wanneer pas geboren baby na buiten..???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door samantha1985, 18 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

hoi

Me zoontje is net 5 dagen oud
    en kreeg te horen dat ik met hem na buiten mag omdat hij al op ze geborte gewicht weer zit en eigelijk al 20 gram er over heen zit....

Is dat nu niet te kort om zo kleintje nu al mee na buiten te nemen...?
    meestal zie je pasgeboren babytjes pas met 2 a 3 weken buiten...

Wij willen vrijdag als mooi weer beetje is ff alleen na de suppermart gaan en dan weer na huis....
    Ook ivm met mij vocht voeten die ik na de bevalling nog heb overgehouden en ietjes ergers is geworden tijdens de bevalling...

2. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Hoi!

Gefeliciteerd met jullie kleintje! Met 8dagen gingen wij voor het eerst naar buiten met onze kleintje. Een vlot bezoekje aan zijn opa en oma.

3. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    Mijn zoontje is op 8 december 2008 geboren het was toen echt flink koud buiten tussen de -2 en +2 graden maar toen hij 5 dagen oud was liep ik al wel met hem buiten.
    gewoon lekker warm aangekleed in de kinderwagen met een handwarme kruik bij zijn voetjes.

dus als je naar buiten wil en de kraamhulp zegt dat het mag dan kan het gewoon.. als je gevoel zegt dat je nog even wilt wachten moet je ook vooral daar naar luisteren het is jou zoontje.

4. Miran6

Miran6 Actief lid

31 jan 2010
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tegen mij zeiden ze dat ik naar buiten mocht als mijn zoontje over zijn geboorte gewicht was. Maar goed naar je eigen gevoel luisteren. Je kan altijd een extra dekentje meenemen voor als je zoontje het te koud krijgt, of gewoon in laagjes aankleden.

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier was 't ook toen 'ie weer op z'n geboortegewicht zat. Voorwaarde was wel dat 'ie zichzelf op temperatuur moest kunnen houden, maar dat ging al vanaf het begin prima.

Wij zijn op dag 3 al een blokje rond wezen lopen, toen zat 'ie dus weer op z'n geboortegewicht. Was echt maar een kwartiertje ofzo hoor, maar ik vond die frisse lucht wel even lekker!

6. Rosado

Rosado Niet meer actief

Als je kindje al weer op minimaal het geboortegewicht is én zichzelf goed kan warm houden mag je met hem naar buiten. Als je er niet zeker van bent of je hem warm genoeg (of misschien te warm) hebt aangekleed, kan je 'm tempen voor je naar buiten gaat en dan weer als je terug komt. Als zijn temp dan te laag is weet je dat je 'm in het vervolg iets warmer aan moet kleden en als zijn temp te hoog is kan je een laagje weglaten in het vervolg.

Ik ben voor het eerst met Ayla naar buiten gegaan toen ze een week was.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij mochten ook al snel naar buiten. Ik geloof op dag 10, maar op 9 had het ook gemogen van de kraam als het weer beter was geweest.

En ons jochie heeft van dag 4-6 op de neonatologie gelegen omdat hij dit 10% was afgevallen. Op geboortegewicht was hij dus nog niet met 10 dagen, maar hij had al dagen geen kruik meer nodig.

Het was ook een zomerkindje, in de winter zou ik ook wat langer wachten..

8. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Nathan is 5 januari geboren en het vroor toen.
    Dag 5 mochten wij naar buiten. Hij kon zich goed zelf warmhouden en was boven het geboortegewicht. We zijn een rondje gaan wandelen van een kwartiertje ofzo maar oh wat was dat lekker even naar buiten:D En natuurlijk trots achter de kinderwagen;)

9. Romana

Romana Actief lid

1 jun 2010
    443
    0
    0
    Ben na een week met hem naar buiten gegaan, gewoon lekker warm aangekleed, kinderwagen in en hoppa..... Heb helemaal geen toestemming of zo gevraagd, heb ook niet gehoord dat het niet mocht..... vond het gewoon heerlijk om met hem buiten te lopen.

10. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Met 5 dagen oud. Hij zat toen weer op zijn geboortegewicht en het was 30 graden buiten ;). Met de auto ergens heen hebben we gedaan toen hij 2 weken oud was.

