Onze wasmachine, een Siemens van 5 jaar oud, destijds iets van 600 euro, is ermee gestopt. Ik kwam boven om er een nieuwe was in te doen, rook de ruimte waarin hij stond sterk naar gesmolten kunstof/plastic. Ik meteen de stekker eruit getrokken, de geur kwam boven uit de achterkant van de machine. Als ik de stekker erin doe dan doet het display helemaal niets. Aangezien hij al een paar jaar draait op 1 riem, de monteur zei zolang ie t nog doet, doet ie t, wil ik er niet teveel geld meer in stoppen. ga er eigenlijk al vanuit dat deze overleden is, en we een nieuwe moeten kopen. Zal ik een monteur langs laten komen om dit na te kijken? Ik had stiekem de hoop dat er meiden zijn die dit zelf ook eens gehad hebben en t alleen een gesprongen zekering oid blijkt te zijn. Alvast bedankt!
Klinkt alsof de printplaat stuk is. Deze kun je vervangen. Is alleen wel een duur grapje. Maar altijd wel goedkoper als een nieuwe wasmachine. Dit moet idd door een monteur vastgesteld worden. Een siemens van 5 jaar oud zou best nog wel een paar jaar mee kunnen gaan mits hij goed is onderhouden.
heb je geen handige man (of vrouw natuurlijk) in de familie/vriendenkring die voor je kan kijken? Misschien is het wel iets kleins, scheelt weer monteurkosten.
De zekering lag er uit in de meterkast zag mijn man vanochtendvroeg, het display doet het weer. Heb de bovenkant eraf gehaald maar ruikt sterk naar gesmolten plastic van binnen, maar er is helemaal niets te zien, zit nu te twijfelen of ik een kort wasje zal draaien en er bij zal blijven om te kijken of t weer gebeurt. Maar denk dat t wijzer is om de monteur maar even af te wachten.. toch wel link altijd zulke dingen. Wat zouden jullie doen?
ik zou het er niet op gokken en mijn ervaring met monteurs is dat je van dat geld een goedkope nieuwe kunt kopen. Wij hebben een indesit van 270 ofzo en hij draait al 8 jaar als een zonnetje. Maar goed, kan een gelukje zijn natuurlijk.... volgende keer koop ik weer een indesit.
Je kunt er misschien gewoon een monteur naar laten kijken? Dan hoef je alleen maar de voorrij kosten te betalen.... Hoor je vanzelf of het nog te maken is en wat dat dan gaat kosten.... Balen zeg!!
dit heb ik tot 2 keer toe gehad met mijn wasmachine. wat al gezegt word hier printplaat waarschijnlijk. of de draden daarnaar toe die gesmolten zijn.. ken je niks aan doen is gewoon zo. misschien dat je kan proberen bij de fabrikant of winkel waar je hem gekocht heb. of er nog iets van garantie mogelijk is. maken is inderdaad wel goedkoper dan een nieuwe wasmachine. maar ja als er dan ook NOG iets kapot is in de wasmachine dan ben je en de voorij kosten kwijt van de monteur en moet je snel beslissen of je hem wil laten maken door de gene. als het dan te duur is voor de maken ben je alsnog dat van de monteur kwijt die voorijkosten en daarna nog het geld van de nieuwe wasmachine. Ik heb een wasmachine van wirlpool 7 kg nu. en die doet het super goed vind ik. en hij was geloof ik 400 euro. ik was er nu 3 jaar al in. Lekker makkelijk te bedienen ook deze die ik nu heb is niet kapot gegaan trouwens !!!!! maar mijn vorige wasmachine tot 2 keer toe hiervoor...
hmm, ik weet al wat meer, heb hem aangezet om te kijken wat hij zou doen, hij pompt wel wat water en wil gaan draaien, maar doet dat vervolgens niet. hij tikt, dus ik vrees dat er iets met de motor oid aan de hand is.. bel morgen evengoed de monteur maar heb eigenlijk nog weinig hoop. En dit komt natuurlijk altijd in een maand dat je het niet kunt gebruiken..
