Wanneer kwamen jullie echte zwangerschapssymptomen?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Eli91, 20 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eli91

Eli91 Nieuw lid

20 mei 2023
    2
    1
    3
    Vrouw
    Hoi!

Ik ben nu 5+3 weken zwanger van eerste kindje. In januari een MA gehad helaas.
    Ik word onzeker omdat mijn symptomen zo wisselen! Kan echt wisselen per dag en per uur zelfs. Ben zo bang voor nog een miskraam...
    Bij de vorige zwangerschap had ik al vanaf NOD gespannen en pijnlijke borsten, nu alleen in vlagen wat steken en wat pijn aan de zijkanten. Maar ze zijn niet zo gespannen als bij de 1e zwangerschap.
    Daarnaast ben ik ook nog niet echt moe of misselijk. Wel veel honger of meer een soort continue leeg gevoel, en als ik langer niet heb gegeten toch wel beetje misselijk.
    Verder was ik op t begin vermoeider dan nu. Ik ben wel elke nacht heel vroeg wakker, rond 4-5 uur.
    Daarnaast had ik gisteren toen ik opstond een felle steek in m'n linkeronderbuik, dit hield 15 min aan en zakte toen af in rust. Vandaag voel ik het nog heel af en toe op dezelfde plek maar een stuk minder dan gisteren. Ik ben gelijk dan bang voor een BBZ.. terwijl de kans op bandenpijn waarschijnlijk groter is...
    Al met al.. ik ben onzeker en zou graag willen horen of mijn verhaal bekend klinkt bij jullie en wanneer jullie de echt duidelijke symptomen kregen? :) 5.5 weken is misschien ook nog wel vroeg?

Groetjes!

2. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.708
    7.185
    113
    Vrouw
    Vanaf 6 weken lichte misselijkheid en wat meer vermoeidheid en vanaf 7 weken echt misselijk en heel erg moe. Tot 6 weken was het inderdaad erg wisselend ook bij mij.

Eli91 vindt dit leuk.
  3. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.862
    2.548
    113
    2 dagen voor 6 weken kotsmisselijk gelijk. Van een op andere dag.
    En mijn depressie was gelijk al eigenlijk, ik was gelijk vanaf dag 1 afgevlakt en down.

Maar dit is bij iedereen anders! <3

Eli91 vindt dit leuk.
  4. Catlover2020

Catlover2020 Bekend lid

5 nov 2022
    681
    684
    93
    Vrouw
    Toen ik 5 weken zwanger was, merkte ik dat mijn eetlust al afnam. Had nergens echt meer zin in. Vanaf stipt 6 weken werd ik misselijk inclusief overgeven. Dat duurt nog steeds voort ;) Gelukkig wel al in iets mindere mate!

Ik herken je onzekerheid goed hoor! De eerste weken zijn gewoon heel spannend en onzeker!

Eli91 vindt dit leuk.
  5. Droompje123

Droompje123 Bekend lid

28 okt 2020
    680
    738
    93
    Vrouw
    Bij mijn eerste zwangerschap (wat een vroege miskraam is geworden) had ik al voor NOD veel symptomen en merkte ik aan alles dat ik zwanger was. Bij dochter was dit ongeveer met 5 weken maar een stuk minder dan bij de vmk, werd toen wel steeds heviger. Bij deze zwangerschap heb ik tot 7 weken amper symptomen gehad en daar werd ik súper onzeker van met 7 weken sloeg het ineens hard in, en moest ik bijna de hele dag spugen. Het zegt dus echt helemaal niks helaas.. Het allermoeilijkste in een zwangerschap maar probeer echt los te laten dat symptomen iets zeggen over het verloop..

Eli91 vindt dit leuk.
  6. Eli91

Eli91 Nieuw lid

20 mei 2023
    2
    1
    3
    Vrouw
    Bij iedereen heel wisselend dus! Dat stelt me wel gerust. Ik moet inderdaad niet zo op de symptomen letten. Het is zo moeilijk vertrouwen te hebben als het al eens is misgegaan. En toen voelde ik me inderdaad heel zwanger en zei dat ook niks..

