Graag jullie advies of misschien is er wel iemand op het forum die reparateur is? Mijn wasmachine is flink kapot. Hij is nu net 3 jaar oud en maakte eigenlijk bij aanschaf al wat meer geluid. Heb een ariston hotpoint maar kwam er net achter dat het gewoon indesit is. Ik heb hem gekocht omdat hij super stil zou zijn (niet dus) en er kan 9 kg in. Hij kan tot 1600 toeren centrifugeren. Al vrij snel na aankoop vond ik dat hij bij het centrifugeren toch wel veel geluid maakte maar hij stond waterpas en alles deed het goed dus zo gelaten. Paar maanden terug zag ik wat water onder de machine maar kon niet vinden waar het vandaan kwam dus dacht dat het misschien uit het putje omhoog was gekomen. (Machine staat in een bak met putje). Maar de laatste dagen met het centrifugeren werd de herrie steeds erger en vandaag vond ik de brokstukken beton eronder. Onder in de machine zit een betonblok en die is gescheurd en de stukken vlogen eraf. Weet iemand of reparatie nog zinvol is? Heb al wat gegoogeld maar daar word je niet vrolijk van. Enorme prijzen voor voorrijkosten als je al door de wachttijd van de klantenservice lijn komt. Tuurlijk wil ik ervoor betalen maar wat is normaal? Hoelang moet een wasmachine meegaan? Groetjes Floor.
Ik zou een nieuwe kopen Van whirlpool heb je er al een voor 350 en erg goed. Laten maken kost vaak ook rond die prijs als je uurloon/voorrijkosten/materiaal telt Ik zou de wasmachine trouwens nooit op een betonblok zetten? Vind dat wel vreemd en misschien komt daar de herrie door omdat het trilt op het beton? Wij hebben de wasmachine in een speciale wasmachinebak staan en hebben nog een apart dingetje in de bak liggen dat mocht er ooit 1 druppel water lekken dat de stroom eruit springt en de wasmachine dus uit gaat (beveiliging) erg handig mocht hij ooit lekken, en zo dus enorme waterschade/brand krijgen
Ik zou niet klakkeloos een nieuwe kopen, maar eerst eens teruggaan naar de winkel waar je hem gekocht hebt. Vraag als eerste hoelang je mag verwachten dat jou machine mee zou moeten gaan en leg dan je probleem op tafel. Wie weet komen ze gewoon met een nette oplossing. Lukt dit niet, dan kun je altijd de fabriek nog contacteren... Nee heb je, ja kun je krijgen.. Het enige wat ik niet begrijp, is dat je niet al eerder aan de bel hebt getrokken toen je erachter kwam dat er al iets niet klopte aan je machine. Dit was binnen de garantie termijn. Wie weet heeft dat blok al vanaf het begin niet goed bevestigd gezeten?
En ondanks dat de garantie is verlopen, kan je gewoon terug. Het is namelijk niet normaal dat een wasmachine 3 jaar meegaat. Je hebt recht op een degelijk product en dat is dit dus niet.
garantie zegt idd niet alles. Extra garantie bijkopen is ook onnodig, voor elk gebruiksvoorwerp staat een bepaalde termijn waarin je mag verwachten dat die blijft werken. 3 jaar voor een wasmachine is gewoon onacceptabel. Ik zou hem laten nakijken, want als het niet jullie fout is (bv uit het raam geflikkerd) dan hoef je daar niets aan te betalen.
Bedankt voor jullie reacties. Tsja waarom heb ik niet eerder actie ondernomen? De vorige bewoners hebben een soort lekbak gemetseld waar de wasmachine en droger in staan. Hoe dom ook maar ik dacht dat het extra geluid van het weerkaatsen van de tegels was... Ik heb geen geluk met wasmachines, mijn eerste van whirlpool heeft het niet lang uitgehouden en deze dus ook niet. Mijn man belt morgen naar de service lijn, heb hem namelijk online gekocht dus geen winkel om langs te gaan. Weet inmiddels wel dat als deze weg is er een echt goede machine gaat komen, maakt me niet uit wat die kost als hij het maar blijft doen. Dus als iemand nog een goeie weet? Groetjes Floor.
ik heb vorige week een topic geopend over een nieuwe machine, omdat deze hier ook kapot is gegaan! Ik heb nu een Bosch i-dos gekocht. Hij was wel echt duur, maar wij hebben er nu voor gekozen wat meer uit te geven zodat deze echt lang mee kan. We waren 1299 euro kwijt (slik) maar hebben 10 jaar garantie op de motor. Ik heb er nu mee gewassen en wat een geweldig machine!!! Mijn ouders hebben altijd Miele gehad, maar in de winkel raadde ze me deze aan (en miele is ongeveer net zo duur) Zelfs het wasmiddel doseert hij zelf, ik heb gewoon een volle fles in een bakje moeten gieten, en dan neemt hij daar zelf van af. Hij weegt de was, en doet verder alles automatisch, zoekt het vuil, het materiaal enz. en a.d.h. daarvan wast hij. Super stil en heerlijk schone, frisse was!!!
Producten - Wassen en drogen - Wasmachines - List En dan de bovenste...alleen hebben wij er dus 1299 voor betaald bij EP (electronic partner)
Miele wordt altijd aangeraden, de beste machine die er is zeggen ze. En je mag wel een langere levensduur van je wasmachine verlangen, wettelijk gezien. Dus zou teruggaan naar de winkel. De Nederlandse wet gaat voor in dit geval
Wauw, als hij nou ook nog strijkt en de kasten weer inruimt dan bestel ik hem direct! Als deze niet meer te maken is dan wil ik ook wel zo eentje. Op dit moment kan het me niet schelen (nou ja, tot op zekere hoogte, het is en blijft een wasmachine) wat hij kost als hij maar langer mee gaat en goed wast. Hoeveel kilo kan er in en hoeveel toeren? Groetjes Floor.