Wanneer in slaapzak maat 68/80?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ikkie97, 6 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.887
    3.922
    113
    Wanneer mag een kindje in een slaapzak maat 68/80? Moeten ze dan ook echt al maat 68 hebben of kunnen ze er ook al in al ze wat kleiner zijn?
    De enige echte maat 56 slaapzakjes die ik kan vinden zijn namelijk ontiegelijk duur... die van de hema zijn lekker betaalbaar maar die beginnen dus bij maatje 68/80.

2. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Wij hadden Lucas er al eerder in zitten, want die van Hema zijn idd erg fijn!
    Die hebben namelijk wat smallere armsgaten vind ik.

Je moet gewoon even goed kijken dat de armsgaten én de nek van de slaapzak niet véél te groot zijn, dan zou je kindje er in naar beneden kunnen zakken.
    Overigens heb ik hem ook wel eens omdat het niet anders kon, in een te grote slaapzak moeten leggen, maar hij heeft nog nooit er in vast gezeten of zo.

lucas is nu 71 cm en heeft een slaapzak van Prenatal van 90 cm. Daar zeiden ze tegen mij dat je 20 cm bij de lengte van je kindje moet optellen.
    De slaapzakjes van maat 56 hebben wij ook snel weggedaan, die waren ook erg smal.

3. lux

lux Actief lid

16 apr 2010
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden ze ook al sneller in de hema slaapzak! Die 68/80 heb ik eigenlijk niet op gelet, zolang het hoofdje niet door het gat kan zakken is het prima. Ik denk dat ze toen een maand of 4 was? En een 62 cm?

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Ik ben begonnen met slaapzakjes van Kiddopotamus, toen was ze een week of 3 oud oid. Daarna heeft ze een periode ingebakerd geslapen en daarna overgegaan op slaapzakjes 70 cm. Ze is nu zo'n 65 cm, maar past nog in maat 62. Ik neem de slaapzakjes aan de zijkanten wel in, anders zijn ze veel te wijd).

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Prenatal heeft kleine slaapzakjes. Hema normaal ook..

6. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Daantje zat er met 4 maanden in,
    nu met 6 maanden oud zit ze in de 90 cm omdat ze 74 cm lang is(vanmorgen gemeten en gewogen op het cbinloop)
    je moet er idd zo'n 20 cm bij de lengte van je kindje optellen,maar maat 94 hebben ze niet dus heb ik maat 90 cm genomen.

7. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier ligt Kaj er ook al in..is nu zo'n 65cm.
    Gaat prima

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hema heeft hier ook gewoon slaapzakjes maat 56/62. Het is niet veilig te grote slaapzak te gebruiken, dan kunnen de armpjes of het hoofdje door de openingen in de zak belanden.

9. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Volgend weekend gaan wij ook slaapzakjes in maat 90 halen. Lisa is 62 cm en wil absoluut niet meer in de prenatal van 70 cm. Zij slaapt met opgetrokken knieen en dat is net ff te smal. Met als gevold dat ze zich de hele nacht tot overstuur aan toe probeert uit te vechten.

10. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    viktor ligt hier ook in een slaapzak van 70 cm. en dat doet hij al de hele week sinds ik gestopt ben met inbakeren.

11. Taliada

Taliada Actief lid

29 mei 2012
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je er gewoon voor zorgt dat de arm- en nekopeningen niet te groot zijn dan is er geen probleem. Als ze te groot zijn naai ik ze gewoon zelf een beetje in, als hij dan weer groter is kun je dat zo weer loshalen. Hoef je ook niet constant een andere slaapzak te kopen.

Hier ligt hij in een 70 cm slaapzak, hij is zelf 64 cm. Bij de oppas heeft hij één van 80 cm (die zit altijd in zijn tas) en daarvan heb ik de armsgaten ingenaaid.

Deel Deze Pagina