Je kunt hem open maken. Achterkant eraf. Als het goed is zie je een snaar zitten. Soms is die eraf gegaan als die eraf is gegaan of je haalt hem eraf dan kun je de trommel apart van de motor laten draaien. Probeer maar eens aan de achterkant te draaien of dat soepel wil. Soms zit er een sok tussen en dan wil de motor wel draaien maar zit de trommel te vast. Dan weet je wat het probleem is. Draait de trommel wel soepel dan is de kans groot dat het aan de motor of printplaat ligt.
Ik kan via de voorkant als de deur open is, de trommel gewoon ronddraaien, hij loopt iets aan maar wel soepel. heb zelf t idee dat t wat aan de aandrijving is. Is dat hetzelfde of moet ik m echt van de achterkant openmaken? haha sorry ben niet zo handig met dit soort dingen Als het aan de printplaat ligt, dan moet het display het toch ook niet doen? of zie ik dat helemaal verkeerd?
ik had gelukkig mijn wasmanden net he-le-maal leeg gewassen dus ik kan ff vooruit, en doe nu iedere dag een wasje bij schoonmoeder/moeder dus er is geen nood aan de man maar ja toch mis je m meteen he
Over het algemeen doet de display het niet. Maar omdat de stoppen eruit zijn gegaan vermoed ik toch kortsluiting in de prinplaat waarbij misschien sommige delen intact zijn gebleven zodat de display het wel doet. Een vastgelopen sok of bh beugel zal het niet zijn omdat de trommel wel draait als je hem met de hand beweegt. Verder zou je kunnen denken aan iets met de water/overloop beveiliging. Omdat hij wel iets water pakt maar niet doorzet en dan stopt. Misschien schiet hij in de beveiliging. Tja en dan zou de snaar tussen de motor en de trommel er af kunnen zijn gegaan. Zonder die snaar komt de trommel niet in beweging, maar maakt de motor wel geluid en doet hij zijn programma zonder dat de trommel draait. Dat kun je dus aan de achterkant zien als je de plaat losmaakt. Ik zou gewoon een monteur laten komen en hem laten vaststellen wat er is en dan kun je gaan beslissen wat je wilt doen. Laten maken of een nieuwe.
Zou er toch even een monteur naar laten kijken, vind het maar niks wasmachines en drogers en kortsluiting!!!
Heb ook ooit zoiets gehad, bleek er een potloodje van Ikea in te zitten ergens..er uit gehaald door monteur (die we overigens vaag kennen) en hoefde maar 10,- te betalen..man heeft de helft van dat geld al opgebruikt aan benzine want hij woont niet in mijn stad.. maargoed, dat kleine kreng er dus uitgehaald en hij loopt weer als een tiet Hoop voor jou dat het zoiets ook is! Bij mij deed de display het nog, hij startte het programma nog, maar met water pakken stopte hij na 2 seconden ofzo..
Bedankt meiden! Ben flink aan t speuren op internet, denk zelf dat de koolborstels stuk zijn of idd een snaar/riem. hij geeft gewoon water, pompt af, de motor doet het wel, en hij klikt ook dat ie wil gaan draaien enz maar doet t vervolgens niet. Hopelijk komt er morgen al iemand kijken, hou jullie op de hoogte
hmmm, de monteur is geweest,heb m gevraagd om te kijken of het nog te redden viel, de koolborstels waren ernstig versleten en hebben sluiting veroorzaakt in de printplaat, die moet vervangen worden, geintje gaat al snel rond de 275 a 300 euro kosten! Dan kunnen we beter een nieuwe machine kopen toch? heb een goede zanussi gezien, zusje en buren hebben m ook en zijn zeer tevreden, voor 320 euro. Nu heeft hij er alleen (ongevraagd) al nieuwe koolborstels ingezet a 59 euro, als we ervan af zien om te laten repareren hoef ik die toch niet te betalen? zou dat zo raar vinden! hij belt straks wat de prijs wordt van de reparatie.. zit er nu echt mee in mijn maag.
ik zou er niet weer een was mee draaien totdat je weet waar die lucht vandaan komt hoor... je kan ook zelf de kap eraf schroeven en misschien zie je dan zelf wel wat er aan de hand is... gelukkig heb ik zelf een hele handyman die alles kan repareren dus heb dat probleem nooit