ik zit eigenlijk een beetje met een luxe probleem... Ben benieuwd of iemand het herkent! Wij wonen sinds 5 jaar in een simpele tussenwoning van 120 m2, op een perceel van 136 m2. We hebben 3 slaapkamers en een vaste trap naar de zolder. De badkamer, toilet en keuken hebben we helemaal naar onze eigen smaak verbouwd, waar ik hartstikke blij mee ben! Maar nu komt het.... Op de een of andere manier verwachten mensen dat wij nu wel eens een keer de overstap gaan maken naar een riantere woning, op z'n minst 2-onder-1-kap. Wij hebben geen bijkeuken, geen eigen oprit en geen garage (wel een schuurtje achter in de tuin) en mijn schoonouders begrijpen niet dat ik zo wil wonen. (vooral niet nu de 2e op komst is). Ons huisje is (op alle verbouwingen na), inderdaad niet bijzonder, maar we wonen er heerlijk goedkoop. We kunnen lekker op vakantie van het geld dat we nu nog overhouden, en mocht ik besluiten te stoppen met werken, dan is dat financieel gezien ook geen probleem. Vrienden van ons zijn allemaal bezig met hun "droomhuizen" te bouwen met tophypotheken, en mijn schoonmoeder opperde eergisteren nog dat wij echt in een "opstaphuisje" wonen. Ik word er zo onzeker van!! Wie van jullie is hun tussenwoning eigenlijk ook allang ontgroeid, maar blijft er gewoon lekker wonen omdat het goed bevalt en voordelig is?
Wat een onzin, het is jullie leven. Lekker laten kletsen, waarom zou je weggaan als je het naar je zin hebt?
Wij hebben altijd met zeer veel plezier in een tussenwoning gewoond. Wat betreft huis super, groot genoeg, kamers genoeg, badkamer en keuken naar onze zin. Wel eens zitten denken over een kleine uitbouw voor bijkeuken (achterdeur sta je direct in kamer en vooral in winter niet fijn) maar das er nooit van gekomen. Wanneer het huis op een andere plek had gestaan, waren we er denk ik ook nog lang niet weggegaan! Helaas beviel ons de wijk steeds minder, mindere buren etc. Toen kregen we de kans voor bouwen van 2-onder-1 kap in dorp waar we graag wilden. We zijn dus wel weggegaan, maar niet om het huis Ik kan me dus voorstellen als het JULLIE bevalt zo, je lekker blijft zitten!
Jullie beslissen toch waar jullie willen wonen???? Ik woon al jaren in een tussenwoning en bevalt prima. Natuurlijk zou ik vrijstaand oid willen wonen maar we wonen nu lekker voordelig en als we groter gaan wonen betekend het ook meer maandlasten en nu kunnen we doen en laten wat we willen. Meis, als je gelukkig bent waar je nu woont, waarom weg gaan?
Ik zou me dr dus echt niets van aantrekken wat mensen in je omgeving daar nou van vinden. En er onzeker van worden al helemaal niet, zo'n ramp is het toch niet? Nee, lekker in je dure huis zitten met je tophypotheek en over een paar jaar de lasten niet meer kunnen opbrengen bij een nieuwe crisis. Daar ben je lekker mee. Toevallig had ik het er afgelopen week ook met mijn vriend over, wij wonen nl ook in een tussenwoning en daar wonen we prima. Ik zou nog: mocht je ooit een keer promotie maken D), dan blijven we lekker wonen waar we wonen. Stuk goedkoper en des te meer bljift er over om leuke dingen van te doen en te sparen.
ik vind het best arrogant.. wij zitten in een woning met 1 slaapkamer, ik droom ervan om een woning als jullie te hebben!!
Zo wordt ook een beetje gedaan over ons appartement. De s-familie zou een gat in de lucht springen als we naar een tussenwoning zouden gaan Zeg maar tegen je s-moeder dat je een paar leuke appartementen hebt gezien, wedden dat jullie woning dan fantastisch is hi hi. Lekker blijven wonen waar je woont als jullie je daar gelukkig voelen !
