Wat doe ik verkeerd aan het schema?

Discussie in 'Voeding' gestart door appelappel, 8 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. appelappel

appelappel Bekend lid

1 mrt 2007
    684
    0
    0
    Hoi allemaal,

Mijn zoontje van 6,5 maand sliep vanaf 2 maanden door. Sinds hij vaste voeding krijgt... is het helemaal over. Hij wil sinds 3 weken elke nacht weer een fles.

Hij krijgt nu dit:

07.00 uur 200 CC fles + 4 schep Bambix
    09.00 uur fruit (1 tot 1,5 stuks)
    11.30 uur paar kleine stukjes brood met boter
    12.00 uur 100 CC fles
    15.00 uur 100 CC fles + eventueel klein stukje rijstewafel/soepstengel
    17.00 uur 200 gram warm eten
    19.00 uur 150 CC fles + 4 schep Bambix

Meer dan het aantal CC fles wat er staat wil hij niet... ik krijg er domweg echt niet meer in.

Doe ik iets verkeerd? Hebben jullie tips?

Liefs
    AA

2. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Je schema ziet er goed uit. Daar scheelt niet zoveel aan. Je komt ook wel aan de hoeveelheid die hij mag hebben.

Wellicht dat je zijn laatste fles wat kan rekken? Of is hij dan echt te moe.

Het is niet raar, gezien zijn leeftijd, dat hij 's nachts wakker wordt. Heeft hij dan ook echt honger? Zou je hem wat water kunnen geven?

zomaar wat ideetjes.

3. appelappel

appelappel Bekend lid

1 mrt 2007
    684
    0
    0
    Hij wordt 's nachts een paar keer wakker en is helemaal tevreden als je de speen geeft. Maar de 3e of 4e keer blijft hij huilen en helpt alleen een fles helaas.... Water zou ik nog kunnen proberen, maar ik weet niet zo goed wat dat dan oplost, want dan moet ik er alsnog uit 's nachts...

hij wil het liefst een fles van 200 CC 's nachts, maar krijgt 140 CC totaal, daar redt hij het ook op.

4. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    misschien al iets meer brood geven en evt na het warme eten nog een beetje melk of evt een toetje vanaf 6 maanden?

5. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Klopt, je hebt gelijk het lost niets op, maar dacht dat je liever 's nachts geen fles wilde geven en aangezien het water wel iets vult.

Hoe zag zijn schema er voor die tijd uit?

6. appelappel

appelappel Bekend lid

1 mrt 2007
    684
    0
    0
    07, 11, 15 en 19 uur 4 flessen van 240 CC totaal met laatste voeding 4 schep Nutrix en dat ging perfect!

7. adi

adi Niet meer actief

Hij is drastisch teruggegaan met melk en dan is het geen wonder dat is s nachts wakker wordt.
    Hij eet al best veel groente en fruit, maar voor een baby vam 6mnd is dit nog steeds alleen BIJvoeding, verzadiging en voedingstoffen halen ze nog voornamelijk uit melk.
    Ik denk dat hij overdag heel vol raakt van de bijvoeding en dan zijn melkbehoefte s nachts inhaalt

8. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Eva werd ook onrustig 's nachts toen we aan vaste voeding begonnen. Ik denk ook dat het te maken heeft met het feit dat de spijsvertering moet wennen aan de verwerking van vast voedsel.
    Maar, ik lees net dat hij weer door slaapt. Fijn voor je.

9. appelappel

appelappel Bekend lid

1 mrt 2007
    684
    0
    0
    @adi: klinkt wel logisch wat je zegt... ik denk eraan om mijn zoontje om 6 uur/half 7 een gewone fles te geven (zonder rijstebloem dus) en 's avonds om 22.00 / 22.30 uur een fles met rijstebloem. Hopelijk hoeft hij dan 's nachts niet meer...

@line: ik reageerde op de vraag van daan wat mijn zoontje zijn schema was vóór de bijvoeding, dus hij slaapt niet inmiddels weer door!

10. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    @appelappel
    Oeps :p. Beetje te snel gelezen dus.

