Wat doen jullie met pakjesavond?

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 26 nov 2024.

1. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.424
    801
    113
    Vrouw
    Wat doen jullie met pakjesavond?

Mijn jongste wilt graag gourmetten.

Altijd het gezin met (over)grootouders erbij. Zolang als ik mij herinner is dit zo.
    Helaas zijn mijn opa en oma er niet meer, maar de traditie zetten we voort. Opa, oma (van mijn kinderen) en mijn gezin, lekker eten en een zak vol met cadeaus voor iedereen.

Normaal doen we de cadeaus na het eten met een plank voor sint-snoepgoed en warme chocolademelk. Maar omdat we nu gaan gourmetten denk ik dat we de zak tijdens het eten open maken en het tussendoor doen.

2. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.095
    1.870
    113
    Wat een gezellig plan!

Wij doen alrijd eenvoudig eten. Daarna op de bank met drinken en lekker snoepgoed en dan zingen we sinterklaasliedjes net zo lang tot de zak wordt bezorgd door gebons op de deur (door de overburen :) ). En dan gaan we de cadeautjes uitpakken en er al wat mee spelen.

We vieren het met ons zoontje van 6 en wij twee als ouders. Is knus.

En op andere data nog bij de families.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    49.131
    34.212
    113
    Wij vierden het zelf niet meer, maar nu weer opnieuw ivm nichtje. Wij maken altijd een buffet met hapjes klaar en dan tussendoor de cadeautjes uit pakken.

4. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.691
    4.502
    113
    Wij gaan dit jaar eten bij een Griek waar ook de sint en zijn pieten komen. Gezellig met mijn zus en haar dochter.

Cadeautjes doen we eigenlijk al jaren 6 december smorgens op tafel... Niks mooier als die blije gezichten als de kids onder komen en ze lekker de hele dag in hun pyama met hun spul kunnen spelen.

Dochter weet inmiddels van het grote geheim af, maar zoon van 12 die gelooft er nog heilig in. Heerlijk. Dat wil ik hem ook niet afnemen...!

LizMe, Knuffelmonster en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    21.519
    9.753
    113
    Hij heeft eerst surprise op school en na schooltijd gaan we helpen bij ouderen. Iedereen voorzien van koffie/ thee met lekkers. Volgens mij nog liedjes zingen. Gewoon een gezellige middag.

Savonds denk ik dat we wat kleins eten. Daarna een paar cadeautjes.

Hij gaf aan liever kerst groter te vieren. Nou helemaal prima. Hij gelooft al jaren niet meer maar wil ook niet in 1 streep naar kerst.

Misschien kijken we dan trippel trappel terug.op tv. Toch wel een jaarlijks terugkerende film:D

6. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.213
    2.319
    113
    Vrouw
    Wij hebben afgelopen weekend al pakjesmiddag bij mijn ouders gevierd, met alle 10 de kleinkinderen, een video van Sint en een paar zakken cadeautjes en patat met snacks en lekker toetje. Thuis hebben we lootjes getrokken en koopt ieder een of enkele cadeaus voor diegene (ze geloven niet meer). We eten dan denk ik een stamppotje of zo..

7. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.566
    4.431
    113
    Vrouw
    De oudste gelooft niet meer en de jongste is nog te jong om er iets van te snappen. We halen ze op 5 december eerder op van de opvang en vieren het dit jaar alleen met ons gezin. Einde van de middag maken we de pakjes open en daarna ‘lekkertijd’: lekkere, kleine hapjes. Dan hebben ze daarna en daarvoor nog tijd om te spelen met de cadeautjes.

Normaliter vieren we het met familie en komen er pieten langs, dit jaar intiem alleen met het gezin. Helemaal prima!

8. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.424
    801
    113
    Vrouw
    Wij vieren het trouwens ook nog met schoonfamilie. Maar dat ik altijd chaos, gedoe en veel drukte. Ik mis dan echt een gezellig, intiem sfeertje en ga knettergek naar huis.

Ik heb geen broers of zussen, dus behalve het enthousiasme van mijn eigen kinderen is er ook geen gekkigheid. Oudste gelooft niet meer, maar dat maakt het ook wel extra bijzonder. Ik vind het de fijnste avond met mijn moeder (en haar vriend) en mijn man en kinderen. Mijn ouders zijn gescheiden, maar heb ook in mijn beleving mijn vader ma de scheiding nooit gemist op pakjesavond. Laatste jaren was mijn opa er al niet meer bij ivm zijn dementie. Maar mijn oma altijd. Voor het eerst dat ik het gek vind, terwijl dit nu de derde keer alweer is.
    De traditie van het decemberkraslot in de zak voor alle volwassenen heeft mijn moeder nu op zich genomen.

9. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.072
    4.272
    113
    Vrouw
    5 december bij ons thuis. Zak met pakjes en gedichten. Mijn moeder en broer komen ook langs. We vieren het lekker uit school. Starten uiterlijk rond 17.00, want dochter moet volgende dag naar school. Kopje soep, lekkere broodjes en wat warme hapjes. Als het in het weekend was gevallen waren we ook gaan gourmetten.

Vrijdag gaan we naar mijn schoonouders. Daar gaan we wat eten en de oudste blijft daar dan slapen.

10. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    9.685
    8.014
    113
    Vrouw
    Wij vieren het 7 December. Mijn neefje (9) gelooft niet meer, maar mijn stiefbroertje en zijn vrouw hebben een zoontje van bijna 2 en willen voor het eerst een zak met cadeautjes doen. Wij hebben altijd een tafel vol met allerlei hapjes en lekkere dingen. Rond 16/17u gaan we liedjes zingen en word er opeens aangeklopt (door een van ons die zgn naar de wc moet of door de buren oid) en dan staat de zak er. Erna gaat de kleine hier op bed en doen wij surprise. Dit jaar voor het eerst bij mij thuis :D

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    22.887
    8.643
    113
    Wij vieren het 7 december. Met mijn ouders en zusje + haar gezin. Mijn kinderen geloven al jaren niet meer, maar tot vorig jaar wilden ze het nog graag vieren, dit jaar willen ze voor zichzelf liever kerst groter vieren, maar Sinterklaas wel nog voor de gezelligheid en voor hun neefjes en nichtjes.

Mijn vader kookt meestal, bv. soep en lekkere broodjes ofzo. Verder veel kruidnoten en chocola ed, dus honger hebben ze niet. ;) Tussendoor cadeautjes uitpakken en dan rond 21.00u zijn we meestal wel klaar met alles.

12. Paardenbloem

Paardenbloem Bekend lid

31 mei 2022
    673
    999
    93
    Vrouw
    Wij vieren het ook 7 december.
    Mijn moeder komt bij ons rond 4 uur. We beginnen met thee/chocolademelk en zelfgemaakte gevulde speculaas en dan gaan we cadeautjes uitpakken.
    Daarna gaan we gourmetten en rond 8 uur is het dan wel weer leuk geweest verwacht ik:)
    Ik heb voor iedereen cadeautjes geregeld. Onze kinderen geloven niet in Sinterklaas en hebben dat ook nooit gedaan, maar ‘pakjesavond’ is evenwel leuk :)

13. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.547
    3.497
    113
    Wij vieren het aanstaande zondag met mijn schoonfamilie. Ieder jaar is er een ander stel aan de beurt om alles te regelen.

Op 5 december komen mijn ouders bij ons gourmetten. We doen dan geen cadeautjes.

14. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.141
    1.190
    113
    Vrouw
    Hier zondag bij mijn ouders met mijn zus en gezin. Om 15.00 komt er een Sint met een Piet en de cadeaus. Daarna uitpakken met lekkers natuurlijk en sinterklaas liedjes. Als avondeten soep en hapjes en niet te laat naar huis want we hebben nog wat hele kleintjes.

15. Knalrood

Knalrood Actief lid

6 jun 2024
    299
    254
    63
    Ik doe het dinsdag.
    We eten lekker makkelijk en vroeg.
    Rond half 6 ga ik zogenaamd naar de wc en klop ik keihard op de deur :p

16. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.732
    1.531
    113
    Wij vieren het aankomende zondag al. Met gezin zus en mijn vader erbij. Doen dan 's middags al de zak met cadeautjes met natuurlijk lekkers erbij. En dan gaan we daarna op tijd gourmetten. Mijn zus heeft nog erg jonge kinderen die ze op tijd in bed wil hebben. Waarschijnlijk stop ik morgen nog even een briefje in mijn schoen met de vraag of we pakjesavond eerder kunnen vieren.
    5 december doen we dan niets meer denk ik. Misschien haal ik nog een kleinigheidje.

17. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.615
    2.472
    113
    Mijn kinderen geloven al 5 jaar niet meer. Wij gaan op 5 december uit eten. Daarna zullen we wel een leuke film gaan kijken met wat lekkers. De kids krijgen dan een adventkalender.
    Met familie doen we surprise het weekend erna.
    De kinderen wilden dit jaar met het gezin liever wat cadeautjes onder de boom. Ze houden meer van kerst. We spreken dan af voor een klein budget wat leuks te halen voor elkaar. Wij kopen nog wat extra's.

Wanneer leggen jullie de pakjes overigens onder de boom? 1 dag van tevoren, een week vooraf?

18. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    21.519
    9.753
    113
    Wij zetten 6 dec de boom en de cadeautjes liggen er zeker wel een week. Elke keer komt er iets bij.

Lynx vindt dit leuk.
  19. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.109
    1.824
    113
    Vrouw
    Wij vieren het dit jaar bij de buren.
    Eigenlijk zagen we dat niet echt aankomen, want we lopen de deur niet plat bij ze. Maar wel heel leuk. Ben benieuwd!
    Zij hebben een kind van 2 (of al 3.. kan ook) en wij van 7 en 11.
    Die van 7 gelooft nog heilig. Zal het laatste jaar zijn denk.. Er komt een Sint en Piet. Heel spannend dus :rolleyes:

20. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.082
    3.166
    113
    Vrouw
    Wij hebben zondag Sinter/kerst gevierd (lootjes en 1 cadeau en gedicht p.p.) met vrienden (zonder de kinderen), zaterdag gaan we als gezin naar een Pietenbrunch hier in de buurt. Zin in en benieuwd ook. Het is een ontbijtbuffet en de Pieten van Sinterklaas komen dan langs. Zondag komen mijn ouders hier Sinterklaas vieren. We hebben een zak vol cadeautjes. Merendeels voor de kids, maar we hebben ook voor elkaar een cadeau en voor mijn ouders meerdere cadeautjes. Ik denk dat we zaterdagavond even alles door nemen en misschien een of twee per kind achterhouden en met kerst geven.

Na zondag is het hier wel klaar met Sinterklaas en 5 december doen we dus niks speciaals.

Deel Deze Pagina