Droompje123 vindt dit leuk.
  7. Noaxvdv

Noaxvdv Actief lid

23 aug 2020
    100
    69
    28
    Vrouw
    Begeleider gehandicaptenzorg
    Noord-Holland
    Hoi dames,
    Even totaal iets anders, ik ben nu al een week iedere dag misselijk. Erg gevoelige tepels en een paar dagen geleden flinke menstruatie krampen gehad voor een paar uurtjes en ik heb de hele dag honger. Nou vraag ik me af of ik zou moeten testen terwijl ik eigenlijk pas over 9 dagen ongesteld zou moeten worden.
    Alles in mij zegt dat ik zwanger ben, maar omdat ik geen idee heb wanneer m’n ovulatie is geweest weet ik niet of het nu te vroeg is om te testen.
    Wat zouden jullie doen?

8. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.708
    7.185
    113
    Vrouw
    Ik zou een test doen.

9. Noaxvdv

Noaxvdv Actief lid

23 aug 2020
    100
    69
    28
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ik heb een test gedaan en is negatief, dus ik ga ervan uit dat ik niet zwanger ben. Maar ik weet niet of het betrouwbaar is omdat ik niet weer wanneer ik m’n ovulatie had

10. Dubbellikker

1 mei 2023
    74
    88
    18
    Vrouw
    Als je zoveel kwaaltjes hebt die van hcg zouden komen, dan zou je zeker wel positief moeten testen nu.

11. Noaxvdv

Noaxvdv Actief lid

23 aug 2020
    100
    69
    28
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ja dat dacht ik inderdaad ook, maar ik reageer opzich heel gevoelig op alles hormonaal, bij mijn dochter had ik ook veel kwaaltjes en testte toen ook pas na een week gemiste menstruatie heel licht positief.

Maar ik denk dinsdag iets van een innesteling o.i.d. te hebben gevoeld, dus ik wacht het nog even af maar ik verwacht geen positieve test meer.

12. WWJD

WWJD Niet meer actief

Ehm als je inderdaad over 9 dagen ongesteld verwacht te worden dan kan dinsdag geen innesteling geweest zijn maar juist de eisprong.
    Doe je ovulatietesten of iets?
    Heb je net een hormonale anticonceptie gestopt? Dat kan je hormonale huishouding ook in de war gooien.
    Negatieve zwangerschapstest laat zien dat je klachten niet van een zwangerschap komen en dinsdag geen innestelling was.

13. WWJD

WWJD Niet meer actief

On topic

Hier kwamen de eerste symptomen meestal rond 6 weken. Twee keer al rond 4,5 week maar toen sowieso gewoon meer misselijk en moe geweest dan bij de anderen.

Eli91 vindt dit leuk.
  14. Noaxvdv

Noaxvdv Actief lid

23 aug 2020
    100
    69
    28
    Vrouw
    Noord-Holland

Ja ik gebruik ovulatie testen, en mijn cyclus is heel onregelmatig en m’n eisprong over het algemeen heel vroeg, binnen de eerst 8 dagen na menstruatie.
    Ik heb een baarmoeder afwijking dus het gaat bij mij allemaal net even anders…

15. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.128
    3.211
    113
    Vrouw
    @Noaxvdv misschien even een apart topic openen? Als je hCG aanmaakt, slaat een test aan (KV al bij minimale hoeveelheid. Ik geloof dat iemand hier een bloedwaarde van 8 had en een positieve KV test). Nu maak je dus geen hCG aan (twee dagen na innesteling mag je een streepje verwachten) en niet zwanger.

On topic: deze zwangerschap al vanaf 8dpo zulke sterke klachten (met name ontzettend goed reukvermogen) en honger dat ik echt wist: ik ben zwanger (ondanks de Utrogestan!!) Naast extreme vermoeidheid bleef het daar vanaf 4 weken bij en ben ik in tegenstelling tot bij N nauwelijks misselijk geweest. Ik maakte me daar best wel zorgen over (piek begint rond 7 weken), maar behalve hondsmoe, kwam er niks. Toch ben ik echt zwanger.

Eli91 vindt dit leuk.
  16. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ik had nul komma nul symptomen... Op de dag van de test alleen echt verschrikkelijk moe en daarom een test gedaan en die bleek positief, maar dat was het ook.
    Pas toen mijn buik zichtbaar begon te groeien rond 17 weken geloofde ik pas een beetje dat er echt een mensje in mij groeide, maar heb nooit ergens last van gehad

Deel Deze Pagina