Wasmachine geeft vlekken

Discussie in 'De lounge' gestart door Amethist, 5 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amethist

Amethist Niet meer actief

Echt zó irritant!

Van het weekend heb ik de wasmachine laten draaien op 90 graden met 2 vaatswastabletten (vaatwastabletten? HUH?....Jaaaa, vaatwastabletten, werkt altijd als een trein ;)) om 'm eens te reinigen. Dat doe ik ca. 1x per maand. Maar nu heb ik ineens elke keer van die vieze bruin-grijze vlekken in de was. Niet altijd en niet bij alles. Maar ik haal net beddengoed uit de wasmachine en daar zit het ook in. Ik heb met een doekje nogmaals de rubberen ring gereinigd, ondanks dat die nagenoeg niet vies was (daar zit ook wel eens van dat vieze bruin-grijze spul).

Hoe kan dat nou? Ik heb 'm toch juist gereinigd en dan krijg ik nu ineens die vieze vlekken. En, misschien nog wel belangrijker, hoe kom ik ervan af? En hoe voorkom ik dat het weer eens gebeurt?

Heeft iemand de oplossing?

2. Veroo

Veroo Actief lid

7 nov 2013
    107
    1
    0
    NULL
    NULL
    Klinkt als kalk.. Misschien een leiding verstopt?
    Ik heb dat een gehad en toen bleek een sok in de leiding geraakt te zijn. Mijn vader heeft em toen weer gefikst, want ik ben daar allesbehalve handig in...

3. PinkPanther

PinkPanther Actief lid

16 dec 2013
    131
    5
    18
    NULL
    NULL
    90 grade met wat soda. Kan ook wasmachine luis zijn of roest. Maarja eerst 90 graden met wat soda zou ik proberen.

4. petrova

petrova Actief lid

Dat zijn vlekken van vetluis. De vetluis (zeg maar ophopingen van zeep en resten weet ik wat allemaal) zit ook op plekken waar je niet bij kan, buiten de trommel.

Lijkt me dan dat die vaatwastabletten niet toereikend zijn.

Gebruik je veel wasverzachter? Vloeibaar wasmiddel? Daardoor kun je het sneller hebben.

Zelf heb ik nog nooit echt last van vetluis gehad, maar wikipedia zegt:

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Soda inderdaad ipv vaatwastabletten. Doe ik ook altijd.

6. Amethist

Vetluis? IEUW, wat klink dat goor :).

Ik gebruik geen wasverzachter, maar wel vloeibaar wasmiddel.
    Ik ga eens soda scoren dan. Enne...doe ik dat dan in het wasmiddelbakje, of kan ik het ook in de wasbol doen?

7. petrova

petrova Actief lid

Zal geen verschil maken of je het in de bol of in het bakje doet lijkt me zo :)

8. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    klinkt als wasluis! Soda en even een lege trommel op 90 graden is het weg!! En even het zeepbakje schoonmaken!!!

9. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Wij hadden dat ook en de machine zelf was stuk.
    Gelukkig heel makkelijk te maken.
    Wij kregen van de monteur de tip elke maand op 90 graden met voorwas en dan calgon erin gooien.
    Tast niet je rubbers of machine aan.
    Azijn en Soa dus wel als je dat te vaak doet en te weinig dan heeft het geen effect.

10. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.299
    2.553
    113
    ik ben gestopt met vloeibaar wasmiddel. Was het zat om steeds zo'n stinkende machine te hebben en grijze vlekken in mn witte was.
    Was 1 x per maand op 95 wat dweilen enzo.

Rest op 40 o 30 graden en alles wordt zoveel schoner. Zelf hydrofyls die helemaal grauw waren zijn dankzij witte reus poeder.

Voor mij dus geen vloeibaar meer. Alleen voor donsjas heb ik nog speciaal spul.

Trouwens met poeder doseer ik altijd maar tweederde van wat wordt aanbevolen en nog is alles schoon.

Nog voordelig ook

11. Amethist

Hm, ja ik had wel vaker gehoord dat vloeibaar wasmiddel eigenlijk minder goed voor je machine is dan poeder. Ik denk dat ik maar op maak wat ik heb en dan ook over ga op poeder.

12. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik was ook niet meer met vloeibaar.. Heb altijd de tabletten van Ariel. Wel duur maar wel schoon. 1 tablet voor minder was, 2 voor veel was en een halve voor hele kleine wasjes. Los poeder maakt altijd zo'n rommel.

Heb er trouwens nog nooit van gehoord van die vlekken in je was.

13. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Heb ik ook gehad, die vlekken in de was! Was bij mij geen vetluis maar brr vkekken kreeg ik er ook niet meer uit bij volgende wasbeurten.
    Wat ik nu doe: 1x per week 90 graden wassen met alleen handdoeken. Bij elke was extra water laten spoelen en bij het uitkoken doe ik er zelf nog een gieter water bij via het bakje. Ik heb nu al een poosje geen last meer van die vlekken.

14. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    ik had het van de week ook vlekken na het wassen en hier zat de pomp verstopt.

Deel Deze Pagina