Wanneer weer scheren na de bevalling ivm hechtingen?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Doortje25, 18 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Het is misschien een rare vraag en ja, waar denk je overna, maar ik vroeg me af hoe jullie dat gedaan hebben...

Voor de bevalling heb ik het daar beneden heel netjes bijgehouden, maar tijdens de bevalling, nu 3.5 week geleden, ben ik flink ingeknipt en dus gehecht. En nu durf ik me daar beneden dus echt niet te scheren... :) Mijn hechtingen zijn ook nog voelbaar en gevoelig, dus het is ook nog geen goed plan, maar ik vroeg me af wanneer jullie je daar weer voor het eerst schoren na de bevalling? En dan vooral ivm. de hechtingen...

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.736
    1.059
    113
    Ik deed (had totaalruptuur) de voorkant en zover als ik durf de gewoon scheren. En waar de hechtingen begonnen heb ik het tot ongeveer 5wkn na bevalling laten 'staan'. Nu let ik alleen ff op dat ik t litteken niet raak..

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hier ongeveer zoon beetje hetzelfde...

Na 1,5 week ongeveer begonnen zodat ik zeker wist dat de knip geheeld was en er niet een verdwaald haartje in kon komen en gaan ontsteken ofzo:)

Maar dus eerst de voorkant en ongeveer tot de helft van de schaamlippen.. Zodat het er toonbar uitzag haha
    En zo steeds een stukje verder..

Maar moet eerlijk bekennen dat ik het bij het gaatje in de buuurt dus knip.. Nog steeds wel een beetje eng vind en dus ook geen druk zet op t mesje.. Ga er voorzichtig overheen

4. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik eh, dat zien we dan wel weer!
    Net zoals bij de vorige keer, ik doe het nu weer wel dus op een gegeven moment ben ik toch echt weer gaan scheren ;).

5. 11oktober

11oktober Actief lid

28 jul 2011
    266
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de eerste 3/4 weken niets gedaan (wat voelde ik me vies!!) maar ik durfde echt niet. Daarna 2 weken lang de voorkant en een stukje de schaamlippen (wat een opluchting! :) ) Ik probeerde toen voorzichtig richting de knip maar merkte dat het erg gevoelig was en dan had ik gelijk weer een paar dagen een gevoelige plek. Dus weer even gewacht.
    Na een week of 6/7 weer voorzichtig begonnen en toen ging het al beter. Na een maand of 2 had ik er niet eens meer erg in dat ik geknipt was en kon ik dus weer 'gewoon' scheren!

6. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Ik ben ook ingeknipt met de bevalling en durfde na de tijd niet te scheren.
    Dat heb ik dan ook pas gedaan toen ik zeker wist dat het genezen was en de hechtingen eruit waren gevallen.
    Toen de hechtingen er nog in zaten deed ik wel bij het schaambot (ja toch? heet het schaambot? haha!) wel maar veder dan dit ging ik! :D

7. mieke1987

mieke1987 Lid

3 mei 2011
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ook, ik heb een week na de bevalling het een beetje netjes bijgewerkt, voelt voor jezelf ook weer wat prettiger . Enja even laten staan idd waar hechtingen zitten, dat komt vanzelf wel weer .

8. Linana

Linana Niet meer actief

Ik heb vandaag weer "geschoren"
    Alleen de bikinilijn aan de voorkant en de venusheuvel. Alles verder naar achteren laat ik nog even voor wat het is. Mijn knip was licht gaan wijken en is nog niet helemaal dicht, dus daar laat ik het nog ff met rust

9. Chai

Chai Niet meer actief

Venusheuvel? :D lol

Deel Deze Pagina