Wanneer mag je kindje in een loopstoeltje/taxi dingetje met wieltjes Weet het even niet meer precies. Ik wil hiermee niet de discussie oproepen of het wel/niet goed is voor je kindje ivm heupjes e.d.
Dat vroeg ik me ook af.. Ik denk als ze zelfstandig kunnen zitten? Want anders leunen ze nog teveel voorover.
Niet , maar dat is niet het antwoord wat jij wilt horen. Het mag vanaf dat ze zelf kunnen gaat zitten, net als het fietstoeltje. Hoewel er steeds discussies opduiken wanneer ziten zitten is. Zelf gaan zitten of kunnen blijven zitten. Zou het niet te jong doen, 6 mnd lijkt me erg jong nog.
dacht ook al dat het was als wanneer ze kunnen zitten. Trouwens bij ons mocht onze dochter nooit langer dan 15 min, maar dat terzijde!
Nooit. Je kindje moet kunnen zitten om zn balans te bewaren. En staan om zn benen en kruis niet te over belasten. Dus dat zou zijn als hij zichzelf op kan trekken tot staan. En dan kunnen ze net zo goed zelf rond gaan lopen langs de meubels.
Vanaf het moment dat ze zelf kunnen zitten is mij verteld. Toen onze zoon 8 maanden was hebben we zo'n ding gekregen. Ben er geen voorstander van, maar toch zoon er eens in gezet. Hij vond het vreselijk, dus hier nooit meer gebruikt. Zes maanden vind ik nog wel wat jong.
Ik doe haar sinds 6 mnd erin. Nu pas sinds 2 weken echt wat regelmatiger als ik kook of eet. Ligt er net aan. Meestal maar 1x per dag heel soms 2x (ja slechte mama ben ik he maar ze heeft er zoveel plezier aan) Dus het heeft hier een periode lopen stofhappen vond het idee gewoon ook niet prettig. Maar dr heupen zijn nog steeds goed. O benen heeft ze denk ik niet. Ze zet stapjes langs de tafel etc. Dus zal vast allemaal wel erg mee vallen. Gewoon minimaal gebruiken.
Ja sommigen snappen dat blijkbaar niet (kan je denk ik nog wel een paar keer herhalen) Ik doe mijn meisje met 6 maanden er nog niet in, maar had haar laatst voor de grap even bij mijn schoonouders in een loopstoeltje gezet en ze vond het erg leuk! Helemaal te glunderen en met beentjes bewegen Ik wacht tot ze zelf kan zitten.
Hier met zes maanden, maar toen kon hij wel al zelfstandig zitten. Uiteindelijk had hij er pas wat aan met 7mnd. Want toen kwamen zijn voetjes pas bij de grond.
Ik ben zelf bewegingagoog en zou mn kind zelf niet in loopstoel doen. Zie t nut er niet van in. Ze leren en niet sneller of beter van lopen. Maar ik zou zeggen als ze echt zelfstandig kunnen gaan zitten en blijven zitten. In ons geval zou dat zo rond 7 a 8 maanden zijn geweest. Maar mevr zat 1 dag en de volgende dag ging ze zich optrekken en week later rond de tafel lopen. Ik zie er geen meerwaarde in maar zou zeggen maand of 8 ook met oog op de ontwikkeling van een (gemiddeld) kind
Dat schijnt juist helemaal niet te mogen! Dat staat zelfs bij de veiligheidswaarschuwingen van de stoel zelf. Als ze kunnen lopen of staan mag de stoel absoluut niet meer gebruikt worden.
Hier met 8 maanden een loopstoel aangeschaft maar hij heeft er geen stap in gezet dus snel weer verkocht, hij is inmiddels 15 maanden en zet nog steeds geen stap
thanks dames! rond 8 mnd ging onze dochter ook zitten dus dan ga ik hem rond die tijd ook gebruiken voor mijn zoon als hij het leuk vindt!! Jammer trouwens van de reacties over wel-niet.............................pfff
alle reacties gaan juist over de voorwaarden wanneer een kind erin zou mogen. Dat vraag je toch ook? dat vrijwel iedereen dan concludeert dat ALS je kind officieel in dat ding mag, hij al zover is dat het niet meer hoeft, klopt ook wel. Dat is nou eenmaal zo. Ik zie voornamelijk dat ouders loopstoel bij jonge babys gebruiken als een soort hangstoel voor rond de 6 maanden. En dan voor de periode dat de baby zich zittend kan wegschuiven met de voetjes. Op het moment dat de baby werkelijk gaat staan op eigen voeten, mag je de stoel niet meer gebruiken.
TS had duidelijk in haar vraag gezet dat ze niet hoeft te horen of het wel of niet mag. Ze vroeg zich alleen af welke leeftijd het kan. Is toch niet moeilijk om te begrijpen dacht ik zo? Dus vindt je dat het gewoon niet mag dan reageer je niet op dit topic. (deze reactie is niet zo fel bedoeld als hij misschien over kan komen, ik leg het alleen even uit)