Mirena spiraal na de bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door marike, 14 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Hoi Dames,

Ik wil weer de mirena spiraal gaan gebruiken. Hoelang moet ik wachten voordat ik hem kan laten zetten en ik vraag me af of er dames zijn die verschillen hebben gemerkt van menstruatie na de bevalling. Lengte en bloedverlies.

2. Redhead

Redhead Fanatiek lid

28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Na 6 weken!
    Ik heb hem laten plaatsen 4 weken terug. Jammer genoeg heb ik sindsdien steeds wat bloedverlies. Ik hoop dat dat snel over gaat, anders laat hem er weer uithalen.

3. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bij mij kon het pas na 3 mnd. Bij 6 weken geprobeerd maar baarmoeder was nog te week (waarschijnlijk door zware bevalling/inleiden/vrij groot kindje/hoofd).
    Heb hem nu een jaar en in dat jaar denk ik 2 keer ongesteld geweest. Verder geen bloedverlies.

Succes!

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hier werd altijd gezegd 10-12 weken na de bevalling.

5. LailiejLoe

LailiejLoe Niet meer actief

Zal het plaatsen na de bevalling pijn doen?

6. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vond het wel mee vallen. Beetje gevoelig tijdesn het zetten maar daarna niet meer.

En mijn bevalling was een beetje een hel, dus vergeleken daarbij was het plaatsen van de spiraal peanuts hahaha;):D

7. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hier voelde ik niet veel van het plaatsen en verwijderen.
    Beiden keren lieten ze me hoesten en dan gaat de boel een beetje openstaan en gaat het wat makkelijker.

8. misa

misa Niet meer actief

Volgens mij kan het na 6 weken. Ik heb het ook gedaan. Fijn is het niet, maar ze zeggen dat het minder pijnlijk is dan, omdat alles juist verwijdt is (geweest) door de bevalling.

Maar ik vond het een vreselijk ding en had er op allerlei mogelijkheden last van. Dus hier niet weer!

9. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Hier mocht het volgens mij ook pas na 12 (?) weken..
    Zetten gebeurde tijdens menstruatie.

Had de hele dag wel zo'n zeurend gevoel in mijn onderbuik, niet fijn.
    Daarna ook nog wekenlang bloedverlies gehad. Toen een paar maanden nergens last van gehad en daarna gewoon weer maandelijkse menstruatie ;)

10. quschke

quschke VIP lid

12 jun 2010
    6.029
    0
    0
    limburg
    #10 quschke, 14 feb 2012
    Laatst bewerkt: 14 feb 2012
    Toevallig heb ik vorige week de na controle gehad bij vk, en ook ik kreeg het advies pas na 10 tot 12 weken na bevalling de mirena te laten plaatsen.

Heb net met ha gebeld en hij zegt vanaf 6 weken. Omdat alles dan nog weker is, zou het dan gemakkelijker zijn.
    Dus volgende week gaat hij hier geplaatst worden...

11. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Nog even wachten dus :) Ik ben 11 dagen geleden pas bevallen. Voor de zwangerschap was ik met de mirena spiraal helemaal niet ongesteld. Ik vond het heerlijk! Hoop dat dat nu weer het geval is, maar ik kan me zo voorstellen dat het veranderd nu er een kind in de baarmoeder heeft gezeten. Afwachten maar....

12. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    Ik heb de Mirena 10 weken na devbevalling laten plaatsen en voelde er niets van. Merk wel dat ik een beetje verdrietig ben, omdat de zwangere periode nu echt voorbij is :('''

13. quschke

quschke VIP lid

12 jun 2010
    6.029
    0
    0
    limburg
    Ja die gevoelens ken ik heel goed!

14. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    verstandelijk gehandicaptenzorg
    limburg
    Blijkbaar staat op de verpakking van de spiraal dat hij met 6 weken geplaatst mag worden, maar mijn vk adviseerde niet voor de 8 weken

behalve wanneer je eerder ongesteld worden dan kunnen ze hem dan plaatsen.

Ga hem ook uitproberen want denk niet dat ik nog meer kinderen wil, vond deze bevalling al heftig genoeg

Deel Deze Pagina