Wanneer meld jij je ziek?

Discussie in 'De lounge' gestart door Fran89, 22 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fran89

Fran89 Actief lid

8 okt 2017
    142
    122
    43
    Vrouw
    Wat is voor jou een reden om je ziek te melden op het werk (dus niet thuis werken). Is dit bij een flinke verkoudheid of pas als je echt je bed niet meer uit kan?

Ik zit al een tijdje te tobben met griep / verkoudheid, afgelopen weekend voel ik me een stuk zieker. Maar ook weer niet zo ziek om op bed te gaan liggen. Maar wel twijfel of het dan ziek genoeg is om me ziek te melden. Voel me altijd zo schuldig richting mijn collega’s als ik me ziek meld.

Hoe is dit bij jullie?

2. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.777
    1.131
    113
    Vrouw
    Als ik weer eens kapot ga van de hoofdpijn door mijn clusterhoofdpijn (al probeer ik dan nog wel thuis te werken als het weer wat zakt)

Verder niet snel. Ondanks dat je je van een fikse verkoudheid echt blegh kan voelen, blijf ik daar niet voor thuis. Wel met griep of buikgriep.

Maar is denk ik ook afhankelijk van het werk en het aantal dagen dat je werkt. Ik werk maar 2 dagen en doe kantoorwerk. Werk je 5 dagen in een fysiek zwaar beroep ligt het ook weer anders vind ik.

3. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Met koorts meld ik me sowieso ziek.

Verkoudheid werk ik thuis, voor corona ging ik altijd gewoon verkouden naar m'n werk.

Ik voel me niet schuldig naar collega's toe, het meeste werk blijft wel liggen totdat ik er weer ben. Spoedjes kunnen ze best een paar dagen afvangen.

Zoals jij jouw situatie nu beschrijft zou ik denk ik de hele week thuis werken. Wat rustiger aan, geen reistijd.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.221
    7.272
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik meld me pas ziek als ik niets anders meer kan dan op bed liggen. Als ik kan forummen of Netflixen kan ik net zo goed ook werken (kantoor).

Juul75, G89, Zeebra en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    In jouw geval zou ik me denk ik wel ziek melden. Die griep die nu heerst is echt best heftig en ik denk dat je dan beter even een paar dagen kunt nemen om op te knappen dan dat je nog weken op halve kracht moet doormodderen.

Ik ben zelf werkgever, trouwens. Zelf kan/hoef ik me dus niet ziek te melden. Als ik me niet lekker voel of erg verkouden ben ga ik eerst maar eens thuiswerken ipv op kantoor. En als het niet gaat, dan gaat t niet. Ik ga ervan uit dat mijn medewerkers zelf ook wel kunnen bepalen wat kan en wat niet en dat ze verantwoordelijk genoeg zijn om zich niet voor een snottebel ziek te melden.

bluedrake en Maslov vinden dit leuk.
  6. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.887
    4.160
    113
    Vrouw
    Als ik het idee heb dat mijn werk eronder lijdt.
    Als ik op kantoor ga zitten maar er nauwelijks iets uit mijn handen / hoofd kan ik beter een dag in bed gaan liggen.
    Dan knap ik sneller op en hebben collega's meer aan mij dan dat ik 3 weken blijf aanmodderen.

Bloem2310, JupitR, ClaireDeLune en 8 anderen vinden dit leuk.
  7. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.450
    8.603
    113
    Vrouw
    Heb je koorts? Dat is voor mij eigenlijk wel een graadmeter.

8. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Als ik m'n bed niet meer uit kan komen.
    Doe fysiek werk, dus het is vaak wel pittig.
    Maar op pcm en ibu kom je een heel eind.
    Overleg wel altijd even met de collega's met wie ik werk of zij dat oke vinden.
    En als ik me echt heel beroerd voel probeer ik naar huis te gaan zodra dat kan. (Als je dan nog niet naar huis gestuurd bent door een collega)

9. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.450
    8.603
    113
    Vrouw
    Ondanks dat de griep heftig kan zijn (helaas vorige week zelf gehad en idd goed ziek geweest), zegt dat toch niks over om je ziek te melden ja of nee? Zoiets is toch heel persoonlijk en een ieder zal zich anders voelen.

