Aangezien ik vandaag met verlof ben gegaan, en nog 5 weken moet tot de uitgerekende datum, wil ik alles gaan wassen. Lijkt me niet te vroeg toch? Nu wil ik gewoon alles gaan wassen op 30 graden op een kort programma, is dit voldoende (alles is nieuw) of moet ik wat warmer wassen op een lang programma? Is het aan te raden alles in de droger te doen of juist niet? Wat zou ik beter kunnen gebruiken als wasmiddel, neutral of Ariël sensitive? Ik ben benieuwd wat jullie adviseren.
Nee, dat is niet te vroeg. Je wast alle nieuwe kleertjes voor de baby omdat in nieuw textiel irriterende stoffen zitten. Daar kan een baby nog niet tegen. Dus 5 weken van tevoren kan prima. Ik heb het ook op 30 graden gedaan, kreukherstellend (1 uur en 15 minuten) en met Neutral color. Zelf heb ik geen droger, maar kijk goed op het etiket of de kleertjes erin mogen.
30 graden op een kort programma is prima. En is niet te vroeg hoor. Ik zou het niet in de droger doen, doe ik met mijn eigen kleren ook nooit, is nl niet zo goed voor gewone kleding. En ik heb bij mijn eerste neutral gebruikt..maar dan ruikt je was ook echt naar niks daarna. Dus nu zou ik eerder voor ariel gaan dan.
Alle spulletjes liggen hier ook al gewassen in de kast. Beter op tijd dan te laat Ik heb gewoon met mijn eigen wasmiddel gewassen op 30 graden, wat ik normaal ook met mijn eigen kleding doe. Als ik jou was zou ik zo min mogelijk in de droger doen, zeker nieuwe spulletjes niet. Het is toch zonde als het krimpt of lelijk wordt.
Ik was alles met Neutral, dat geeft de minste kans op irritatie. Rompers (van de hema), molton, hoeslaken en hydrofielluiers gewoon in de droger. Verder een geurbuideltje van Zwitsal in kledingkast voor een lekker geurtje aan de kleertjes.
Waarom wassen sommigen zo vroeg?? Dan ruikt alles toch muf als het bijna 4 maanden in de kast ligt? Ik ga ook pas met 36 weken wassen op de setjes die in de noodtas gaan na dan. Wanneer maken jullie je bedjes op gewassen en wel? Dat zie ik sommigen ook al met 24 weken doen maar dan is het toch een stofnest als de baby geboren is?? Ik heb trouwens Ariel Sensitive gekocht omdat neutral nergens naar ruikt.
Zou ik niet doen. Zou er ook een paar strijken, dan is het goed glad voor onder het hoofdje (in de wieg of bedje). Ik heb altijd gewoon wasmiddel gebruikt, vind het niet nodig om van te voren al Neutral te gaan aanschaffen (of je moet zelf niet tegen wasmiddel kunnen). Wasverzachter niet gebruiken. Vond het zelf leuk om alles te wassen, komt het steeds een beetje dichterbij!
Als je alleen maar schone was in een donkere, droge kast hebt liggen dan wordt het echt niet zo snel muf. En ik snap wel dat er vrouwen zijn die vroeg beginnen met wassen, want als je hartje zomer of met een lichaam dat niet meer wil dat soort dingen nog moet doen, moet er niet aan denken. Ik begin denk ik volgende week (ben dan 30 weken zwanger). Bedje maak ik nog niet op, lakentjes e.d. ga ik zo laat mogelijk wassen en leg het dan klaar voor de kraamhulp. Verder was ik op 30 graden met Robijn, vind ik zo lekker ruiken! Gebruik geen wasverzachter.
Wel vroeg doen hoor, vorige keer was ik erg blij dat met 34 weken alles netjes in de kast lag.. Toen was mijn mannetje namelijk al geboren en lagen we in het zkh.Had er toen echt niet aan moeten denken om dan nog alles snel te wassen. Is ook heerlijk om lekker te tutten tijdens je verlof.