Ik denk dat er niets mis is met je schema. Het kan zijn dat je zoontje flink moet wennen aan bijvoeding.
    Je kan kijken naar het soort eten wat je aanbiedt. Wees kritisch met het aanbieden van allergene fruit en groente, zoals tomaat, koolsoorten, kiwi, sinaasappel en (varkens)vlees.

Succes!

11. Eetfestijn

Eetfestijn Actief lid

22 nov 2010
    114
    0
    0
    Waarom zou er iets mis zijn? Volgens mij is het heel normaal dat kinderen wisselen qua slaappatroon, zeker zo jong.

Ik zou ervoor zorgen dat je flesvoeding de hoofdvoeding is en de rest er echt bij om te proberen. Met 6,5 maand is de bijvoeding pas net begonnen, dus maak een rustige start. Geef de bijvoeding na de fles, of tussen 2 flessen in, maar niet er vlak voor.

Met 6,5 maand kun je je beperken tot 1 of 2 beetjes bijvoeding op een dag.

Water geven, zoals boven wordt gesuggereerd is geen goed idee voor een baby zo jong.

12. appelappel

appelappel Bekend lid

1 mrt 2007
    684
    0
    0
    @ Eetfestijn: we zijn al ruim een maand bezig met bijvoeding, dus van rustig opbouwen is dan toch geen sprake meer? Uiteindelijk mogen en adviseren ze 1,5 stuks fruit en 200 gram groenten en als hij dat nu al wil, vind ik het vreemd om dat weer af te bouwen...

13. Eetfestijn

Eetfestijn Actief lid

22 nov 2010
    114
    0
    0
    Wij hebben over de opbouw wel meer dan een maand gedaan, eigenlijk.

Als je teveel bijvoeding geeft overdag, gaan ze minder drinken en mogelijk halen ze dat ' nachts in.

Niet dat er iets geks is aan een baby dat 's nachts wakker wordt. ;)

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Tuurlijk wel; je noemt het niet voor niets het introduceren van bijvoeding. Het vaste eten blijft bijvoeding tot de eerste verjaardag, je hebt dus een half jaar de tijd om de bijvoeding op te bouwen.

Je schema ziet er trouwens prima uit!

15. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    #15 MamavanMischa, 9 dec 2010
    Laatst bewerkt: 9 dec 2010
    Adi, daar geef jij volgens mij precies de verklaring voor een groot vraagteken dat ik al een aantal weken heb! :) Levi is geen 6 mnd meer maar al 9 maar wil al sinds hij fruit krijgt (en nu brood en "volledige" maaltijd) 's nachts weer een fles. Bij Mischa ging dat net zo dus ik had me er maar bij neergelegd (wat kun je anders) maar nu pas snap ik het!

[edit] O ik was een beetje snel, de meesten geven deze verklaring. :D

Ontopic: wat hier de oplossing is is een late fles ipv een nachtfles. De laatste fles krijgt hij voor wij zelf naar bed gaan ipv voor hij naar bedje gaat. Dan slaapt hij de nacht wel door. Vanavond als experiment papfles gegeven voor hij ging slapen, ben benieuwd of we er vannacht uit moeten. Wil eigenlijk als het kan weer van die late fles af die hij al maanden niet meer nodig had...:) *ego*

16. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Hee grappig, kom ik je hier ook tegen. Zie het nu pas! :)
    (mijn slabbetjes liggen nog bij jou thuis sinds het dreumes-eetfestijn ;))

17. Eetfestijn

Eetfestijn Actief lid

22 nov 2010
    114
    0
    0
    Jaaa.

18. appelappel

appelappel Bekend lid

1 mrt 2007
    684
    0
    0
    @ Eetfestijn: leuke site heb je!!!

@allen: zoonlief heeft na zijn groentehap van 17.00 uur niets meer gehad en net om 22.00 uur wakker gemaakt voor zijn laatste fles en die ging er helemaal in. Dus we zijn benieuwd naar de nacht... Bedankt allemaal voor jullie reacties, heel lief!

19. appelappel

appelappel Bekend lid

1 mrt 2007
    684
    0
    0
    Om 05.45 uur meldde meneer zich. Vannacht niet gehoord. Ondanks dat het erg vroeg is, zijn we er WEL blij mee!!

Deel Deze Pagina