Kleintjuh85 vindt dit leuk.
  10. NiVa0230

NiVa0230 Fanatiek lid

14 dec 2018
    1.704
    3.836
    113
    Als ik kruipend naar de wc moet, niets kan en/of wil eten, alleen maar slaap, geen behoefte heb aan tv/internet/telefoon..

Sado vindt dit leuk.
  11. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.025
    3.839
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik meld me ziek als ik me niet meer in staat voel om mijn werk te doen.

Dat kan koorts zijn, maar als een verkoudheid mij de hele nacht heeft wakker gehouden en ik het gevoel heb de wereld te zien door een waas van snot, dan meld ik mij ook ziek, koorts of niet.

Dat ik mij niet in staat voel mijn werk te doen gebeurt gelukkig niet vaak, zo eens per jaar meestal.

JupitR, ClaireDeLune, Neuzeke en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Novi

Novi Niet meer actief

Als ik de griep heb en niet thuis kan werken (omdat het een baan is waarbij het niet kan of als ik me te ziek voel om thuis te werken), dan meld ik me ziek. Ik vind het ook asociaal om dan naar kantoor te gaan en de hele toko aan te steken met een griep.

Eenkadootje, zon1980 en Maslov vinden dit leuk.
  13. Novi

Novi Niet meer actief

Dat vind ik wel een bijzondere redenatie. Naar de telefoon of tv staren vraagt totaal niet dezelfde belasting als kantoorwerk. Tenzij je echt heel simpele baan hebt.

juf1987, marais, JupitR en 12 anderen vinden dit leuk.
  14. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Ik sta voor de klas en vind ziekmelden echt een dingetje, want ik weet dat er geen invallers zijn.. Ik ga lang door en kom een heel eind met paracetamol. Koorts = thuisblijven.
    Dit schooljaar ben ik tot nu toe 3 dagen thuis geweest ivm covid (wel thuis gewerkt), verder (nog) niet echt ziek geweest gelukkig.
    * afkloppen *

owly vindt dit leuk.
  15. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.224
    4.456
    113
    Vrouw
    Als ik het idee heb dat ik mijn werk niet goed meer kan doen. Of als ik denk dat ik mijn gezondheid tekort doe door te werken. Mijn werk moet niet lijden onder mijn gezondheid, maar mijn gezondheid ook niet onder mijn werk.

Dus als ik migraine of koorts heb.Of als ik al een paar dagen kwakkel en het niet beter wordt. Als ik me niet helemaal fit voel werk ik vaak vanuit huis. Soms een paar uurtjes minder, die haal ik dan een ander moment wel weer in. Ik hoor wel eens vriendinnen, dat ze zich niet ziekmelden maar dagen lang thuis echt niks meer kunnen en het hele weekend moeten bijkomen.

16. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.419
    442
    83
    Limburg
    Ik meld me ziek als ik me niet instaat voel om te werken. Koorts of bv buikgriep. Is gelukkig zelden.

17. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.145
    3.781
    113
    Ik deed het vroeger ook zo maar ben milder naar mezelf geworden. Ik meld me nu ziek als ik ziek ben en werk dan als ik me ertoe in staat voel maar ga ook even slapen of op de bank hangen als ik me te koortsig voel of te veel hoofdpijn heb of zo.

18. Fran89

Fran89 Actief lid

8 okt 2017
    142
    122
    43
    Vrouw
    Ja, griep.. daarmee bedoel ik koorts, spierpijn, hoofdpijn. Maar ook weer niet zo erg dat ik de hele dag op bed heb gelegen, is ook lastig met kinderen om je heen natuurlijk.

19. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.942
    14.994
    113
    Wanneer ik mn hersenpan niet meer vertrouw voor t werk wat ik moet doen. Als er nog alternatief werk ligt wat wel veilig kan pak ik dat op, ligt dat er niet dan meld ik me ziek.

20. Havermout

Havermout Niet meer actief

Niet als ik verkouden ben en wattig in mijn hoofd. Dan werk ik thuis.

ziek als ik bijv. Buikgriep heb en moet overgeven. Of voorhoofdsholteontsteking dan voel ik me heel naar en ga ik half out als ik ga douchen.

Ik weet het altijd wel hoor. Meestal is het 1x per jaar dat ik zo’n holteontsteking heb. En vorig jaar heb ik ook nog buikgriep gehad.

Deel Deze Pagina