zoals de titel al zegt.. Het zoontje van mijn vriendin wordt zondag gedoopt nou weet ik echt niet wat ik moet geven. Peet tantes en ooms etc geven vaak zilveren rammelaar of schoentje of iets van dat. Weet iemand wat je kunt geven in plaats van kleding of iets wat je normaal al geeft!? Help mij! liefs
Laatst ook een topic geweest. Kwamen vooral kinderbijbels, christelijke kinderliedjes en verhalen uit. Iets dat met het geloof te maken heeft vind ik wel bij een doop passen! Speelgoed o.i.d. kan bij verjaardagen weer!
Een donatie lijkt mij wel een goed idee kan hij er altijd nog een bijbel van kopen als hij oud genoeg is en dat wil of andere dingen
Dit. In christelijke boekhandels, maar ook bij bol.com of omline christelijke boekhandels, kun je een hoop leuke kinderboekjes krijgen voor een lief bedragje
Reliboek - Adveniat (vond ik zelf echt een leuk cadeau om te krijgen...) Reliboek - Adveniat-_ (iets duurder, maar zeker leuk; ons zoontje heeft deze ook gekregen) Verder vond ik een peuterbijbel leuk om te krijgen en een spaarpotje. Veel succes!
Onze beide kindjes zijn gedoopt maar geen van beide heeft bijbels oid gekregen... Wij hebben kleertjes gekregen, mooi voorleesboekje, armbandje voor ons meisje, speelgoedje. En ook centjes op de spaarrekening. Wij hebben eens een eetsetje cadeau gedaan voor een doopsel. Of een spaarpot, gevuld met wat kleingeld hebben we ook al eens cadeau gedaan.
Een handdoek of badjas... (ik bedacht dit als geintje, maar je hebt zulke leuke (omslag)handdoeken en badjassen tegenwoordig dat het m.i. juist wel een leuke en apart kado is bij het doopsel...)
Ik dacht dat je bij Simply Colors er ook kunt laten maken met de naam op gedrukt. Is ook leuk als het gepersonaliseerd is.
Een badjas lijkt me meer een geschikt cadeau bij een volwassendoop Voor een baby: kinderbijbel, CD met bijbelliedjes, christelijk boekje, of een merklap borduren met naam en datum, of een tegel daarmee laten schilderen.
Het boekje 'lieve mijnheer God' hebben wij gekregen bij de doop van onze zoon. Staan kleine gebedjes/zinnetjes in van kleine kindjes aan God.
Wij doen meestal iets van Christelijk georienteerd speelgoed, bijvoorbeeld een Ark van Noach boot met diertjes of een puzzeltje daarvan. Of inderdaad iets van een boekje met gedichtjes of gebedjes of bijbelverhaaltjes, maar mijn ervaring is dat dopelingen juist daarvan altijd heel veel al krijgen.
Dames ik heb een hele boel leuke ideeën gezien en ga er eens over nadenken. Allemaal bedankt voor het mee denken. Als ik iets heb maak ik er een foto van en plaats hem hier. liefs