... Ik ben er nl heel erg aan toe, nu op dag 7 om er lekker op uit te gaan met de kinderwagen maar kraamzorg geeft aan beter nog even te kunnen wachten. Hoe deden jullie dat, wanneer weer lekker naar buiten?
Misschien es aan de kraamzorg vragen waarom je niet buiten zou mogen? Als jij je goed voelt en je kind is oké, zou ik zeggen van gerust buiten te gaan met je baby. Al is 't desnoods maar een half uur. Natuurlijk wel zorgen dat ie droog blijft - met dit wisselvallig weer - en warm genoeg is aangekleed (maar ook weer niet té warm).
Onze kraamzorg gaf aan naar buiten te mogen met ons kleintje als ze weer op geboortegewicht was.. Nog een dagje gewacht en toen een klein wandelingetje gemaakt naar de supermarkt.
ik weet ook niet beter dan dat de kleintjes naar buiten mogen als ze voorbij het geboortegewicht zijn. dus weet niet waarom je niet zou mogen als je kleintje zover is? het is nu nog even mooi weer dus heerlijk om even buiten te zijn
ML hier ging op dag 3 heerlijk met baby naar buiten. (wel super mooi weer toen) Wel in draagdoek. Ons kindje had wat moeite om op temp te blijven de eerste paar weken, dus toen vooral veel lichaamswarmte gedeeld.
Hier na een week. Mocht wel eerder maar ik kon nog niet goed lopen door bi. Het was wel erg mooi weer. Nu zou ik zeggen kleede je kindje lekker aan en neem de regenhoes mee en een paraplu.
Euh, ik ging 3 dagen na de bevalling reeds met de kleine wandelen. Moest ook, want moest op controle bij de dokter en dat was in het dorp. De dag erna naar de supermarkt en een koffie gaan drinken.
Mijn moeder heeft me na 10 dagen naar buiten geschopt. Ik vond het echt verschrikkelijk en ik was er totaal niet aan toe en zl ook niet. Daarna heb ik het met drie weken nog een keer geprobeerd en toen ging het iets beter. Als je er zelf aan toe bent dan zou je een klein stukje kunnen proberen buiten.
Inderdaad mogen ze naar buiten als ze op het geboortegewicht zijn. Bij onze dochter duurde dat ruim 4 weken
Dag 3 ging ik al naar buiten. M'n zoon was nog niet op geboortegewicht, was warm weer. Hij zag geel en heeft lekker in het zonnetje geslapen. Het is idd wel een regel dat ze op het geboortegewicht moeten zitten. Kraamhulp vertelde deze regel voornamelijk in de winter te hanteren omdat het baby's dan veel energie kost om zich warm te houden.
Bij de oudste (winter) aan het einde van de kraamweek geloof ik of net erna. Bij de jongste met 3 dagen, ging de oudste van het kdv halen en even de baby showen . Ze was toen nog niet op het geboortegewicht maar gewoon warm aankleden. Ze deed het verder prima.
Na een week. Ze was op geboortegewicht en kon haar temperatuur zelf op peil houden dus we gingen! Heerlijk!
Na 2 weken, toen hield Max zn temperatuur netjes en was ie terug op geboortegewicht. Toen zijn we in de stad een ijsje gaan eten. Ik was zielsgelukkig dat ik eindelijk weer op pad kon. Heb de laatste weken van mn zwangerschap ook thuis en in t ziekenhuis doorgebracht. Met 2.5 week zijn we met familie van mn vriend uit eten geweest.
3 Winterkindjes die nogal langzaam op gewicht kwamen, dus bij allemaal pas na de kraamweer voor het eerst naar buiten geweest. Alleen met de jongste al op dag 3 want toen moesten we met hem naar de SEH, omdat hij bloed leek te plassen (was gelukkig niet zo). Dwars door een halve meter sneeuw geploeterd, wat een gedoe.
Na 2 weken toen was ze op gewicht en haar navelstreng was eraf. En ik voelde me weer goed genoeg om lekker naar buiten te gaan.
Na 4 dagen. Ze was toen niet op het geboortegewicht maar temperatuur kon ze heel goed houden (wij hebben nooit een kruik hoeven te gebruiken). Was een klein rondje door de straat. Was overigens de kraamzorg die zei:als je je goed voelt. Pak dr lekker in en ga even op en neer de straat door
Bij de eerste met een week een klein rondje gelopen. Ik was wel blij om weer thuis te zijn Maar bij de jongste (nummer 6) heeft het 3 weken geduurd voor ik het zelf zag zitten. Bij hem heb ik ook tijdens de kraamdagen koorts gehad en dat hakte er flink in.