Hoi dames , Misschien een stomme vraag maar ik heb eerder vandaag een was gedraait en toen was er nog niks aan de hand later op de middag nog een wasje aangezet alleen op het eind maakte hij een wat raarder geluid en eenmaal toen het progamma afgelopen was zag ik dat er nog voor een kwart water en zeep in zat. Paar keer geprobeerd de wasmachine te laten centrifugeren+ pompen maar ook dit deed niks, Hij bleef steeds op het eind op 1 minuut staan en dit water en zeep er nog steeds in... Nu het slangetje onder de wasmachine geprobeerd los te halen, Hier kwam maar een klein beetje water uit ... Uiteindelijk handmatig het water er maar uitgeschept en geprobeerd het filtertje te openen maar hier blijft ook maar water uitkomen... Misschien een hele domme vraag maar als jullie het filtertje schoonmaken draaien jullie dan ook de kraan dicht? Ik heb zo weinig technische verstand hahaha maar zit met me handen in haren zonder ook een handig iemand naast me die me wegwijs kan maken en stapels was
Geen idee of dit aansluit op jouw probleem, maar wij hadden ooit ook een machine die niet meer pompte en halverwege vol water mid-was ermee stopte. Wij hebben toen de pomp losgemaakt (even de techniek op Youtube opgezocht) en er bleek een haarelastiek onder het draaiende tandwieltje van de pomp vastgeklemd te zijn. Dat was inmiddels alweer 5 jaar geleden en nadat we het elastiek verwijderd hebben werkt hij nog altijd prima (alweer bijna een jaar of 20 inmiddels)...
Het is denk ik wel logisch dat er zoveel water uit komt omdat hij nog niet klaar is met het water weg pompen. Zit de filter verstopt? Want dan stopt die er mee. Anders hem toch even leeg laten lopen, en de filter schoonmaken! Het kraantje draai ik niet dicht met de filter schoonmaken!
We hebben het water uiteindelijk in de trommel zelf weg kunnen scheppen.. Het slangetje bij het filtertje eerst losgemaakt om te kijken als daar nog water uit kwam maar hier kwam dus geen water uit vandaar dat we het handmatig leeg hebben geprobeerd te maken. Maar er komt nog zoveel water uit dat alles zeiknat wordt nu ...
Nee op een gegeven moment stopt dat! Heb ook geen emmer nodig zeg maar.. Vaak een klein bakje waar ik dan nog een handdoek onder leg.
https://www.monteuropafstand.nl/wasmachine-reparatie/stuk/wasmachine-pompt-niet-af Misschien heb je dit allang geleden, dan sorry! Maar hier staan wel handige tips!
We hebben alleen onhandig de wasmachine gelijk op de grond staan dus er kan ook niet echt goed een bakje onder, Moet nu steeds stoppen bij een klein beetje water omdat anders het bakje overloopt.
Hier ook gehad. Heb toen allemaal handdoeken op de grond gelegt en het water maar laten gaan. Want dit is water wat in de machine nog zit niet wat uit kraan komt anders gaat t zo stinken. Daarna kwam ik er inderdaad achter dat ik allemaal elastiekjes van werk in werkshirt had laten zitten en die waren op het draaigedeelte gaan zitten. Onderaan wasmachine waar dus water ook uit spoot
Wij hebben dat ook een keer gehad. We hebben toen een monteur gebeld en die kon aan het geluid horen wat er aan de hand was. Advies was om te machine niet meer te laten maken (ook gezien de leeftijd).
We hebben het gisteren ook nog een keer geprobeerd maar we kunnen er niet echt iets onderzetten omdat de wasmachine gelijk op de grond staat, We hebben nog een stuk laminaat ook die kast in lopen en zijn anders heel bang dat het laminaat kapot gaat door het water.
Geeft hij geen foutcode aan? Ik heb het ook weleens gehad, maar toen werkte stekker eruit en erin. Dat heb je misschien al geprobeerd?
Onze wasmachine staat ook op de grond en het gaat prima. De meeste wasmachines staan op de grond met of zonder bak eromheen. Het is even passen en meten, maar je moet het filter toch eens in de zoveel tijd schoonmaken om dit soort dingen te voorkomen. Ik zou wat handdoeken op de grond leggen en een Tupperware bakje en het zo leeg laten lopen. Zet dan even een grote emmer naast je zodat je het Tupperware bakje makkelijk kan legen.
Heb je de filter er al uitgehaald? Je hebt onderin dat slangetje, daarnaast zit de filter, die kun je eruit halen. Heb je dat gedaan? Zit daar niet iets klem? Als ik hem leeg laat lopen die ik dat vaak ook met handdoeken eronder.
Hier ook gehad, was een splinternieuwe machine. Met bakjes het water eruit laten lopen, handdoeken erbij in geval van knoeien etc - was even een klusje, want veel water, maar ging uiteindelijk prima (en een monteur zou dat bv ook zo moeten doen, dat water moet er gewoon uit). En ja hoor… het was een elastiekje. Filter was verder helemaal schoon, niks aan de hand. Alles weer op z’n plek, en hij deed het weer.
Maar elke wasmachine heeft een slangetje. je opent het klepje van het filter en ergens zit het doorzichtige slangetje vastgeklikt. Welke wasmachine heb je?
Heb je bv geen wat platter bakje of bv een deksel van iets? Hier paste een deksel van een opbergbak er een beetje onder, was minder geknoei. En dus handdoeken eromheen etc. Het is even een irritant klusje om dat water goed op te vangen, maar ‘t moet wel gebeuren.
We hebben ook geprobeerd om eerst met dat slangetje het water af te laten lopen maar hier kwam eigenlijk bijna niks uit maar als er dus die filter willen open draaien dan dus wel veel water