestal 1 of 2 stuks. Vind fruit erg lekker, maar soms komt het er niet van, zeker niet in tijden dat fruit erg duur is en je weinig kunt afwisselen. In de zomer eet ik wel meer!
    Nu is het wel meer een zooitje, aangezien ik geen energie heb vaak om te koken en mn man pas om half 7 thuis is. Dus wordt vaak wel wat makkelijker.

8. sill

sill Bekend lid

28 jul 2010
    621
    0
    16
    Mama in spé :)
    At Home
    Wij proberen zeker 5 dagen in de week gezond te eten. Mijn vriend werkt ploegendiensten, dus soms eet ik 2x per week alleen en soms niet. Als ik alleen eet, pak ik meestal een boterham of een soepje.
    Verder probeer ik wanneer vriendlief moet werken, gezond te eten.. En wanneer zijn 'rustdag' is, wanneer hij vrij is - doen we meestal iets wat hij lekker vind. Zoals Pizza, Chinees halen ofzo.

Best lastig als je geen vast ritme heb, maar we proberen zeker wel 4x per week groente te eten en de rest van de dagen rijst of pasta :)

9. Botiwo

Botiwo Actief lid

30 nov 2010
    489
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij eten tegenwoordig erg gezond al zeg ik het zelf. Ik eet elke dag 200 gram verse groenten, meestal gekookt en anders gestoomd en een stukje mager vlees. Mijn man eet ook elke dag groenten en soms een keer een pizza of patat. Maar ik moet wel vanwege een ziekenhuisdieet en ik moet zeggen het bevalt me zeker. Normaal zal ik nooit meer eten en als ik op mijn streefgewicht ben zal ik altijd zo gezond mogelijk met weinig snacks moeten leven, maar ach, ik heb genoeg gesnackt de afgelopen jaren:) Dus ik heb er geen moeite mee.

10. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hier de laatste tijd niet supergezond:) heeft meerdere redenen:

heb door mn zwangerschap totaal geen gezonde eetlust. ben tot de 28 weken ook kotsmisselijk geweest

en ten tweede zitten we midden in de bouw/verhuizing waardoor het er vaak bij inschiet. ik ben sowieso al een slechte fruiteter. heb het in het begin van mn zwangerschap echt naar binnen gepropt maar het kwam er 9van de 10x meteen weer uit.

gekookte aardappels hou ik sowieso niet van. probeer wel ongeveer 4 a5 x per week groente te eten en dat lukt meestal ook wel. verder eet ik wel veel rauwkost. voor plurk kook ik wel gezond en die eet ook veel fruit.

wij eten veel rijst met roerbakgroente en kip bv. of gebakken aardappels met sla en vis of een pot groente. 1x per week macaroni en 1x per week friet. bestellen of halen doen we weinig;)

11. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Toen ik nog thuis was 5x per week aardappels,groente en vlees.
    Nu ik samenwoon probeer ik toch wel 4x aardappels, groente en vlees te eten.
    !x per week pasta
    1x per week gebakken aardappelen met rauwkost en snitsel.
    Of patat halen.
    De pasta word afgewisseld met rijst.
    Ik eet wel altijd verse groenten en bijna nooit uit pot of blik.
    Ik ben weer geen fruit eter.
    Mijn man werkt in de ploegen en ik vind het dan wel lekker voor hem dat er een lekker bordje eten wacht.

12. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

ik ben zelf een vreselijk slechte eter en heb nog eens een gruwelijke hekel aan koken ;)

eten ong 3 a 4 x per week aardappels-groente-vlees, maar ik hou zelf helemaal niet van gekookte aardappels, dus voornamelijk stamp, gebakken aardappeltjes, aardappelbolletjes etc (uit de oven).

kinderen zijn gek op hutspot, dus dat eten we ook regelmatig.

dan nog een dag frietjes, een dag rijst, en kids zijn razend op pizza, en daar hou ik echt niet van dus ik eet dan soep, wat voor hen weer moeilijk is haha (heb 2 zelluf-doen kinderen). Pizza ligt dan overigens wel helemaal vol met groente (verstopt onder de kaas en salami), dus over het algemeen is dat het gezondste wat mijn kinderen vrijwillig eten ;)
    bestellen doe ik sowieso nooit, vind ik echt zonde van het geld. Ik haal een simpele basis pizza en beleg hem zelf met van alles en nog wat.

heel af en toe broodmaaltijd, misschien 1 keer per 2 maanden.

Fruit krijgen ze sowieso als tussendoortje, en soms ook als toetje.

oh, aanvulling nog, pasta eten de kinderen als ze bij hun vader zijn, een enorme pasta-verslaafde, en sinds de zwangerschap van mijn oudste word ik al ziek als ik het ruik, is nooit meer weggegaan, dus dat zal ik zelf voorlopig ook niet meer maken.

13. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wij eten wel redelijk gezond. We eten sowieso 5x per week iets met groente (nasi, macaroni, gebakken ei of standaart aardappelen), meestal is dat 6x per week (1x per week eten we brood/pannenkoeken/pizza/patat).
    Fruit eten Robyn en ik elke dag (vriend nooit) en vaak heb ik 'smiddags als tussendoortje komkommer, wortel of paprika. Dus de vitamientjes gaan er hier wel in.

14. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    meestal

maandag groente aard vlees
    dinsdag iets van pasta of rijst met veel groente
    woensdag groente aard vlees
    donderdag groente aard vlees
    vrijdags maaltijdsalade met stokbroodje
    zaterdag geb aard groente vlees
    zondag/patat/chinees/pizza/pannekoek

de zondag kan ook weleens geruild worden met de zaterdag
    dan eten we zaterdag makkelijk
    en zondags lekker groente

deze week dus \
    zondag pannekoeken
    maandag spruitjes aard kipfiletblokjes
    vandaag spaghettie funghie mmmmmmmmheerlijk
    morgen weer die spaghettie hadden veel over en is heeeeerlijk
    donderdag witlof aard tartaartje
    vrijdag bloemkool schotel
    zaterdag uit eten

15. giraf

giraf Niet meer actief

Wij eten vrij gezond denk ik.
    Ongeveer 3x in de week a-g-v, 1x pasta, 2x rijst en dan een keer frietjes of brood ofzo. En als we een keer friet eten, dan zorg ik altijd dat er groente of sla bij zit.
    Alles altijd vers en eigenlijk nooit uit blik/pakje.

Verder eten we allemaal (incl de kleine :D) 2 stuks fruit per dag.

16. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Op doordeweekse dagen eten we altijd gezond, dus groenten met aardappels/rijst/pasta en vlees.
    In het weekend is het heel wisselend, soms kook ik uitgebreid, soms een soepje met een broodje.
    Af en toe afhaaleten, ik denk 1 x in de 2 weken.

Sowieso let ik er erg op dat de kinderen iedere dag fruit en groenten eten, de ene keer wat meer dan de andere keer.

17. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Hier kan het wel gezonder... :)

Ik ben niet van de aardappels dus dat eten we nooit, behalve in de vorm van gebakken aardappels, röstirondjes of sporadisch stampot. Gebakken aardappels of röstirondjes combineren we vaak met een salade, bloemkool, rode kool of sperziebonen.

Verder veel pasta hier of uit een pakje koken. Van die laatste gaat er vrijwel altijd te weinig groente in, of wij zoeken gewoon de verkeerde uit :D

Als ik nasi maak gaat er wel heel veel groente in, het zelfde met penne (gaat bijna een heel pak spinazie in)
    Bami gaat slechts een prei in, das dus niks. Het zelfde geldt voor mihoen, daar gaat alleen een beetje lente-ui en knoflook in.
    Maar goed... dat zijn wel de gerechten die we het alllllerlekkerst vinden en dus het meeste eten ;)

18. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    sinds tim er is, zorg ik ervoor dat we gezond eten. daarvoor aten we vaak kant en klare maaltijden, afhaal, etc.

nu zorg ik ervoor dat er voldoende vers/diepvriesgroenten zijn, wissel af met aard/rijst/pasta, etc.. alleen kan ik er niet aan wennen om fruit te eten thuis. op het werk eet ik wel 2 stukken fruit. Ik zorg er wel voor dat Tim genoeg fruit binnenkrijgt. dan maak ik bijv. een keer een smoothie voor ons allemaal.

Ik denk dat we 1x per week minder gezond eten.

Ik ben een alleseter en ik wil dat tim dit ook is. daarom laat ik hem kennis maken met vanalles en nog wat, zelfs dingen die ik niet graag of minder graag eet. mijn vriend heeft meer dingen die hij niet graag eet, dat komt omdat hij er van huisuit mee doodgegooid is. enkel van vis gaat hij over zijn nek. dan eet hij vissticks en tim en ik delen dan een gezonder visje.

19. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Wij eten wel gezond, vind ik.

Elke dag minimaal 1 keer fruit (maar liever 2 keer).

En elke dag groente bij het eten. Niet altijd aardappels/vlees/groenten. Ook wel rijst of pasta, ofzo. Of zoals gister bijvoorbeeld frittata (dikke omelet, in dit geval met paprika en geitenkaas, en salade).

Ik denk dat we ook wel een keer per week ongezonder eten.

Even denken wat we afgelopen week aten...

Zaterdag: vegetarische ovenschotel met oa pompoen, knolselderij, tomaat en mozzarella
    Zondag: Spaghetti Carbonara (niet zo gezond dus)
    Maandag: frittata met paprika en geitenkaas
    Dinsdag: Nachos Todos met tomaat, avocado en ui
    Morgen: krijgen we eters, en dan eten we vis

De rest ben ik vergeten.

Deze week waren we wel erg creatief trouwens. Meestal eten we wel twee keer in de week pasta, en twee keer groenten/vlees/aardappels

20. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik kook 5 dagen in de week met veel groenten en mager vlees dit met pasta of aardappels.

2 dagen eten we iets makkelijks, patat, broodje met soep, pizza, Vaak maak ik hierbij wel een salade oid.

Ja, wij eten pp 2 stuks fruit per dag!

Deel Deze Pagina