7 jaar oude wasmachine is al 3x op rij gerepareerd. ..onschuldige dingen.. nu maakt hij toch een KABAAL bij het centrifugeren. .ik word er bang van. Alsof hij een blok hout aan het centrifugeren is!!!! Wat een gerammel zeg. helaas al ons geld net opgemaakt aan de woonkamer en achtertuin dus in 1x geld neerleggen voor een wasmachine lujt nu niet. of ik laat hem maken (weet niet hoe duur het gaat worden) of...wasmachine in termijnen afbetalen. Maar dan wel zonder rente. Welke winkels doen dit? Op internet word ik niet wijzer.
Bij de kringloper hebben ze vaak ook 2e hands wasmachines. Je hebt dan nog een jaar garantie erbij. Kan ook een optie zijn?
Afbetalen zonder rente bestaat in mijn ogen niet; dan is de machine an sich waarschijnlijk duurder dan elders. Je leent als het ware geld, en geld lenen kost altijd geld. Kun je niet van je ouders lenen? Misschien dat zij idd zonder rente willen lenen aan je?
Wij hebben dat ooit gedaan bij de bcc. Was nu kopen en jaar later betalen. Zonder rente te gaan betalen. Maar dan moet je wel echt voor binnen dat jaar betalen, na dat jaar ga je wel gewoon, behoorlijk, rente betalen. Kwam voor ons toen goed uit. Normaal doen we dat soort dingen ook niet, maar was voor ons ook inderdaad de wasmachine tijdens de verhuizing. Misschien kun je dus eens bij de bcc navragen of ze dat nog aanbieden? en anders inderdaad een kringloopwinkel misschien?
Vaak heb je gewoon winkels als Saturn etc waar je een kleine aanbetaling doet en rest betaald binnen 12 maanden. Daarna komt de rente
Zoek ook is een winkel met schade of fabrieks uitverkoop. Zo hebben wij een wasmachine super de luxe ding voor 500 euro. Met klein krasje en eigen merk was je nog minder kwijt
Ik weet niet of er iets tussen de trommel zit...zou best kunnen. Het geluid kwam ineens. Echt een ontiegelijk bonkend geluid.......niet uit te houden! Dacht dat als er iets tussen de trommel zit het dan meer een schrapend geluid maakt. misschien dat de lagers kapot zijn. Denk dat ik de monteur mail...en dan over 2 maanden een nieuwe koop. Dan krijgen we ook kinderbijslag natuurlijk. Scheelt ook weer!
Ik heb er 1 in de schuur staan waarbij er iets tussen de trommel zit, maakt echt een lawaai. TAKTAKTAKTAKTAK, ik denk 50 cent ofzo uit een broekzak. Misschien is het dat bij jullie ook wel!
Ik heb laatst op afbetaling een wasmachine bij de wehkamp gekocht. Prima ding en binnen een paar maanden afbetaald. De rente was te verwaarlozen vond ik
Euh... Het hele principe van lenen berust op het feit dat het geld (= rente) kost. Soms is er wel uitgestelde betaling mogelijk, maar houd er rekening mee dat als je over de gestelde termijn komt de +18% woekerrente gelijk als een malle begint op te lopen. Niet handig dus dat je gelijk ál je geld hebt uitgegeven en nu geen buffer meer hebt. Lenen is naar mijn idee dan ook geen oplossing. Even Marktplaats checken en met een jaartje een nieuwe kopen?
Hier ook gehad, zat sok klem, en koolborstels versleten kosten voor twee 20 euro vervangen kan zelfs die onhandige man van mij hij loopt weer als een zonnetje
Ik zou eerst nog es een hersteller er serieus naar laten kijken. En desnoods het een tijdje stellen zonder wasmachine (wassalons bestaan ook nog) of voor een tweedehands gaan. Ik leen alleen geld voor een huis. Al de rest betaal ik cash en spaar ik voor.
Ik weet niet hoe duur een wassalon bij jou in de buurt is, maar hier kost het 10 euro per was (wassen, drogen).
In lelystad zit een turkse man die wasmachines verkoopt super voordeling en bij ons doet die het al 3 jaar was destijds maar 199 euro. een AEG nog wel
Oef... duur! Ik doe toch wel drie wasjes per week en een gemiddelde wasmachine kost zo'n 450 euro (net even kieskeurig gecheckt). Doe er nog een droger bij van zo'n 500 euro (950 euro in totaal) en dan heb ik met zo'n 32 weken er al de kosten van een was/droogcombinatie uit. Ik kan me voorstellen dat dit handig is als tijdelijke oplossing, maar dit is echt niets voor op de lange termijn.....
Inderdaad kijken naar een tweedehands! Wij hadden onze vorige wasmachine bij de kringloop vandaan, een bauknecht van in meen 100 euro, en die hebben we na 7,5 jaar weggedaan bij de verhuizing vooral omdat de buitenkant was gaan roesten in de vochtige badkamer, maar hij waste nog altijd als een zonnetje! Als je geen 450 euro reserves meer over hebt: dat zou ik de volgende keer toch anders doen...
Nooooooit iets op afbetaling kopen!!!! (Behalve een huis dan). kijk eens bij de kringloop of marktplaats. en in het vervolg ervoor zorgen dat je een buffertje hebt om deze onvoorziene dingen op te vangen.
Goedkope wasmachine heb je al tussen de 200 en 300 euro. Kan nog te veel zijn natuurlijk. Kun je het niet lenen van familie en dan in een paar maande terug betalen? Op afbetaling zou ik niet doen. Je betaalt toch altijd meer dan als je ineens betaalt. Verder ook goed kijken naar de laagste prijs van wat je uiteindelijk wil en afdingen!