Wanneer met zwangerschapsverlof?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door aicirtap, 21 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Even ter situatieschets. Ik werk als doktersassistente op een polikliniek in het ziekenhuis. Ik werk op 3 verschillende locaties. Reistijd met OV enkele reis is 1 uur. Ik werk 24 uur per week.

Ik wil liefst met 36 weken met verlof. Ik kan fysiek niet inschatten hoe het over 24 weken zal zijn.
    Ik ben bekend met fibromyalgie, pds en astma.
    Ik wil zo lang mogelijk thuis zijn met de kleine. Ik wil de kleine niet eerder dan 12 weken naar de opvang brengen.
    Ouderschapsverlof is niet een optie denk ik. Ik ben alleenstaand en afhankelijk van 1 inkomen en de toeslagen. Ga het nog wel navragen bij HR. Want zou het in de periode daarna misschien ook wel fijn vinden om 2 dagen te werken, helemaal als ik borstvoeding geef.

Ik ben zondag 3 juni 2018 uitgerekend. En ik zou dan per 6 mei met verlof gaan. Maar dat valt op een zondag dus het zal 4 of 7 mei worden denk ik???

Ik dacht eerst om die eerste week van mei gewoon vrij te nemen. Maar een collega zette mij van de week aan het denken. Zij is met 32 weken een dag minder gaan werken.
    En dat sprak mij ook wel aan. Ik zou dan 2 ipv 3 dagen werken. Ik heb genoeg vakantie uren staan.

Wat zouden jullie doen? Wat is jullie ervaring?

2. Ballon

Ballon Niet meer actief

Dat van je collega zou ik niet doen. Als je minder moet werken ivm zwangersklachten, dan krijgt je werkgever dit volledig vergoed.

Ik heb door gewerkt tot 36 weken, was wel pittig, dat wel. Je hoeft geen vakantie te nemen, dus dat zou ik gebruiken.
    Werken tot 34 weken, 2 weken vrij na verlof en dan een aantal weken 2 dagen per week (resterende vakantiedagen op maken) wel even wat e tra houden ivm onverwachte zaken ;)

Hopsatee vindt dit leuk.
  3. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48