Ik denk dat je gelukkig bent als je van je huisje je 'eigen plekje' hebt weten te creeeren. Zo te lezen hebben jullie dat gedaan. Het lijkt wel alsof die mensen op zoek zijn naar 'status' dmv een woonplek als ze die vraag stellen. Geluk vind je in jezelf!
Wat stom zeg!! Ik mocht willen dat ik in zo'n huisje zou wonen als jij hoor. Niet iedereen kan het betalen om in een vrijstaandhuis of 2 onder 1 kap te wonen.. Niks van aantrekken dus! Als jullie gelukkig zijn is dat toch het belangrijkste? Wij wonen helaas nu in een 4 kamerflat, heel erg groot dat is wel lekker, maar ik mis een tuin. Vooral nu mijn zoontje een echt buitenkind blijkt te zijn. Sommige mensen zijn dolgelukkig in een flatje op 10 hoog en een ander is pas gelukkig in een eengezinswoning en weer een ander in een villa pas Wij zouden het gelukkigst zijn in een eengezinswoning maar dat zit er voor ons nu nog niet in.
Wij wonen ook in een tussenwoning, beetje zelfde omschrijving als jullie. Wij hebben vorig jaar onze zolder verbouwd tot 2 kamers, scheelt wat ruimte. Verder wonen we in een super buurtje. speeltuin voor de deur, hele lieve buurtjes. Wij zijn hier heel gelukkig en en wat een ander daar van vindt? Ik trek me er niks van aan, het gaat om ons geluk! Als jullie gelukkig zijn, laat het dan lekker zo! Een droomhuis, met tophypotheek en wakker liggen omdat je auto stuk is...? Wij niet!
Waarom zou je daar weggaan als je het naar je zin hebt Wij woonden eerst in een flat met 1 slaapkameren een klein balkonnetje...en we zijn maar al te blij met een tussenwoning, zonder oprit enz.. Nu hebben we 3 slaapkamers, een kleine zolder, en een grote tuin, en zit de wc niet meerbij de douche in En toen we dit huis kregen, zat er ook al een groot bijhok aan (als1 van de weinige hier in de straat) Maar het is toch jullie leven,je schoonmoeder hoeft er toch niet te wonen...
Thanks meiden! Dat wilde ik gewoon even horen! Ik trek mij altijd snel wat aan van wat anderen zeggen. Vooral als schoonma en schoonpa het idee hebben dat ze weer een opmerking moeten plaatsen. Ze vinden het "zielig" voor hun kleinzoon dat hij geen "fatsoenlijke achtertuin" heeft waar hij kan spelen. Dan zeggen ze: "laat hem maar een weekendje bij ons komen logeren, wij hebben zo lekker veel ruimte voor hem!" Grrrrr.......... En zoals mijn vriend altijd zegt: "sommigen hebben een schitterend huis met een prachtig aangelegde tuin, maar nog geen nagel over om hun kont te krabben."
Hahah idd, zoals iemand al zei die mensen geven alleen om status! Ik ben zelf opgegroeid in een ruime hoekwoning en had het altijd reuze naar mijn zin. Was een leuke buurt met veel kinderen en leuke buren, ik kijk daar altijd met een fijn gevoel op terug! Mijn ouders zeggen ook wel es dat die kleine bij hun wat leuker kan spelen, maar dat komt omdat zij een grote tuin hebben en wij alleen een balkon en daktuin (is dus van de hele flat), maar dat vind ik niet erg
Wat een onzin. Als jullie gelukkig zijn in jullie woning, hebben zij niks te denken. En waarom wordt je er zo onzeker van? Wij wonen ook in een tussenwoning. Ok het is best groot, met een grote tuin, grote zolder, heel veel ruimte. Maar het is geen 2 onder 1 kap. Wij kunnen het best betalen, maar ik weiger om minimaal 5,5 ton neer te moeten leggen voor zo'n huis (wij wonen in de randstad). De familie van mijn man woont allemaal in een minimaal 2-kapper. Zij hebben er nooit iets over gezegd of laten blijken en zo ja dan zal het mij werkelijk geen moer interesseren. Ik vind dat wij best lux wonen. Wij hebben dit huis vorig jaar gekocht en blijven hier nog zeker een jaar of 15 wonen terwijl wij elk jaar met steeds groter gemak een 2-kapper of een vrijstaand huis hier kunnen kopen. Maar dat is zeker niet de planning. Enne zo'n tussenwoning scheelt wel in stookkosten