11. Maia

Maia Niet meer actief

wij mochten naar buiten toen ze nog niet op haar geboortegewicht zat (had ze wat moeite mee), maar wel na 8 dagen. Toen kon ze zichzelf goed op temperatuur houden en ze zat alweer bij haar geboortegewicht in de buurt dus toen kregen wij groen licht. Vond het wel even lekker om weer buiten te zijn.

12. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    Ik mocht met Isa na 8 dagen naar buiten (naar de hoek van de straat en terug zeg maar), moet wel zeggen dat ik na haar geboorte 4 dagen in het ziekenhuis heb gelegen met zw.vergifteging en dat ik veel bloed had verloren.....

13. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    Bij de eerste mochten we pas na 10dagen naar buiten maar hij was al buiten geweest toen we uit het ziekenhuis kwamen dus snapte het niet helemaal maar goed was de eerste en was nog erg jong...
    Bij de 2de zat ik na 2dagen al lekker in de tuin met baby in warme kleertjes mutsje en omslagdoek in het zonnetje ze zag wat geel dus moest in het daglicht en binnen kwam de zon niet zonder dat het ging broeien op de slaapkamer dus lekker buiten gezeten 3x per dag dik een half uur.
    Na 5dagen bracht ik mijn zoontje samen met baby en kraamhulp al naar de creche terwijl ze niet op haar geboorte gewicht zat nog. Dus ik denk dat het toch ook veel met de kraamhulp persoonlijk en de weers omstandigheden te maken heeft.

14. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    Wij zijn na een weekje een klein blokje om gegaan! (ze was na 3 dagen al 50 gram boven het geboorte gewicht)
    Het was behoorlijk koud, maar met een jasje, mutsje, wikkeldoek, dekentje en warme kruik bleef de kleine héérlijk warm.

Mijn kraamverzorgster verteld mij dat ze deze richtlijn ook aanhouden zodat de moeder ook weer voldoende is aangesterkt en niet halverwege flauwvalt. Volgens haar mogen die kleintjes wel al meteen naar buiten (hoe kom je anders thuis uit het ziekenhuis;)) als ze maar warm genoeg gehouden worden. Dat ze het dus vooral uit bescherming voor de moeder aanhouden. Maar het zal ook wel per kraamverzorgster verschillen hoor, hoe ze erover denken.

Ik was blij dat mijn vriend erbij was, na een klein stukje voelde ik me toch al behoorlijk wankel op mijn benen. Nog nooit zo'n klein blokje om gemaakt en er zo moe van geweest:$

15. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    wij waren met hem naar buiten toen hij 6 dagen oud was. lekker een kruikje er bij in goed warm aankleding en lekker onder de dekens zo hadden wij onze zoon ingepakt in oktober haha.
    met 2 weken stonden we al in de ikea:$

16. Rosado

Rosado Niet meer actief

Heel herkenbaar. Ik ben na een week even naar mijn oma gewandeld. Is echt een stukje van nog geen 10 minuten, maar toen ik dat stukje ook weer terug gewandeld had was ik echt kapot en heb ik de halve middag voor pampus op de bank gelegen. Wat had ik dát onderschat zeg!

17. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

jha hij was geboren met 3330 gram en is nu 3350 gram...
    en we zijn ff rondje gelopen met de kleine vandaag en ging goed...
    maar dag dat dat nog te kort was eigelijk maar zo te horen is het normaal eigelijk.,

18. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Onze dochter was 8 dagen toen ging ze voor het eerst naar het centrum met paps :D ... Ze zat toen nog niet over haar geboorte gewicht zelfs nog 300 gram eronder .. Maar de kraam (was ook vk maar werkte tijdelijk in de kraam) Mocht ze nar buiten..

Terwijl een vriendin van mij pas met de kleine naar buiten mocht als ze over het geboorte gewicht zat ..

19. misa

misa Niet meer actief

Gefeliciteerd met je kleintje!!!
    Als hij zich op warmte kan houden en boven geboortegewicht is, dan mag het! Misschien kun je 'm voor het weggaan tempen en bij terugkomst. Dan kun je kijken hoe hij het doet!
    Veel plezier met de wandeling! (niet te ver: kijk eerst hoe het jou bevalt..!)

20. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij liepen met 6 dagen een blokje om. Op aanraden van de kraamverzorgster voor mezelf wat druivensuiker meegenomen, mocht ik me even niet goed voelen.

Deel Deze Pagina