Wasmiddel voor baby kleding?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Chanel, 29 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Hallo,

Ik heb een vraagje welk merk/soort wasmiddel gebruiken jullie voor de baby kleding? Woensdag worden de baby meubels geleverd en vrijdag zet me vriend ze in elkaar. Ik wil dus vrijdag gaan beginnen met het wassen van de baby kleding. Maar weet niet welk wasmiddel ik het beste kan gebruiken. Als jullie een goede tip hebben hoor ik het graag. En mag je ook wasverzachter voor baby kleding gebruiken?

Groetjes Chanel.

2. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ik gebruik aldi wasmiddel en eigenmerk super de boer
    tegen andere produkten kan cailtin niet

3. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Lars heeft neutral wasmiddel (parfumvrij) en silan sensitive skin wasverzachter.
    De allereerste keer heb ik de kleertjes zonder wasverzachter gewassen.

4. Mirna

Mirna Bekend lid

6 mei 2005
    908
    0
    0
    Ik gebruik Robijn Wol & Fijn. Verder gebruik ik ook gewoon wasverzachter.

5. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Was verzachter word (nouja werd?) toch afgeraden omdat dit in de kleertjes blijft zitten en de kleine aan zn kleertjes kan gaan sabbelen/zuigen en t zo binnen kan krijgen (om maar even niet over allergiën te beginnen)?
    Of is dat nu weer anders?

6. MamaMarleen

MamaMarleen Actief lid

15 mei 2006
    228
    0
    0
    leidster op 'n kdv!
    Noord brabant
    Ik heb alles van Robijn (color, stralend wit en black velvet) en de wasverzachter van de Aldi. (sensitive) Senna kan wel tegen wasverzachter, maar ik heb voor de smoezelige witte was 'n keer wat oxi-poeder toegevoegd aan de hoofdwas en daar kreeg ze dus wel flink uitslag van!!

7. Mirna

Mirna Bekend lid

6 mei 2005
    908
    0
    0
    Nooit geen last van de wasverzachter gehad. Kraamhulp raadde het me aan. Een klein beetje, zei ze. Dat maakt alles wat zachter.
    Ik denk dat wanneer je kleintje snel allergisch is, je het niet moet doen.

8. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    De babykleertjes heb ik eigenlijk alleen de 1e keer apart gewassen, daarna zijn ze gewoon met de reguliere was mee gegaan. Ik gebruik Ariel als wasmiddel en meestal Robijn wasverzachter, die witte fles..

9. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Ik heb gewoon het wasmiddel gebruikt dat ik normaal ook altijd gebruik, maar dan wel zonder wasverzachter (dat raadde ze inderdaad aan)
    Ik gebruik trouwens altijd n ander wasmiddel, ik kkop altijd iets wat op dat moment in de aanbieding is. Nu bij de eerste keer wassen, heb ik Color Reus en Witte Reus gebruikt.

Gr. Niki

10. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Bedankt voor de antwoorden allemaal :D Nu heb ik een beetje een idee wat ik allemaal voor wasmiddel kan gebruiken.

11. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik heb gewoon het goedkoopste wat er is, wordt ook goed schoon en ruikt lekker,

wasverzachter gebruik ik niet! nog nooit gebruikt

12. Thea

Thea Bekend lid

19 mei 2006
    507
    0
    0
    ik gebruik alles wat in de aanbieding is, hahaha. Zowel voor waspoeder als wasverzachter.

13. Mootje1985

Mootje1985 Actief lid

24 mei 2006
    360
    0
    0
    Geen
    Nijverdal
    Ik had het na gevraagt bij de vk, die zei tegen mij dat het niet veel uitmaakte wat voor wasmiddel je gebruikt maar dat je wel telkens de zelfde gebruikt, tenzij je kind er niet tegen kan!

14. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Ik dacht namelijk dat je alleen neutraal(speciale wasmiddel) moest gebruiken.

Ik ga deze week ook alle kleertjes wassen en vroeg me dus ook af wat voor wasmiddel ik dan het beste kan gebruiken.

:D

15. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    gewoon het goedkoopste :)

zit het minst rotzooi in

je kan ook een scheutje azijn als was verzachter gebruiken die lost nl al de achtergebleven zeepresten op

16. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Bedankt voor de tip!!! :D Dan ga ik vandaag de kleerjtes wassen.

17. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb een pak waspoeder van Neutral gekocht, niet erg goedkoop. Maar me schoonzus vertelde me dat het beter is om baby kleding mee te wassen ivm eventuele huid allergie. Vindt het wel jammer dat z'n klein pak nou niet echt goedkoop is :(

18. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Dit wasmiddel bedoelde ik nou!!! :D

19. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Heb vanochtend eerst de lichte kleding en spuugdoekjes enz met neutral gewassen, hangt nu buiten te drogen. En nu zit de bonte was in de wasmachine die ga ik straks ophangen. Ben erg te vreden over neutral waspoeder :D

20. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Deze heb ik ook! Heb nu voor de 1e keer ook alles zonder wasverzachter gewassen :)

Deel Deze Pagina