ik vind het eigenlijk wel een grappig iets: je zegt zelf dat je een lyxeprobleem hebt, maar volgens mij heeft alleen je omgeving een probleem en zijn jullie perfect gelukkig waar je nu zit. Dus volgens mij is er helemaal geen probleem. En inderdaad: velen wonen in een tussenwoning en hebbenhet er prima naar hun zin. ik zou werkelijk niet kunnen verzinnen waarom zo'n woning 'te min' zou moeten zijn. of je prettig woont hangt van zoveel méér factoren af dan de grootte etc. van je woning. En 120m2 is volgens mij helemaal niet klein. Zo groot is mijn aanstaande tussenwoning ook Lekker blijven zitten waar je zit en als anderen een probleem hebben met jullie woonsituatie dan is dat..juist ja..hun probleem
wat een dom iets dat je altijd maar voorgeschreven wordt hoe je hoort te leven!!?? Ik snap je helemaal, wij wonen in een ruim koop bovenappartement van 3 jaar oud, alles erop en eraan, genoeg ruimte, woonkamer van 10 bij 6, slaapkamer van de kleine idem, alleen geen tuin. Nu de tweede op komst is, is t eerste wat mensen zeggen: nou dan gaan jullie zeker ook verhuizen? Net als de auto, we hebben een C1, superzuinig nog hardstikke nieuw en hardstikke tevreden mee, met 1 kind kunnen we ermee toe, zometeen met twee ook, alleen de kinderwagen wordt vervangen door een duobuggy als we op stap gaan. Krijg je precies dezelfde reactie, dan nemen jullie toch wel een andere auto? Waarom??? ik snap het ook niet hoor, met de tijd gaan we wel naar groter verhuizen maar nu nog absoluut geen haast, we wonen veel te lekker. Het is t plaatje waar je aan moet voldoen, ik leef liever nu met lage maandlasten en een auto die een paar tientjes per maand kost en dat je lekker kunt leven en op vakantie kan gaan. Kan me er mateloos aan irriteren. Meid laat je niet gek maken, zo te horen heb je t hardstikke naar je zin daar, dus waarom verhuizen?
Whahaha! Wat een gezeur om niks, zeg! Zolang jullie je lekker voelen in je huis en geen reden kunnen bedenken om te verhuizen, zou ik niet weten wat je in een ander huis zou moeten...
Toen wij gingen samenwonen wilden we graag een appartementje kopen. Nou, je had mijn schoonouders moeten horen! De broer van mijn vriend had een 2onder1 kap.. nee dan mochten wij absoluut geen appartement kopen hoor. Uiteindelijk hebben we dus toen een tussenwoning gekocht, ook zoiets als jullie. Wel een tuintje maar niet onwijs groot ofzo en een carport erbij. Hartstikke fijn huis hoor maar we hebben de eerste 3 jaar helemaal krom gelegen Nu zijn we natuurlijk weer een paar jaar verder en gegroeid in ons werk e.d. dus we hebben het nu hartstikke fijn. Maar ja, met de 2e op komst wordt het inderdaad nu ook wel wat krap Maar goed, ik ben sinds 3 weken werkloos dus een ander huis zit er voor ons sowieso niet in. We hebben vorig jaar wel wat rond gekeken en zelfs wat huizen bezichtigd maar wel.. zonder s.ouders! Die hoef ik er écht niet meer bij
@lynnes, wij hebben ook een C1 maar ik vind de kofferbak ruimte wel erg klein. En zeker met een 2e lijkt me de ruimte toch wel lastig. Wij willen wel een andere auto als we een 2e krijgen, maar ligt denk ik maar net aan wat je zelf prettig vind.
Je familie zou zich kapot moeten schamen, heel veel van de kinderen in Nederland wonen in een flat (waaronder die van mij).. zijn die dan enorm zielig? Een 2 onder 1 kap komt niet eens in mijn droomplaatje voor, zou al helemaal hyper worden wanneer ik ooit eens in een tussenwoning zou mogen wonen.