Ik ben me aan het oriênteren op een nieuwe wasmachine want onze huidige is aan zijn eindje. (slijtage aan de lagers met name) We hebben nu een 6 kilo, gekocht pre-kindertijdperk. Ik draai nu 1, soms 2, wassen per dag, ik wil dus een grotere. Is een 9 kilo voldoende, of is een 10kg (11 of 12.. wat heb je?) beter voor een gezin van 5 ? Voor de gezinnen met 3+ kinders: - hoeveel kg hebben jullie? - welk merk machine hebben jullie? - ben je er tevreden mee? - .. andere tips? Dank u
Wij zijn met 5. Ik heb een 9kg wasmachine. Heb meestal om de dag een was. Ik heb een Siemens ben er zeker tevreden mee
Net vorige week een nieuwe gekocht. Hier een gezin van 5. Van 7 kilo ding naar 11 kg gegaan. Was niet perse nodig om zo’n joekel te doen maaaaar… Wat een genot. Bovendien groeien de kinderen als kool en hun kleding ook met de tijd dus dan vult dat ding wel sneller. Ding is bijna niet vol te krijgen. Nadeel: droger kan niet een volle wasmachine aan. Nou ja, kan wel maar dan de waterbak tussendoor ff legen. Ik heb trouwens Samsung, zowel droger als wasmachine. https://www.coolblue.nl/product/947002/samsung-ww11dg5b25aeen-super-speed.html
Hier een 9 kilo van Bosch. We zijn met 7 (5 kinderen). Draait gemiddeld 2x per dag Bevalt goed maar ik zou eigenlijk een grotere willen.
Hier 4 kinderen, en een 9 kg wasmachine van Siemens. Sinds 7 jaar deze en doet het nog prima. Ik doe meestal 5 wasjes per week. Ik vind 9 kg precies goed. Ik hou niet van het draaien van (half)lege wasmachines. En ik heb ook niet zoveel kleding voor de kinderen. Dus met een nog grotere trommel zou ik minder vaak gaan wassen en dat vind ik niet handig. Vlekken gaan er minder goed uit als het lang staat. En het past nu precies op mijn waslijnen. Ik heb 4 grote wasmanden, als die vol zijn ga ik wassen en dan heb ik precies een volle trommel. Als de wasmachine nu kapot zou gaan zou ik weer 9 kg kopen.
Wij hebben een 8kg machine van Bosch, draait dagelijks, meestal 1 keer, soms 2 keer. Verder een prima wasmachine.
10 kg, gezin van 5. Ik draai een stuk of 10/12 wassen per week. Er wordt veel gesport bij ons wat voor meer was zorgt.
Bedankt allemaal! Ik hou me inderdaad voor dat kleine kinderen groter worden en meer plek gaan innemen in een machine. (edit : de kleding van de kinderen dan he? ja, de kinderen zelf theoretisch gezien ook maar goed ) Sporten doen ze hier nog niet (op zwemmen na), maar wel een goede reminder om dat ook mee te nemen! Ik denk dat ik voor een 10 of 11 kg wil gaan. Onze droger is een 9 kilo (die had ik al groter gekocht) maar ik gooi niet alles in de droger dus dat komt denk ik wel goed.
Onze wasmachine is 10 kilo. Nu in winter heel blij mee met al die hoodies in maat m en s. Man wat hebben pubers veel was. Ik draai denk een keer 10 in week één was.
Wij hebben net een nieuwe, van 7kg naar 9kg gegaan. Maar let op, het gewicht zegt niet alles, toen ik aan het kijken was viel mij op dat 9kg van het ene merk een veel kleinere trommel had dan het andere merk met 9kg. Sommige 9kg trommels waren kleiner dan mijn oude 7kg. Ik heb nu aan het begin van deze nieuwe machine mijn wasgoed weleens gewogen maar ik zit met een volle draai vaak tussen de 4 en 6 kg, die 9 kom ik echt nooit aan. Mijn tip is dus kijk ook naar de inhoud van de trommel en niet alleen naar de kilo’s.
Dat een volle trommel geen 9 kilo weegt is op zich wel logisch want het ligt er natuurlijk aan wat je erin doet. Ik dacht zelf dus dat het vulgewicht de grootte van de trommel betekent, en dat dat dus wel dezelfde afmetingen heeft. Maar niet dus? Ik ga ff google'en..
Uhm zou ik niet durven zeggen want sinds ik een dochter heb, heb ik ineens ook een roze/beige fijne was erbij en mijn oudsten zitten nu beide op voetbal met 2x trainen en 1x wedstrijd dus ik heb wel nog verschillende wassen. Maar daar waar ik eerst vaker beddengoed of handdoeken moest doen kan dat nu wel makkelijk in een trommel.
3 kinderen, wasmachine 8kg Siemens en droger 9kg van Miele. Ik was zo'n 15 wassen per week. Ik draai niet minder wassen sinds ik een grotere trommel heb. Voor bijv witte was heb ik bijna nooit een volle trommel. Bevalt goed, maar houd er rekening mee dat niet alle programma's 8 of 9 kg kunnen draaien. Vaak gaat dat om het eco en katoen programma, snellere programma's kunnen vaak op 4 of 5 kg. Ik zou letten op: - snelle programma's - dat de machine zich aanpast nav de was die erin zit - uitgestelde start - schoonmaakprogramma (trommelreiniging)
Aeg wasmachine 9 kg zeer tevreden mee Aeg droger 8 kg Gezin van 5 personen. Hoeveel wassen in de week geen idee ik was gewoon wanneer de mand vol is. Lang niet alles gaat in de droger wel standaard handdoeken, ondergoed sokken etc.