wat merk jij van de economische crisis?

Discussie in 'De lounge' gestart door kbloem, 18 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Zoals het onderwerp al doet vermoeden..;)
    Hoe voelen jullie de crisis in het dagelijkse leven?

Wij kunnen nog goed rondkomen, maar met ons werk in de horeca en logistiek is het wel wat minder als 5 jaar terug.

maar wij hebben nog niet te maken met ontslagen etc. bij ons en in onze vriendengroep, familie etc.

2. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Merk er nog helemaal niks van. Heb het eerder drukker gekregen.

3. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Niks. Gaat hier alleen maar beter.

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Wij redden ons prima!
    Maar merken wel dat alles duurder wordt.
    Mijn man rijd veel voor zijn werk, met de gestegen benzine prijzen is 19 cent de km echt niet voldoende!
    We zijn alleen voor hem per maand al 400 euro kwijt aan benzine! Jammer genoeg krijgen we langer niet 400 euro aan reiskosten vergoeding!
    Verder dat het kdv elk jaar duurder wordt....toch ook een grote kosten post.

Maar we kunnen verder prima rond komen!
    We kunnen alleen iets minder sparen soms of minder kleding kopen en leuke dingen doen zoals we voorheen gewend waren.
    Maar goed dat zijn toch luxe dingen, we hebben het goed!

5. Maia

Maia Niet meer actief

Wij redden ons prima. Ik heb zelfs een vast contract gekregen (of nou ja, ik heb bevestiging dat ik hem krijg wanneer deze afloopt) dus wij mogen niet klagen. Ik ken in mijn omgeving ook weinig mensen die ontslagen zijn o.i.d., wel mensen die moeilijker aan een baan komen. Dus wij merken er eigenlijk weinig aan, wat we wel doen is toch extra nadenken over uitgaven en toch wat meer proberen te sparen, just in case.

6. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik merk alleen al 3 jaar een nullijn qua salaris, maar voor de rest niets.

7. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    mn vriend is zijn werk kwijt in zit nu in ww. Hij is timmerman.hij zit nu sinds sept. In de ww, zijn oude werkgever is met een doorstart bezig en heeft 't contract voor mijn vriend al klaar liggen. Even wachten tot hij genoeg werk heeft voor al zijn personeel leden. Geeft wel een geruststelling hoor! Maar kunnen nu makkelijk rondkomen. :) merk 't eigenlijk verder nergens aan..

8. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij merken het ook nog niet echt. Ik heb begin vorig jaar een mooie salarisverhoging gekregen, dus de stijgende kosten van het kdv en dergelijke zijn daarmee (ruim) opgevangen.

We zouden wel graag als de crisis voorbij is ons huis willen verkopen, nu heeft het volgens mij weinig zin om te koop te zetten. En ach, we zitten hier o zich wel prima.

9. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Mijn man is ontslagen, terwijl hem een vast contract was beloofd..

Maar wat ik nog wel het ergste vind is dat wij het huis maart 2008 hebben gekocht, en in augustus 2008 is de economische crisis begonnen.. Ik voel me hier niet thuis:(, en we kunnen niet weg, want dan blijven we met een restschuld zitten!!

Verder merk ik dat de zorg stukken duurder is geworden!

En de benzine is idioot duur! En daar hebben we ook last van!!!!

Ik kan vast nog wel wat noemen.. ;)

Gr.
    Carlien

10. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik zit sinds juli in de ww dankzij de crisis. Sinds ik in de ww zit nog nergens uit genodigd voor gesprek. Ze weten dan uiteraard niet dat ik zwanger ben!
    Dit scheelt ons al 500 euro in de maand! Minstens, want daar heb ik maar 100 euro onregelmatigheidstoeslag bij gerekend en dat is minimaal!
    Idd ook benzine prijzen, wij rijden minstens 800 km per week.
    Ons huis staat al 1,5 jr. te koop zonder een enkele kijker en gaan hier sowieso verlies op nemen.

Daarnaast zijn mijn ouders 2 jr geleden een nieuw bedrijf gestart, oude hadden ze verkocht, en die gaan het niet redden door de crisis! Vind ik nog wel het ergste!!!!

Doordit alles kunnen we veel minder sparen en stel ik het kopen van kleding uit! Koop ook vaak maar 1 ding per keer dan!

11. mol81

mol81 Niet meer actief

Helemaal niets. Hebben allebei een baan, vast contract en geen zicht op teruggang binnen de sector. We doen niets anders dan andere jaren en kunnen financieel prima rondkomen. Ik doe niets anders dan anders.

12. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier gelukkig nog weinig last van de crisis. Ben zelf vorig jaar van beroep gewisseld en dat heeft wel ingrijpende gevolgen gehad voor ons inkomen (maar dat was dus een bewuste keuze). Uitgaven zijn misschien iets meer geworden, maar that's all.

13. Saar22

Saar22 Niet meer actief

In januari afgelopen jaar is mijn man zijn werk kwijtgeraakt, gelukkig eind april weer een nieuwe baan. Overigens is hij nu al 2 keer zijn baan kwijtgeraakt dankzij de economische crisis (sinds 2008 hij werkt in de bouw op kantoor). Ik ben zelf in februari mijn baan kwijtgeraakt en heb nu besloten om thuis te blijven voorlopig bij de kleine. We hebben het nu niet breed, maar zijn wel super gelukkig.

Schoonvader werkte ook in de bouw en is zijn baan kwijt.
    Om ons heen zijn er best veel mensen die hun baan kwijtraken, bedrijf failliet zien gaan etc.

Mijn zus heeft met groot verlies haar appartement verkocht.
    Nou ja ik kan nog wel even doorgaan geloof ik.

14. MamavanMJ

MamavanMJ Niet meer actief

Dat er teveel mensen aan het solliciteren zijn ;) Veel concurrentie en weinig gesprekken.... Voor de rest gaat het hier redelijk zijn gangetje

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Genoeg....we hebben een bedrijf in de bouw en hadden in 2006 30 man in dienst. We zijn nu aan het afbouwen naar 10...
    We merken dat veel bouwbedrijven over de kop gaan, dat er niks meer gebouwd wordt, dat mensen niet meer kunnen/willen verhuizen etc etc.

Daardoor proberen wij op de centjes te letten om een buffer op te bouwen, maar dat lukt nog niet echt.
    Dus dat plan is verschoven naar januari ;)

We moeten harder werken voor het zelfde inkomen...

Maar goed, we hebben er vertrouwen in dat het na 2012 weer beter zal gaan. Ik vertik het om langer mee te werken aan Murphy's Law.

Het zal beter gaan!

16. Foxter

Foxter Niet meer actief

Niks, en de zaak van mn man heeft op elke vestiging een miljoen meer omgezet, terwijl het een electro technisch bedrijf is, we leveren aan de bouw. Dus zo heeeel slecht lijkt het niet te gaan voor ons.

17. p1982

p1982 Niet meer actief

we merken t heel erg.man werkt in de bouw ene reoganisatie naar andere.steeds spannend
    zelf op salarisadm.bij accountantkantoor en steeds minder klanten

18. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mag ik vragen in welke regio je woont p1982? Want bij ons is het het afgelopen jaar heel goed gegaan. Mocht ook wel want 3 jaar geleden ging het niet zo lekker.

19. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik ben begin dit jaar mijn baan verloren, maar gelukkig na 2 weken WW alweer aan de slag kunnen gaan. In mijn huidige werk is er wel de nodige spanning vanwege de crisis en ik heb ook al flink wat contracten niet verlengd zien worden helaas, maar gelukkig voor mij is men tot nu toe zo tevreden dat ik in ieder geval weer een jaar erbij heb...
    Verder, in financieel opzicht, merken we het natuurlijk wel, want ik ben 300 euro bruto minder gaan verdienen hierdoor, maar ach... We kunnen nog gewoon boodschappen doen, nu en dan (lees: eens in de paar maanden) uit eten, en de spaarrekeningen weten we ook uit de buurt van het nulpunt te houden, dus mij hoor je absoluut niet klagen.
    Het is jammer dat we niet meer die ruimte hebben die we een paar jaar geleden hadden, maar ach... We zijn hartstikke tevreden met wat we wel hebben en hopen maar gewoon dat het binnen een paar jaar weer de goede kant opgaat.

20. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik merk het helaas wel, ik ben vorig jaar mijn 2 banen kwijtgeraakt, wegbezuinigd. Nu kan ik niks meer vinden, in mijn sector is er weinig werk. (maatschappelijk werk) Tenminste, in mijn omgeving. Verder weg wel, maar dan zou ik 3 uur heen en 3 uur terug moeten reizen. Dat kan ik zelf niet aan.
    Dus nu al sinds vorig jaar hard aan het zoeken!

Deel Deze Pagina