wat helpt tegen misselijk zijn?

Discussie in 'De lounge' gestart door SDonya, 13 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Hallo! Sinds deze ochtend ben ik al de hele tijd misselijk.. Volgens mij heerst het want heb van meerdere mensen gehoord dat ze er op het moment ook last van hebben. Nu ben ik er net achter gekomen dat me schoonmoeder de citrosan en paracetamol gisteren mee heeft genomen! Ik las op internet dat cola schijnt te helpen? Weet iemand dit of is er iemand die andere tips heeft tegen misselijkheid? Alvast bedankt!

2. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Inderdaad, cola en dan regelmatig een slokje drinken. Verder je maag rust geven: geen vette dingen, niet teveel tegelijk en jezelf een beetje rustig houden.

Mijn man heeft altijd veel baat bij appelsap en bouillon, ikzelf kan helemaal niets hebben als ik misselijk ben, dus dé tip kan ik je niet geven.

3. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Cola helpt bij mij ook heel goed.

4. Kit

Kit Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.132
    0
    36
    ZZP'er
    Bij mij hielp mint goed. Mintthee, smintje of kauwgompje :)

5. Kit

Kit Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.132
    0
    36
    ZZP'er
    ...en het heerst inderdaad! Beterschap meid!

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik teer dan meestal op cola, thee, kauwgom en volkoren biskwietjes.

7. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Ik had gisteren ook ontzettend veel last (nu nog, maar een stuk minder dan gisteren)

Een vriendin van mijn raadde mij cola en chips aan! Ik dacht WAT??? chips vanwege het zout en cola vanwege het zuur... ik heb de chips niet geprobeerd (de gedachte alleen al, als je zo misselijk bent... gadsie!), die cola wel... maar of dat nou hielp?!

Je kunt bij de apotheek domperidon halen, dat helpt zeker!

8. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Je kan ook Seven-up drinken dat hielp bij mij beter dan Cola :)

9. Bri

Bri Niet meer actief

Bij misselijkheid die wordt veroorzaakt door een virus (wat nu inderdaad enorm heerst) moet je vooral geen vette dingen eten, of dingen die zwaar verteerbaar zijn (volkoren producten, zuivel) en liever ook geen dingen die gasvormend zijn (bonen, kool).
    Uitzieken, dat is eigenlijk het enige wat je kunt doen. Verder is het fijn als je nooit een helemaal lege maag hebt, dus regelmatig een paar hapjes eten en een paar slokjes drinken.

Droog eten is fijn, vind ik (helpt ook tegen diarree): beschuitje, geroosterd wit brood, cracker. Of een geraspte appel. Beetje rijst met bouillon.
    Koolzuurhoudende drankjes zou ik persoonlijk niet doen, door die belletjes wordt je buik nog onrustiger (boeren, winden). Misschien als je de cola eerst een tijdje laat staan voor je 'm drinkt?

Beterschap! Eén lichtpuntje: hier waren we na een halve dag van de echte misselijkheid af. Daarna nog wel een paar dagen met buikkramp, maar dat is beter te hebben dan de hele tijd moeten overgeven.

10. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Domperidon helpt als een tierelier bij mij

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    klinkt stom maar de cola doet bij mij ook wonderen hoor!

12. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    soepstengels zijn dan zo'n beetje het enige wat ik naar binnen krijg.
    Oh, en zoute popcorn gek genoeg...

13. Ior

Ior Niet meer actief

Ik dacht dat cola alleen helpt als je wat verkeerds gegeten hebt, en daar misselijk van bent?

14. Mijn zusje kreeg na haar operatie ook cola met naturel chips in het ziekenhuis!

15. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Cola (light) helpt om voedselvergiftiging te voorkomen. We hebben liters gedronken toen we op vakantie waren in Indonesië. Je weet nooit zeker of het aan de cola heeft gelegen, maar we hebben twee weken lang allebei nergens last van gehad.
    Kun je nagaan wat een chemisch spul dat is...

16. Maia

Maia Niet meer actief

bij mij helpt vaak een schepje suiker.

17. SDonya

SDonya Niet meer actief

iedereen bedankt voor de tips! het misselijk zijn was het begin van een buikgriep:( ga nu lekker uitrusten en veel water drinken! hopelijk ben ik er dan morgen weer bovenop:)

18. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    sterkte!!! Toch wil ik nog een tipje meegeven, die komt van mijn lieve oma die mij deze tip vroeger (toen ze nog leefde) altijd gaf:

Ginger ale!

Helpt erg goed tegen misselijkheid, maagpijn en buikpijn. Kleine slokjes drinken!! Heb ook een licht virusje momenteel, gisterenavond ginger ale genomen en voelde me gewoon opknappen!

En ja inderdaad, een paar zoute chipjes, koekjes helpt altijd goed om ook vocht vast te houden als je zo'n buikgriepje hebt. Dus ja daar knap je zeker van op!!

19. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Naar virusje is het!! Ik kreeg het didag avond (erg misselijk en overgeven) woensdag ochtend was het al weer weg. Heel bizar. Ben je al weer beter?

20. SDonya

SDonya Niet meer actief

Hee Piemie

ja ik ben gelukkig weer helemaal beter!:)

Deel Deze Pagina