Ik had geen speciaal wasmiddel, maar kleding en beddengoed op 30 gr met voor was. Ik was zo vroeg dat ik bijvoorbeeld het wiegje nog 2 keer heb moeten wassen
Ik heb bij de oudste as met 37 weken het spul gewassen... maar dat was noodzaak zolaat... we zaten midden in een verhuizing Veel gewoon idd op 30 graden in de wasmachine, en alle nieuwe kleertjes hebben we op de hand gewassen. Droger zou ik niet doen, heb toch al wat te vaak verkeerde effecten gezien met de droger.... Wasmiddel: ik heb gewoon eigen wasmiddel gebruikt en een beetje azijn aan het spoelwater toegevoegd... verwijdert de laatste zeepresten, zorgt als een natuurlijke wasverzachter... dus zachte was... en NEEE, het gaat echt niet zuur ruiken.
Ik vind het ook niet te vroeg hoor! Ik had nog niks gewassen toen de kleine geboren werd, onder het mom: "Er is nog genoeg tijd!" ...niet dus. En mijn schoonouders, schatten dat het zijn, hadden alles voor me gewassen toen ik in het ziekenhuis lag. Lief bedoeld, maar toen stonk alles dus naar sigaren- en sigarettenrook en moest ik het opnieuw doen bij thuiskomst (continue aan het janken van de bevallingsblues en omdat het kamertje nog niet klaar was etc). Lekker alles op tijd af hebben zodat je tijdens je verlof niets anders hoeft te doen dan taartjes eten op de bank en TLC kijken, hahaha! En OT: ik doe nieuwe kleertjes wel altijd in de droger. Dan krimpt het wat, who cares. Dan koop ik alles een maatje groter. Ik hoef in ieder geval niet steeds alles op hangen. Met koud weer droogt de boel super langzaam aan een rekje en zo'n rekje staat in een klein huis vaak in de weg (bij ons wel tenminste). Zeker wanneer meneer kwijlbuien heeft, met zijn eten speelt, melk opgeeft, bij poepexplosies... dan is er veeeeel was.
Ik heb vorige week alles gewassen, met wol en fijn van Robijn. Dat gebruik ik normaal voor mijn uniform. Heb maar een klein beetje wasmiddel gebruikt. Verder de kleertjes gewassen op de temperatuur die in het etiket staat, sommige rompers en beddengoed mag op 60 dus die ook op 60 gewassen en de hydrofielen mogen op 90, dus die op 90 gewassen en ook gestreken.
Mijn moeder heeft aangeboden te wassen en te strijken. Handig want ik HAAT strijken. Heb haar in ene weg nog een mandje van onszelf meegegeven
je hebt ook van die reuk-zakjes van zwitsal. heerlijk om in de kast te leggen. of alvast in het bedje of in je luiertas
Lijkt me prima 4 weken van te voren....kijk idd goed of het in de droger mag....wassen met neutral maar dan ruikt het nergens naar, je hebt van robijn wasverzachter wat ook voor baby's geschikt is en dat ruikt wel lekker! Is een witte fles....
dat is zeker niet te vroeg, en je hoeft niet ALLES te wassen, maar wel je rompers(wat vooral op het huidje zit) Ik heb veel dure kleding voor de kleine dus dat vind ik zonde om het gelijk te wassen! en als hij uitslag krijg dan kan ik als nog alles wassen natuurlijk
wassen jullie behalve de kleertjes ook alle hydrofiel luiers, washandjes, monddoekjes, aankleedkussenhoes, badcape, lakentjes, dekentjes enz. ook allemaal? Of is het alleen nodig bij de dingen waarbij de direct lichaamscontact maken? Dus bijvoorbeeld lakentjes wel, dekentjes niet. of rompertjes wel en truitje voor er overheen niet?
Alles gewassen, behalve jas/wikkeldoek, dekentjes en knuffels. Hydrofieldoeken, badcapes en spuugdoekjes juist WEL (direct contact).