pyama vraagje bij baby 2,5 maand

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door teigetje1, 20 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Misschien een raar vraagje, maar mijn dochter heeft het s'avonds als ik haar wakker maak voor de voeding van 23.00 uur altijd hele warme beentjes. En s'morgens rond 6.30/7.00 uur ligt ze helemaal boven in bed.
    Ze heeft als ze naar bed gaat een rompertje met korte mouwen, een t-shirt en een korte broek met sokjes aan. En ze ligt onder een dun dekentje met een lakentje.
    Zou ik haar misschien alleen een rompertje en een t-shirt aan kunnen trekken of zal dit te koud zijn? Omdat ze nog zo jong is, durf ik het niet echt uit te proberen.
    Heeft iemand hier ervaring mee gehad?
    Ze slaapt wel altijd door van 20.00 tot ongeveer 6.30. (met bv om 23.00)

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje sliep vanaf een maand of 2,5 in een pyjama in een zomerslaapzak (die badstoffen van de HEMA). Je weet wel zo'n ding in één met voetjes maar daaronder droeg hij geen romper. Mijn zoontje had het ook vrij snel warm.
    Daarvoor lag hij in de puckababy en had hij alleen een romper met korte mouwen aan.

3. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Hoi,

Ik denk dat je haar zo goed aankleed hoor. Vind het zelf al best koel met een kort broekje. Zweet ze? Want als ze het echt te warm hebben dan zweten kindjes wel hoor. Mijn dochter is ook erg warmbloedig, zodra het wat warmer weer wordt dan plakken haar haartjes aan haar voorhoofd tijdens het slapen. Over het algemeen heeft ze nu een pyjama met korte mouwen aan en lange broek, daarover heen een slaapzakje (zonder mouw) en dan leg ik alleen over haar beentjes een dun dekentje. Maar mevrouw wil niet onder de dekens, vindt ze niet fijn, dus ze ligt er ook boven.

Ik zou het (korte) broekje aanhouden zolang het niet super warm zomerweer is. Tegen die tijd kan ze natuurlijk wel gewoon in alleen een romper slapen.

4. 2009mama

2009mama Niet meer actief

mijn zoon ( nu 4,5 maand oud) heeft het ook super snel warm.

hij had na 2 weken snachts echt geen sokjes meer aan anders was het hele bed nat :p

nu slaapt hij gewoon in zijn romper,
    en toen hij 2,5 maand was sliep hij in romper met een tshirt met lange mouw

ik denk dat je zobiezo op deze leeftijd de sokjes wel uit kunt laten met dit warme weer

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

sokjes zijn nooit nodig joh.. kindjes verliezen hun warmte via hun hoofd

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Mijn zoontje is nu bijna 3 maanden en ligt al een paar weken in een romper, pyjama shirt (geen broekje) en slaapzak! Lakentje heeft geen nut want dat schopt hij weg.

7. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.714
    3.151
    113
    Vrouw
    Overdag ligt liam alleen met truitje en blote benen in bed en snachts met broekje aan zonder sokken omdat hij als hij wakker word heel druk is met schoppen haha schopt hij steeds de deken af en krijgt hij het koud,,

Liefs

8. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Onze zoon is ook erg warm van zichzelf. Ik doe hem een romper met lange mouwen aan, en leg hem dan zonder sokjes en broekje in de slaapzak. Gaat eigenlijk prima!

Deel Deze Pagina