Wanneer kon jullie kind tot 10 tellen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door piemie, 4 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ik vraag me dit af, omdat Tygo dit al bijna kan nu zegt hij 1,2,4,5,6,7,8,9 achter elkaar. Tygo is 21 maanden nu.
    Ik kwam er gister achter dat hij best goed kan tellen voor zijn leeftijd.

Dus hoe oud waren jullie kindjes ong. toen ze gingen tellen?

2. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn zoontje kon eerst van 10 tot 1 terugtellen (of eigenlijk van 10 tot piep.... als ik zijn flesje melk in de magnetron zette, telde ik altijd hardop de laatste seconden mee en ineens kon hij het zelf ook ;))

Maar hoe oud was hij toen ook weer....? Hij was in elk geval nog geen 2, want toen kreeg hij geen flesjes melk meer.
    Maar hij is ook wel een vlotte met cijfers en letters.

3. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Met 22 mnd kan ze dat en ze heeft er veel lol in. Als bijv. een stukje eten breekt zegt ze 'nu heb ik er twee' en ze doet ook haar vingers mee. In haar spel komen nu vaak getallen voor.

Ze begon rond dezelfde tijd met kleuren benoemen en vragen welke kleur iets heeft.

4. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Rond de 18-20mnd denk ik...

5. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Klopt!!! kleuren zijn hier ook erg interessant. Nu weet hij blauw,geel,grijs,bruin te benoemen. De rest weet hij als je vraagt of hij bv. de rode wil pakken.

Grappig dat het hier ook in dezelfde tijd begint.

6. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Aaron begint er nu mee, alleen gaat het nog één - één - twee ;).
    Hij richt zijn concentratie nu meer op zindelijk worden. Ook leuk :).

7. tulip

tulip Niet meer actief

met 2 jaar en een paar maanden ontdekte ik het. Maar weet eerlijk gezegd ook niet of ze het eerder kon, (haha, nu kom ik ook weer over als een geweldige moeder denk;) maar haar oom wilde verstoppertje doen en toen zei hij: tel maar tot 10. Waarop papa zei: ze kan nog niet tellen, toen ging ze met dr handjes in de zij staan en ratelde in hoog tempo: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 Dus meteen 11 en 12 erbij, vind ik ook zo gek. Nu telt ze tot 18

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

Die van mij is 2,5 en kan het nog niet :)
    Ze kon dan wel weer alle kleuren benoemen toen ze 20 maanden was, en dan ook verschil maken tussen turqoise en blauw :)
    Maar tellen kan ze maar tot 4.

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    onze dame komt zo ongeveer tot 10 nu.. dat kan ze al een tijdje.. máár: Ze slaat de 3 ook over :) net als het kindje van ts nu doet. Dat doet ze al héél lang :p en ik krijg het er maar niet in.

Ik geloof dat ik dus maar wacht tot ze het op school gaan oefenen verder :D

10. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    met 1,5 jaar kon ze dit in NL en engels

11. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    dan zal de mijne niet zo slim die ken da nog niet hwahahha
    hij zegt 1,2,3,5,6,7,8,10

12. supermummy

supermummy Niet meer actief

Mijn oudste dochter van ruim 3 kan nu nog niet tot 10 tellen. Het interesseert haar niks ze kan als ze haar best doet tot 5 tellen.
    (wel in 3 talen ;) )

13. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Julia redt het tot 8 ongeveer. Ze kent ze wel, en ook 11 en 12 wel, maar niet op volgorde. Ze kan het zelf tot 8, maar vergeet dan de 4. Maar zelfs dan, als ik haar een bakje rozijntjes geef, dan kan ze er niet een paar uit tellen. écht tellen kan ze 123 ongeveer. Dan zegt ze bijvoorbeeld opeens 'twee hondjes!' ofzo.

Maar ja, elk kind z'n eigen ding, Julia praat met zinnen van 5-6 woordjes, dus tellen leert ze vast ook ;)

14. shenoby

shenoby Niet meer actief

rond 1,5
    in nl en engels.
    toen ze bijna 2 was kon ze ook terug tellen.

15. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Leuk te lezen dat het erg verschilt allemaal in leeftijd. Zo zie je dat elk kind anders is. Tygo kletst veel en neemt ALLES op. Maar zindelijkheid is nog ver te zoeken denk ik.

16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Rond de 18 maanden ofzo?

Maar ach ik zeg altijd een hondje kan je ook kunstjes leren!
    Vind ook niet dat je hierbij vanuit kan gaan dat je kindje enorm slim is!

17. Dana

Dana Niet meer actief

met 26 maanden maar het zegt niks hoor, die van mij kan net een paar maand lopen dus dat is dan weer erg laat ;)

18. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Met anderhalf ongeveer telde ze tot 13. Nu weet ze van geen ophouden meer, heeft een cijfer/tel obsessie geloof ik ;)

19. Yukl

Yukl Niet meer actief

Een beetje hetzelfde als bij Gentle. Hij kan 1-2-3 echt tellen, en verder telt hij wel met ons mee. Hij kan me ook aanvullen zeg maar (dus ik zeg 5, zegt hij 6). En dat gaat dan tot 10. Maar rozijntjes zou hij inderdaad niet tot 10 kunnen tellen, geloof ik. Misschien kan hij het wel, maar doet ie het niet. Zou me ook niets verbazen. ;)

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Er zit een verschil tussen een rijtje foutloos oplepelen en tellen. Tellen is als je begrijpt hoeveel rozijntjes er bijvoorbeeld liggen. Dus niet 1-2-3-4 maar zeven rozijntjes neerleggen en (samen) tellen. Of de cijfers in willekeurige volgorde juiste benoemen. Zoonlief kon met 20 maanden prima het rijtje opsommen en dat gold ook voor het abc maar echt tellen? nee, dat is pas van de laatste paar maanden. Hij kan NU prima tellen tot 12 en kan alles cijfertjes t/m 10 prima benoemen.

Deel Deze Pagina