Ik heb in mijn tuin een redelijk grote (3x4 meter), stenen berging staan. Mijn ex-man gebruikte die om te klussen (troep te verzamelen). Maar ik gebruik de schuur eigenlijk nu niet. Er staat nog wat rommel in die eruit moet. En dan wil ik die ruimte toch wel gaan benutten want ik vind het een beetje zonde nu. Ik weet alleen niet zo goed wat ik ermee moet. Voor de fietsen is er een afdak, die wil ik niet iedere keer in en uit de schuur. Grofweg zijn er 2 opties. - Schuur gebruiken. Maar voor wat dan? Ik heb wel wat ruimte nodig voor gereedschap en wat blikken verf. Maar 1 kast is daarvoor wel afdoende. - Schuur weg halen en daardoor meer tuin. I.p.v. daarvan dan later een bijkeuken. Maar dat word dan wel een meerjarenplan ivm de kosten. Schuur heeft een asbest dak. Loopt dat in de papieren? Waar word jullie berging / schuur allemaal voor gebruikt? Of wat zou je ermee doen als het aan jou was? Heb je wel eens een origineel, leuk idee gezien of gehoord? Ik hoor graag ideeën!
Wij hebben er de fietsen, buitenspeelgoed, tuingereedschap en tuinstoelkussens in liggen, maar daar vullen we 2x3m mee. Het asbest op het dak moet je sowieso binnen een paar jaar iets mee, want dat mag er per 2024 niet meer op liggen.
Wij willen juist zo’n schuur gaan bouwen. Met daarin een bank, tafelvoetbalspel, tv, dartbord... of te wel chillzone voor de kids met vrienden of voor onszelf. Heerlijk.
Wij hadden bij ons oude huis een garage (waar de auto nooit in stond), en een schuur eraan vast. Dat was voor ons toen echt onnodig, de garage was groot zat voor alle rommel die mijn man had, en mijn rommel kon in de bijkeuken. Daarom heeft mijn man de voorste muur uit de schuur getikt, gestut met een dikke balk, twee verticale balken eronder, en zo hadden we een veranda. Heel simpel, maar het stond zo gaaf. Lekkere stoelen of loungeset eronder, wij hadden ook altijd een terrasverwarmer eronder staan, en zaten zo heerlijk beschut en tot heel ver in het jaar ook lekker warm.
Fietsen staan bij ons juist wel in de schuur. Minder vocht, minder roest. Tuinstoelen, gereedschap barbecue, enz enz.
Wij hebben nu een inpandige garage/schuur. Hier staan de fietsen, een extra koelkast, een grote kastenwand met jassen, schoenen, tuinbankkussens en wijn en drinken. Er is een aansluiting voor wasmachine en droger. Er zit ook een vliering op, waar we de campingspullen hebben liggen en de kerstboom. Genoeg zooi dus
Nee speelkamer is geen optie. Het is een koud, vochtig Daar heb ik inderdaad ook aan gedacht. Maar dan zou ik nog wel wat voor het asbest dak moeten verzinnen.
Ik wou dat ik een schuur had! Wij hebben al bijna anderhalf jaar geen schuur in ons nieuwe huis (ook geen schuttingen naar de weg toe trouwens, wij hebben 3 kanten van ons huis an de straatzijde en dus nagenoeg geen privacy), en alle zooi (fietsen, slee, grasmaaier, tuingereedschap etc) staat buite, en na een hoop trammelant is het gammele hok dat er geplaatst was door een zeer malafide bedrijf weer weggehaald gelukkig (en hebben wij ons geld zowaar ook terug gekregen!). Over 3 weken wordt er eindelijk een schuur en schuttingen geplaatst (binnen 1dag) en dan is er in onze schuur van 3x4 meter ruimte voor alle fietsen, buitenspeelgoed, grasmaaier, slee, tuingereedschap etc). Ik zal zo blij zijn als de schur er staat en de bestrating binnen ook opnieuw gelegd is... Kan onze kleine komend voorjaar als hij 3 wordt eindelijk veilig buiten spelen.
Zooi verzamelen Eigenlijk dit, alleen is onze schuur/garage (wat is het verschil eigenlijk) groter. Bij ons ligt er ook asbest op helaas
We hebben een grote schuur met een verdieping erop. Boven liggen de kerst- en kampeerspullen en is nog veel ruimte over... zou er zo een logeerkamer op willen maken, maar er zitten geen ramen in. Beneden is in twee ruimtes verdeeld. In de kleine ruimte staan een koelkast, vriezer, paar fietsen, een scooter en wat kasten met voorraad, plastic afval, flessen en papier. Het grote deel is mijn atelier. Ben zo gelukkig met dat atelier
Je zou je benen breken bij ons in de schuur. Ik kan me niet indenken dat iemand teveel schuur heeft. Bij ons vullen de vierkante meters zich zoal met grasmachine, potgrond, lege bloembakken die alleen 's zomers buiten staan, tuinkussens, winter/zomerbanden van de auto, klus- en tuingereedschap, emmers, fietsen, extra koelkast en diepvries, frituurpan, kapstok met oude jassen, kratten bier, glas wat ooit naar de glasbak moet, lege en volle flessen, pomp en slangen voor het zwembad, speelgoed voor buiten en wat er verder nog staat, ligt en hangt.
Wij hebben de schuur van die afmeting die in de achtertuin stond af laten breken. Maar wij hebben ook nog een garage. Daar staan de fietsen, wasmachine, droger ed. Als we hem hadden laten staan had het een rommelhok geworden. En we willen juist niet meer zomaar van alles bewaren. Grasmaaier hebben we niet nodig want we hebben kunstgras. En die paar attributen die we nodig zijn voor tuin onderhoud kunnen ook nog wel in de garage. We hebben een overkapping die nu dicht zit dus daar staat ook alles droog.
Wij hebben een schuur van 3*6 en die staat ramvol. Fietsen, grasmaaier, tuinkussens, gereedschap, buitenspeelgoed, BBQ, zwembad, bolderkar, dat soort dingen. Veel tuinspullen in ieder geval.
Haha ik kan mij juist niet voorstellen dat iemand zoveel ruimte nodig heeft! In onze schuur staat een werkbank met het nodige gereedschap, grasmaaier, tuin gereedschap, fietsen en dat is het! OT: kun je van die overkapping geen veranda maken, dan kunnen je fietsen in die schuur staan.
Schuur teveel??? Echt??? Uhhh Gereedschap/ bbq/ fietsen/ grasmaaier/ bosmaaier/ dankoffer auto/ steppen/ verf/ auto-onderdelen / hogedruk spuit / compressor/ tuingereedschap etc etc
Wij hebben een mini schuurtje. Kerstboom, kerstspullen, fiets, oud speelgoed en buggy. Hij staat vol. Mijn ouders hadden in de schuur een extra koelkast en vrieskist staan. Dat lijkt me wel handig maar dan moet me schuur groter zijn
Als ik zou moeten kiezen tussen schuur en bijkeuken, zou ik kiezen voor een bijkeuken. Ik zou zelf een schuur moeilijk kunnen missen, maar een bijkeuken zou ik nog meer missen. Wij hebben drie kleine schuurtjes en ruimte tekort. Wat staat erin? Heb je even . Gereedschap, tuingereedschap, benzinemaaier, kantjesknipapparaat, verticuteermachine, ladder, skelter met aanhangwagentje, fietsen, racefietsen, er hangt nu een zwembad in één schuurtje, buitenspeelgoed, loungestoelen, bloempotten, skippyballen, fietskar, oud papier, glas voor de glasbak enz. Ik zou niet weten waar ik al deze troep anders moet laten.